خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی مشتری ندارند؟

از دست ندهید

قیمت خودروهای پرفروش باز هم گران شده است. خودورهای ایرانی روزی دو و نیم میلیون‌تومان و قیمت خودروهای چینی ۵ میلیون‌تومان افزایش داشته است.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: معما! آن چیست که وقتی صحبت از وارداتش می‌شود گران می‌شود، وقتی به بورس می‌رود، گران می‌شود، وقتی تولیدش افزایش پیدا می‌کند، گران می‌شود، وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و مشتری نیست، گران می‌شود و نرخ ارز چه پایین برود و چه بالا، گران می‌شود؟

خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟

قیمت خودروهای پرفروش خودوهای چینی

دنا پلاس اتومات توربو از ۵۷۰ میلیون‌تومان در دو هفته گذشته به ۶۰۲ میلیون‌تومان رسیده است.

قند بازار یعنی پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز از ۳۲۴ میلیون به ۳۵۰ میلیون‌تومان رسیده است.

قیمت فیدلیتی پنج نفره شرکت بهمن از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان در دو هفته اخیر به یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان رسیده است.

از طرف دیگر تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر حدود ۹ و نیم میلیارد‌تومان معامله می‌شود و قیمت ب ام و ۷۳۰ صفر کیلومتر ۲۰۱۸ هم به ۱۳ میلیارد‌تومان رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در دوهفته اخیر خودروهای ایرانی به صورت میانگین روزی دو و نیم میلیون‌تومان و خودروهای چینی هم روزی پنج میلیون‌تومان گران شده اند.

قیمت خودرو در بازار آزاد چگونه تعیین می‌شود و واردات چه تاثیری در هر بخش از بازار خواهد داشت؟

مشخص نیست از پایان ساعت کاری روز قبل تا آغاز ساعت کاری روز جدید که همه بازارها تعطیل بوده، چگونه این اتفاق رخ داده است.

قیمت خودروهای پرفروش خودوهای چینی

نادی کارشناس و فعال بازار خودرو در گفت و گو با بیت ران گفت: “خود من که در بازار فعال هستم، وقتی صبح به سر کار می‌روم می‌بینم قیمت خودرو بالا رفته است. در حالی‌که مشخص نیست از پایان ساعت کاری روز قبل، تا آغاز ساعت کاری روز جدید که همه بازارها تعطیل بوده، چگونه این اتفاق رخ داده است.”

وی درباره وضعیت خرید و فروش خودرو نیز گفت: “اگر خودرویی برای فروش باشد حتما می‌خرند. عرضه خودرو آن قدر کم است که همیشه مشتری برایش هست. اما در این میان برخی از خودروها که معمولا چینی هستند، مانند جک J4 یا دیگنیتی بهمن موتور، با اقبال روبرو نشده‌اند و همیشه بد فروش هستند. وضعیت خرید و فروش خوب است و اگر خودرویی باشد می‌خرند.”

نادی در خصوص نحوه تعیین قیمت خودرو در بازار آزاد تصریح کرد: “قیمت در بازار آزاد بر اساس تقاضا تعیین می‌شود.

واردات خودرو آزاد می شود
خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟

وقتی خودرویی به هر دلیلی اعم از کاهش تولید در کارخانه یا تزریق کم تر به بازار، کمیاب یا نایاب می‌شود، بلافاصله قیمتش در بازار بالا می‌رود.”

اینجا تماشا کنید:

تست و بررسی وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک
رازهای پژو پارس با موتور جدید ؛ تست پرشیازیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
افزایش سرسام آور قیمت خودروهای لوکس 

لندکروزر

داوود نادی درباره افزایش سرسام آور قیمت خودروهای لوکس گفت: “تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ که اسما می گویند ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کرده، نه و نیم میلیارد‌تومان معامله می شود.

ب ام و سری هفت ۲۰۱۸ صفر کیلومتر هم به ۱۳ میلیارد‌تومان رسیده است.”

نادی در توضیح علت چنین افزایشی تصریح کرد: “با مشخص شدن تقریبی مدل خودروهای وارداتی و این موضوع که مدل های لوکس وارد نخواهند شد، قیمت این دسته از خودروها افزایش پیدا کرده است.

قیمت این نوع از خودروها نیز توسط مالک آن تعیین می‌شود.”

وی در خصوص تاثیر واردات بر قیمت خودروهای خارجی و چینی ادامه داد: “بعد از واردات، قیمت اندک خودروهای برند صفر کیلومتر احتمالا اندکی کاهش خواهد یافت.

خودروهای لوکس احتمالا گران تر می‌شوند، خودروهای چینی با همین قیمت معامله می‌شوند و خودروهای وارداتی نیز هر چند با قیمتی بسیار بالا فروخته خواهند شد اما به دلیل محبوبیت برند، خریدار دارند.”

بیشتر بخوانید:




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط