قیمت هوندا ایرانی از ۵۰ میلیون تومان گذشت + موتورسیکلتی که ۲۰۰ میلیون گران شد

از دست ندهید

قیمت موتورسیکلت در کارخانه و بازار آزاد گران شد به‌طوریکه قیمت هوندا ایرانی از مرز ۵۰ میلیون تومان گذشت. در محصولات نیرو‌موتور و کویر‌موتور بیشترین افزایش قیمت را شاهد هستیم. کدام موتورسیکلت‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: هرچند بازار موتورسیکلت در راکدترین سه ماهه سال است، اما قیمت‌ها لایی‌کشان در حال زدن رکودهای جدید هستند.

به‌طور کلی بازار موتورسیکلت از ابتدای زمستان هر سال تا بهار سال آینده‌اش به خواب زمستانی می‌رود؛ چرا که بسیاری از مصرف کنندگان به علت سرما و بارندگی از این وسیله استفاده نمی‌کنند و خرید و فروش آن هم به‌طبع کاهش می‌یابد.

امسال اما قضیه فرق کرده و با وجود اینکه خرید و فروش چندانی در این بازار اتفاق نمی‌افتد، قیمت موتورسیکلت در کارخانه و بازار آزاد افزایش پیدا کرده است.

در این میان محصولات دو شرکت بزرگ صنعت موتورسیکلت کشور یعنی شرکت کویرموتور و نیروموتور بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

اما بیایید چند رکوردشکنی را مرور کنیم؛

بیشترین افزایش قیمت مربوط به موتورسیکلت کاواساکی Ninja ZX-25R SE یا همان نینجا ۴ سیلندر است که قیمت بازار آزادش از ۶۰۰ میلیون تومان در ماه گذشته حالا به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است!

همچنین این اعجوبه ۴ سیلندر در کارخانه موجود نیست و تنها می‌توان آن را از بازار آزاد تهیه کرد.

اما کاواساکی Ninja 248N SE Smart Key نیز با ۱۱۰ میلیون تومان افزایش از ۳۰۰ میلیون تومان در ماه گذشته به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

دیگر رکورد شکنی مربوط است به اسکوتر Honda ADV 150 که آن هم در کارخانه موجود نیست. قیمت این اسکوتر محبوب از ۱۹۰ میلیون تومان در ماه گذشته به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است، یعنی ۹۵ میلیون تومان افزایش قیمت.

اما در قسمت هوندا ایرانی هم باید بپردازیم به قیمت هوندا کویر ۲۰۰ سی‌سی که از ۵۱ میلیون تومان در ماه گذشته حالا به ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آن هم در کارخانه رسیده است.

هوندا رهرو ۱۲۵ سی‌سی نیز بیشترین افزایش قیمت هوندا ایرانی در بازار آزاد را داشته به‌طوری‌که از ۳۶ میلیون تومان در ماه گذشته به ۴۶ میلیون تومان رسیده است.

برای دیدن قیمت روز موتورسیکلت در انواع محصولات هوندا ۱۲۵، موتورهای street، موتورهای race، موتورهای اسکوتر scooter و موتورهای برقی اینجا کلیک کنید.
علت افزایش قیمت چیست و آیا بازار راکد است؟

جستجو در وب سایت‌های خرید و فروش موتورسیکلت و همچنین تماس تلفنی با فروشندگان این وسیله نشان می‌دهد که بازار در قسمت موتورسیکلت‌های اقتصادی تقریبا راکد است و خریدارانی که به هر علتی مجبور به تهیه موتورسیکلت هستند، خرید را انجام می‌دهند.

اما در بخش موتورسیکلت‌های گران‌قیمت‌تر اوضاع کمی متفاوت است و این بخش از رونق نسبتا خوبی برخوردار است!

چرا که برخی از خریدارانی که برای حفظ پول یا سرمایه‌گذاری، قدرت خرید خودرو را از دست داده‌اند و هر روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود، به سمت این بازار سرریز شده‌اند.

افزایش پی‌درپی نرخ ارز در ماه گذشته و تورم پایان سال از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت موتورسیکلت هستند.

بیشتر بخوانید:

گرانترین موتورسیکلت‌ها در کشور را بشناسید + قیمت و مشخصات فنی
ارزان‌ترین موتورسیکلت‌ها در بازار کشور را بشناسید + مشخصات فنی و قیمت



3 دیدگاه

  1. این که چیز تعجبی نیست نرخ بازار ما خودمان تعیین میکنیم وقتی عرضه و تقاضا به هم میخورد پراید میشود ۲۵۰ میلیون تومان ما دلالها خودمان بیدارتون کردیم سال ۹۵ اگر بیدار نمی شدید دلال کشور داشت میخورد همه شما خواب بودید زمین رفیق من خرید هشت میلیون همان زمین فروخت سال ۹۵ هشت میلیارد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط