پریوسانگوئه! معرفی تویوتا پریوس جدید با ظاهری جذاب و موتور ۲۲۰ اسب بخاری

از دست ندهید

تویوتا پریوس جدید به عنوان پنجمین نسل از این خودرو محبوب معرفی شد. تویوتا با معرفی نسخه اروپایی این مدل در گام اول، پریوس جدید را تنها در نسخه هیبریدی قابل شارژ عرضه خواهد کرد. زیر درب موتور این مدل یک قوای محرکه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی قرار دارد. به لطف سامانه هیبریدی جدید، پنجمین نسل از تویوتا پریوس قادر است ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – پریوس اروپایی با باتری ۱۳.۶ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. به عبارت دیگر، مدل جدید می‌تواند قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود تولید کند و در حالت تمام الکتریکی پیمایش بیشتری را در اختیار مالک خود قرار دهد.

تویوتا هنوز پیمایش دقیق حالت تمام الکتریکی این خودرو برقی را اعلام نکرد. اما در بیانیه مطبوعاتی اشاره شد که «حداقل ۵۰ درصد برد بیشتری نسبت به نسل فعلی دارد». به طور خلاصه می‌توان گفت پریوس جدید پیمایش تقریباً ۱۰۰ کیلومتری را در حالت برقی خواهد داشت.

یکی دیگر از جزئیات جالبی که در بیانیه مطبوعاتی این خودرو برقی با آن مواجه می شویم، پنل های خورشیدی آپشنال پریوس جدید است. البته باید تأکید کنیم هنوز مشخص نیست که آیا این پنل‌ها بر برد و پیمایش خودرو تأثیر می‌گذارند یا خیر.

پریوسانگوئه!

بیایید به طراحی پریوس جدید برسیم. پریوسانگوئه لقبی است که بارها از سوی کاربران فضای وب به پریوس جدید داده‌شد. اما چرا اکثر کامنت‌ها درباره این خودرو برقی جذاب این لغت بود؟

حقیقت این است که هفته‌ها پیش فراری برای نخستین بار از شاسی بلند خود که Purosangue نام داشت رونمایی کرد. اما پس از معرفی پریوس جدید بسیاری از کاربران فضای وب بر این باورند که طراحی جلو (خصوصاً چراغ‌های آن) شباهت بسیاری به فراری پروسانگوئه دارد. از همین رو بسیاری از کاربران تویوتا پریوس جدید را پریوسانگوئه نامیدند!

تویوتا پریوس جدید
تویوتا پریوس جدید

پریوس جدید اکنون طراحی سقف بسیار طولانی تری دارد. این به مدل – به طرز زیبایی – ساختاری کوپه مانند می‌دهد. تویوتا همچنین فاصله بین دو محور مدل را افزایش داد که به معنای راحتی بسیار بیشتر در کابین است.

نسل پنجم پریوس که با چراغ های جلوی جدید و جلوپنجره نازک روی صورتش جلب توجه می‌کند، دیگر نام خود را در روی درب صندوق عقب پنهان نمی کند.

تویوتا پریوس جدید
تویوتا پریوس جدید

در کابین نیز این جریان تحول و دگرگونی جلب توجه می کند. به طور کلی کابین پریوس اکنون ساختاری مشابه bZ4X دارد. این کابین با فرمانی که دکمه‌های فیزیکی فراوان روی آن قرار دارد تکمیل شده‌است. توسط این کلیدهای روی فرمان، راننده می‌تواند بسیاری از تنظیمات مربوط به خودرو و سیستم مولتی‌مدیا را کنترل کند.

قیمت و عملکرد قوای محرکه تویوتا پریوس جدید

قیمت تویوتا پریوس جدید از ۲۸/۵۴۵ دلار شروع می‌شود و نسل پنجم این خودرو، محصولی است که می‌تواند یک رقیب مستقیم برای نیسان leaf در سال ۲۰۲۳ باشد. این خودرو تا ۲۲۰ اسب بخار (در مدل پلاگین هیرید) نیرو تولید می‌کند که بیشترین قدرت یک پریوس است.

تویوتا پیش‌بینی می‌کند که مدل دیفرانسیل جلو پریوس جدید با قدرت ۱۹۴ اسب بخار تا ۵۷ مایل بر گالن (۲۴.۲ کیلومتر در ازای هر یک لیتر سوخت) مصرف ترکیبی خواهد داشت که بهترین عددی است که یک پریوس به دست آورده‌است.

یک قوای محرکه به تمام تویوتا پریوس‌های جدید فرمان حرکت می‌دهد. این موتور هیبریدی همانطور که عنوان شد، ۱۹۴ اسب بخار قدرت دارد که از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر خطی بنزینی استفاده می‌کند.

این موتور که از کراس اوور هیبریدی کرولا کراس قرض گرفته‌شد به یک گیربکس اتوماتیک CVT متصل می‌شود. انتقال نیرو به محور جلو هم در تمامی مدل‌ها استاندارد است.

تویوتا همچنین برای پریوس‌های چهار چرخ متحرک، یک موتور الکتریکی permanent magnet با توان خروجی بالا به محور عقب اضافه می‌کند. مجموع خروجی موتور در مدل‌های پلاگین هیبرید به ۲۲۰ اسب بخار می‌رسد که ۶۰ درصد بیشتر از مدل‌های قبلی است.

طبق آزمایش car and driver روی یک مدل Limited دیفرانسیل جلو، شتاب صفر تا صد کیلومتر پریوس جدید ۷.۱ ثانیه طول کشید. برای مقایسه جالب است بدانیم که که پریوس قدیمی به زحمت در زمان ۱۰.۵ ثانیه رقم ۱۰۰ را در کیلومتر شمار خود می‌دید.

این بدان معنا است که تویوتا پریوس جدید اکنون سریعتر از کمری هیبریدی و هیوندای النترا هیبریدی است. به لطف ترمزهای جلو و عقب بزرگتر، پریوس جدید از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت نسبت به نسخه قبلی خود نیز زودتر متوقف می‌شود و این کار را تنها در ۵۲ متر انجام می‌دهد. پریوس قبلی در طول مسیری ۶۰ متری متوقف شد.

آپشن‌ها و گارانتی تویوتا پریوس جدید
تویوتا پریوس جدید
تویوتا پریوس جدید

پریوس جدید در حالت استاندارد خود با بسیاری از فناوری‌های کمک راننده ارائه می‌شود. بسیاری از رقبای این خودرو برقی این آپشن‌ها را فقط در مدل‌های گران قیمت به خریداران می‌فروشند.

براساس اطلاعات اعلامی از سوی تویوتا، پریوس جدید امکاناتی چون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، نوربالای اتوماتیک، هشدار خروج از خط و رادار خطی را به صورت استاندارد در خود جای داده‌است.

تویوتا هر چیزی که رقبایش به مشتریان خود ارائه می‌دهند را در این خودرو قرار داد. اما این سازنده ژاپنی در مورد تعمیر و نگهداری پریوس جدید پوششی بالاتر از حد متوسط را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. برخی از گارانتی‌های تویوتا درباره پریوس جدید بدین شرح هستند:

  • گارانتی محدود رایگان شامل تمامی سرویس‌ها به مدت سه سال یا ۳۶/۰۰۰ مایل (۵۸/۰۰۰ کیلومتر).
  • گارانتی موتور به مدت پنج سال یا ۶۰/۰۰۰ مایل (۹۶/۵۰۰ کیلومتر).
  • کلیه قطعات هیبریدی به مدت هشت سال یا ۱۰۰/۰۰۰ مایل (۱۶۱/۰۰۰ کیلومتر).
  • تعمیر و نگهداری رایگان به مدت دو سال یا ۲۵/۰۰۰ مایل (۴۰/۰۰۰ کیلومتر).
بیشتر بخوانید:

نخستین خودروهای وارداتی را بشناسید؛ چهار شرکت ثبت سفارش خودرو کرده‌اند

هایلوکس Revo BEV نسخه‌ای کاملاً الکتریکی از خودرویی جان سخت

وضعیت واردات خودرو از زبان سخنگوی صمت ؛ آغاز واردات و زمان تحویل خودرو

بزرگ‌تر و جسورتر؛ هیوندای کونا جدید رسماً معرفی شد!




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط