موتور چینی میتسوبیشی روی خودرو آریا سایپا

از دست ندهید

مدیرعامل سایپا ضمن توضیح زمینه های همکاری با ایران خودرو موتور خودرو آریا سایپا را صد در صد وارداتی و موتور چینی میتسوبیشی اعلام کرد.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا درباره موتور خودرو آریا سایپا به خبرنگار بیت ران گفت: می‌توانستیم در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ این محصول را عرضه کنیم، اما ذهنیت مشتریان ما روی موتورهای دو هزار است؛ زانتیا موتور دو هزار، مگان و سراتو با موتور دو هزار.

وی افزود: ما آریا سایپا را با موتور دو هزار TGDI عرضه خواهیم کرد که آخرین نسل موتور در دنیا ست.

بنابر اعلام تیموری موتور آریا سایپا که صد در صد وارداتی است، موتور میتسوبیشی است که در چین تولید خواهد شد.

مگا پلتفرم سایپا جایگزین پراید
موتور چینی میتسوبیشی روی خودرو آریا سایپا

تیموری درباره همکاری با ایران خودرو نیز یادآور شد: تیراژ دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا سالانه یک و نیم میلیون دستگاه است.

به گفته وی: این تیراژ تعدادی نیست که هر کدام از دو خودروساز جداگانه در زمنیه توسعه نسل جدید موتور، اکسل و گیربکس اقدام کنند. و در بلند مدت بازدهی داشته‌باشیم.

مدیرعامل سایپا افزود: موتور رشد خیلی تصاعدی در دنیا داشته و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه با اشتراک با هم موتور تولید کنیم تا در کمترین زمان نتیجه بگیریم.

موتور TU5+ شاهین سایپا از سوی ایران خودرو تامین می‌شود + موتور آریا سایپا

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو نیز در گفت‌وگو با بیت ران در زمینه همکار این شرکت با سایپا اعلام کرد: با سایپا یک اتحاد استراتژیک در خیلی ۹ زمینه‌ تعیین شده‌داریم.

وی افزود: قرار است سال آینده (سال ۱۴۰۲) ۲۰ هزار موتور TU5+ برای استفاده در خودرو شاهین سایپا در اختیار این شرکت بگذاریم.

فیلم کامل این گفت و گو در یوتیوب بیت ران پلاس:

به گفته خطیبی، مهندس محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا اعلام کرده‌است که در صورت انجام پروژه روی شاهین، موتور TU5+ / موتور TU5 پلاس ایران خودرو روی آریا سایپا نیز نصب خواهد شد.

مدیرعاکل ایران خودرو یادآور شد: در زمینه‌های مختلفی همچون خدمات پس از فروش خودرو ، در شبکه قطعه‌سازی،خریدهای مشترک، لجستیک، کارهای تحقیقاتی و … ایران خودرو و سایپا توافق برای همکاری دارند.

شاهین اتوماتیک سایپا
تامین ۲۰ هزار موتور TU5+ شاهین سایپا از سوی ایران خودرو + موتور آریا سایپا
مشکلات موتور شاهین 

سایپا شاهین پس از تغییر نام از رهام، یکی از آخرین محصولات سایپا است که پس از کش و قوس های فراوان، روند تحویل آن به مشتریان از اواخر سال ۹۹ آغاز شد. مدیرعامل سابق سایپا مدعی بود: «شاهین توانایی رقابت با خودروهایی نظیر کیا سراتو و رنو تندر۹۰ را دارد.»

این ادعا برای موتوری با هشت سوپاپ البته که غیرواقعی بود. موتوری که چند شاهین را به‌آتش کشید. گزارش آتش گرفتن یک دستگاه شاهین را د راین لینک بخوانید.

در ادامه تست کامل خودرو شاهین سایپا و بررسی مشخصات ظاهری و فنی این محصول را در یوتیوب بیت ران تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:
موتور TU5+ شاهین سایپا از سوی ایران خودرو تامین می‌شود + موتور آریا سایپا
مشکلات موتور EF۷ / مقایسه موتور EF۷ با TU۵
TU۵ ، EF۷ و TU۵پلاس بررسی شد؛ کدام موتور خودرو بهتر است؟
موتور EF۷ گازسوز توربو ؛ قوی ترین موتور ملی ایران چه ویژگی هایی دارد؟
موتور EF۷ یا ملی و نگاهی به مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو
گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شاهین
دنا پلاس توربو ۱۷۰ اسب بخاری به بازار می‌آید / بررسی موتور EFP ایران خودرو
خودرو مردمی ترکیه در راه ایران / بررسی فیات تیپو پارسیان موتور
فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در یک قدمی بازار خودرو / بررسی فنی و هزینه سرویس‌ها
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ کوشا خودرو در انتظار ورود به بورس کالا / بررسی مشخصات فنی



4 دیدگاه

  1. پس سرنوشت موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چه شد دوما ایران خودرو موتور ۲۰۰ نیوتون تولید کرده چرا از چین وارد میکنید مگه تولید این چیزا کاری داره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط