کن بلاک اسطوره‌ ورزش اتومبیلرانی و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana درگذشت

از دست ندهید

کن بلاک (Kenneth Paul Block) ساعاتی پیش بر اثر سانحه‌ای با snowmobile (خودرو برفی) در Woodland ایالت Utah درگذشت. این اسطوره ورزش اتومبیلرانی، راننده مسابقات رالی، قهرمان X Games، یکی از بنیانگذاران برند DC Shoes و Hoonigan و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana بود که در ۵۵ سالگی از دنیا رفت.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – صبح امروز دنیای موتوراسپرت شوک بزرگی را تجربه کرد. براساس بیانیه‌ای که در اینستاگرام برند Hoonigan منتشر شد، کن بلاک در روز دوم ژانویه در یک تصادف با خودرو برفی کشته شد.

در این بیانیه چنین نوشته‌شد: «با عمیق‌ترین تأسف می‌توانیم تأیید کنیم که کن بلاک امروز در یک تصادف با خودرو برفی درگذشت. کن یک بینا، یک پیشگام و یک نماد بود. و از همه مهمتر پدر و شوهر بود. دلمان به طرزی باورنکردنی برای او تنگ خواهد شد. لطفاً در این زمان و در حالی که خانواده او غمگین هستند، به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید.»

بلاک به دلیل مشارکت در شرکت Hoonigan و بازی در مجموعه ویدیوهای بدلکاری رانندگی بسیار محبوب Gymkhana مشهور بود. او در هنگام سانحه تنها ۵۵ سال داشت.

دوران حرفه‌ای کن بلاک بسیار فراتر از دنیای رالی و مسابقات اتومبیلرانی بود. بلاک در کنار Damon Way، شرکت پوشاک DC Shoes را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد.

او تبحر و مهارت فوق‌العاده‌ای در رشته‌های موتور کراس، اسکیت بورد و اسنوبرد داشت. اما برای علاقه‌مندان به خودرو، کن بلاک بیشتر به دلیل مسابقات رالی و به عنوان بنیانگذار صنایع Hoonigan شناخته می‌شد.

بلاک پس از فروش مالکیت DC Shoes، تمرکز تجاری خود را به صنایع Hoonigan که یک برند پوشاک برای علاقه‌مندان به خودرو است تغییر داد. او قبل از سانحه ساعات پیش، مالک مشترک و رئیس Hoonigan به‌شمار می‌رفت.

دوران حرفه‌ای کن بلاک

حرفه مسابقه ای بلاک در مسابقات رالی آمریکا آغاز شد. در سال ۲۰۰۵، او به عنوان عضوی از تیم Vermont SportsCar وارد صحنه مسابقات رالی ملی آمریکا شد و عنوان «راننده تازه‌کار» سال را از آن خود کرد.

سال بعد، بلاک وارد اولین رویداد رانندگی رالی X Games شد. در سال ۲۰۰۷ شروع به رقابت در مسابقات قهرمانی رالی جهان کرد و در سال ۲۰۱۰، تیم رالی جهانی Monster توسط او تأسیس شد.

کن بلاک اولین راننده آمریکایی شد که در مسابقات رالی قهرمانی جهان یعنی WRC حضور داشت. در سال ۲۰۱۲، او نام تیم خود را به Hoonigan Racing Division تغییر داد و در مسابقات جهانی Rallycross شرکت کرد که این مسابقات هم بعداً به FIA World Rallycross تغییر نام داد.

اما کن بلاک به دور از دنیای مسابقات رالی، Hoonigan را خیلی زود از طریق مجموعه ویدیویی Block’s Gymkhana به شهرت رساند.

اولین ویدیو او در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و پس از آن این مجموعه ویدئویی هر سال خارق‌العاده‌تر از سال گذشته علاقه‌مندان به دنیای موتوراسپرت را متحیر می‌کرد.

در ویدئوهای اولیه کن بلاک با ماشین‌های رالی و رالی‌کراس تبحر خود را در رانندگی به نمایش گذاشت. اما در ویدیوهای جدیدتر او سوار بر خودروهای سفارشی Hoonigan بود که منحصراً برای Gymkhana طراحی و ساخته‌شدند.

در جدیدترین قسمت این مجموعه ویدئویی که Gymkhana 11 نام داشت، او در حال چرخیدن در اطراف لاس وگاس با یک خودرو رالی برقی آئودی بود.

تأثیر کن بلاک بر مسابقات اتومبیلرانی
لیا بلاک دختر کن بلاک
لیا بلاک دختر کن بلاک

به جرأت می‌توان گفت که کن بلاک ورزش رالی را از جایگاهی معمولی به ورزشی هیجان‌انگیز و مشهور در بین علاقه‌مندان به موتوراسپرت تبدیل کرد. او به جایگاهی فوق‌العاده در دنیای موتوراسپرت رسید و تصویری از ورزش رالی خلق کرد که در سرتاسر جهان طنین انداز شد.

از کن بلاک همسرش Lucy، و سه فرزند به یادگار ماند. دخترش Lia، اخیراً با مجموعه ویدیویی Hoonigan خود درگیر بود. لوسی و لیا هر دو در مسابقات قهرمانی انجمن رالی آمریکا در کنار کن شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چری ترکیه با معرفی خودروهای جدید رسماً آغاز به کار کرد

کیا پگاس کوشا خودرو محصولی اقتصادی با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک

چانگان UNI-T سایپا بررسی شد؛ موتور خودرو همان همیشگی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط