قیمت کشنده و کامیون حدود ۲۵ درصد گران شد

از دست ندهید

قیمت کشنده و کامیون در بازار آزاد افزایش یافت. در این میان یک کشنده حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. همچنین قیمت انواع کامیونت نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: قیمت کشنده و کامیون در بازار آزاد به‌شدت گران شده‌است. چارت فروش کارخانه‌ای این محصولات سالی ۳ تا ۴ بار و آن هم برای چند دقیقه باز می‌شود.

در بررسی خبرنگار بیت ران متوسط افزایش قیمت کشنده‌ها و کامیون‌ها در بازار حدود ۲۵ درصد است.

قیمت کشنده و کامیون کامیونت
قیمت کشنده و کامیون حدود ۲۵ درصد گران شد

در این میان کشنده ام‌پاور بهمن با رکوردی بی‌سابقه از چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ماه گذشته، با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش، به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است تا حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌باشد.

کشنده دافران شایان دیزل هم از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پنج میلیارد تومان رسیده‌است.

اما فاو ۴۲۰ از سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در ماه گذشته، حالا به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده‌است. به‌این ترتیب این محصول ارزان‌ترین کشنده چینی صفر بازار شده‌است.

در بازار کامیون‌ها نیز اوضاع وخیم است، به‌طوری که بنز ۲۶۲۴ جفت باری از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ماه‌پیش به قیمت چهار میلیارد تومان در روز ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ معامله‌می‌شود.

بنز ۱۹۲۴ تک کمپرسی هم از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسیده‌است.

جالب است بدانید این مدل از کامیون‌های بنز متعلق به سال ۱۹۵۹ میلادی یعنی ۶۴ سال پیش هستند که ایران خودرو دیزل همچنان در حال تولید آنها با سپر جلوی به‌روز شده‌است!

موتور جدید کامیون

چه‌کسی فکر می‌کرد کامیونی از نیم قرن پیش حالا چهار میلیارد تومان قیمت داشته‌باشد؟

اما در بازار کامیونت ها بیشترین تغییر قیمت مربوط می‌شود به فورس ۸ تن خوابدار که از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در ماه گذشته حالا به دو میلیارد تومان رسیده‌است.

قیمت کشنده و کامیون حدود ۲۵ درصد افزایش یافت

کامیونت فورس ۶ تن خواب‌دار هم با تجربه کم‌ترین افزایش قیمت از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

علت افزایش قیمت چیست؟

باید بدانید که وضعیت کمبود عرضه در مقابل تقاضا در بازار حمل‌ونقل سنگین کشور از خودروی سواری هم بدتر است.

هر چند شرکت‌های رنگارنگی هر روز از یک مدل کشنده جدید چینی رونمایی می‌کنند، اما ظرفیت تولید آنها به نسبت نیاز بازار و فرسودگی بسیار بالای این ناوگان، آن‌قدر کم است که فروش کارخانه‌ها فقط سالی سه تا چهار بار انجام می‌شود و فقط ظرف چند دقیقه هم ظرفیت‌شان تکمیل می‌شود.

از طرفی افزایش نرخ ارز نیز به این افزایش قیمت دامن زده‌است.




2 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر ، اگر شورای رقابت مثل خودروهای سواری قیمت پایه واسه کامیون و کامیونت مشخص میکرد دیگه هر شرکتی قیمت دل بخواهی نمیزاشت

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط