خودرو برقی سونی و هوندا رونمایی شد / همه چیز درباره AFEELA

از دست ندهید

خودرو برقی سونی امروز در نمایشگاه CES 2023 رسماً رونمایی شد. این سدان برقی که با همکاری هوندا شکل گرفت AFEELA نام دارد و قرار است اولین سفارش‌ها برای خرید را ۲ سال آینده دریافت کند.

خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA
خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – همکاری دو شرکت بزرگ ژاپنی برای تولید خودرو. این جمله آنقدر هیجان انگیز است که از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که چه محصول فوق‌العاده‌ای را در سال‌های آینده خواهیم دید.

سونی و هوندا، دو غول دنیای فناوری و خودرو در حالی خودرو برقی خود را امروز در نمایشگاه CES رونمایی کردند که بسیاری از ما، ماه‌ها پیش منتظر خبر معرفی رسمی آن بودیم.

خودرو برقی سونی و هوندا که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت مادر یعنی سونی در لاس‌وگاس رونمایی شد، دارای نام جدید و لوگوی کاملاً جدیدی است.

خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA
خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA

دلیل اینکه می‌گوییم AFEELA خودرویی کاملاً جدید است این است که آن را با کانسپت Vision-S که قبلاً از سوی سونی رونمایی شد، اشتباه نگیریم.

AFEELA از زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو مفهومی، مدیابار آن است که قسمت جلو پنجره آن قرار دارد.

این Media Bar می‌تواند اطلاعات زیادی از جمله شرایط آب و هوایی، وضعیت شارژ خودرو، لوگوی آن و… را در اختیار کاربران قرار دهد.

خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA
خودرو برقی سونی و هوندا / AFEELA

اما مهمتر از همه این است که AFEELA دارای ۴۵ سنسور و دوربین در داخل و اطراف خود است که تضمین کننده ایمنی این خودرو و یک رانندگی ایده‌آل است.

خودرو برقی Sony و هوندا آنطور که در کنفرانس خبری این شرکت اعلام شد، دارای بهترین سیستم مولتی‌مدیا در میان خودروهای جهان خواهد بود. به‌طوری که سرنشینان آن خواهند توانست تماشای قیلم، موسیقی و بازی را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند.

زمان تولید و تحویل AFEELA

در کنفرانس خبری امروز سونی جزئیاتی درباره قوای محرکه این خودرو برقی، پیمایش یا نحوه شارژ آن اعلام نشد. اما بیان شد که فروش AFEELA از سال ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد و پیش فروش آن از نیمه اول سال ۲۰۲۵ امکان پذیر خواهد بود.

بد نیست بدانیم که سازنده پردازنده Qualcomm که تراشه‌های Snapdragon را تولید می‌کند، برای قدرت بخشیدن‌به فناوری AFEELA در آن قرار دارد. همچنین شرکت معتبر Epic Games هم بازی گرافیکی Unreal Engine برای این خودرو ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

میپل X3 پرو با خودروسازان بم به ایران می‌آید / بررسی مشخصات فنی و قیمت

کیا سلتوس کوشا خودرو؛ بررسی تفاوت‌های آن با نسخه‌های چینی و آمریکایی

تبعات منفی گازسوز کردن موتور بنزینی قدیمی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط