مدیرعامل سایپا ضمن توضیح زمینه های همکاری با ایران خودرو موتور خودرو آریا سایپا را صد در صد وارداتی و موتور چینی میتسوبیشی اعلام کرد.
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا درباره موتور خودرو آریا سایپا به خبرنگار بیت ران گفت: میتوانستیم در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ این محصول را عرضه کنیم، اما ذهنیت مشتریان ما روی موتورهای دو هزار است؛ زانتیا موتور دو هزار، مگان و سراتو با موتور دو هزار.
وی افزود: ما آریا سایپا را با موتور دو هزار TGDI عرضه خواهیم کرد که آخرین نسل موتور در دنیا ست.
بنابر اعلام تیموری موتور آریا سایپا که صد در صد وارداتی است، موتور میتسوبیشی است که در چین تولید خواهد شد.
تیموری درباره همکاری با ایران خودرو نیز یادآور شد: تیراژ دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا سالانه یک و نیم میلیون دستگاه است.
به گفته وی: این تیراژ تعدادی نیست که هر کدام از دو خودروساز جداگانه در زمنیه توسعه نسل جدید موتور، اکسل و گیربکس اقدام کنند. و در بلند مدت بازدهی داشتهباشیم.
مدیرعامل سایپا افزود: موتور رشد خیلی تصاعدی در دنیا داشته و ما چارهای نداریم جز اینکه با اشتراک با هم موتور تولید کنیم تا در کمترین زمان نتیجه بگیریم.
موتور TU5+ شاهین سایپا از سوی ایران خودرو تامین میشود + موتور آریا سایپا
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو نیز در گفتوگو با بیت ران در زمینه همکار این شرکت با سایپا اعلام کرد: با سایپا یک اتحاد استراتژیک در خیلی ۹ زمینه تعیین شدهداریم.
وی افزود: قرار است سال آینده (سال ۱۴۰۲) ۲۰ هزار موتور TU5+ برای استفاده در خودرو شاهین سایپا در اختیار این شرکت بگذاریم.
فیلم کامل این گفت و گو در یوتیوب بیت ران پلاس:
به گفته خطیبی، مهندس محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا اعلام کردهاست که در صورت انجام پروژه روی شاهین، موتور TU5+ / موتور TU5 پلاس ایران خودرو روی آریا سایپا نیز نصب خواهد شد.
مدیرعاکل ایران خودرو یادآور شد: در زمینههای مختلفی همچون خدمات پس از فروش خودرو ، در شبکه قطعهسازی،خریدهای مشترک، لجستیک، کارهای تحقیقاتی و … ایران خودرو و سایپا توافق برای همکاری دارند.
مشکلات موتور شاهین
سایپا شاهین پس از تغییر نام از رهام، یکی از آخرین محصولات سایپا است که پس از کش و قوس های فراوان، روند تحویل آن به مشتریان از اواخر سال ۹۹ آغاز شد. مدیرعامل سابق سایپا مدعی بود: «شاهین توانایی رقابت با خودروهایی نظیر کیا سراتو و رنو تندر۹۰ را دارد.»
این ادعا برای موتوری با هشت سوپاپ البته که غیرواقعی بود. موتوری که چند شاهین را بهآتش کشید. گزارش آتش گرفتن یک دستگاه شاهین را د راین لینک بخوانید.
اعععع باز چینی….
پس سرنوشت موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چه شد دوما ایران خودرو موتور ۲۰۰ نیوتون تولید کرده چرا از چین وارد میکنید مگه تولید این چیزا کاری داره
صد قرن که دیگه بگذرد ایران نمی تواند یک خودرو ملی بزند انسان بودن وانسانی وفرهنگ
با همین برند میتسوبیشی ۱۰۰ میلیون میکشند رو قیمت سایپا آریا