بنز ۱۹۰ چهل ساله شد؛ خودرویی برای خروج بنز از انحصار ثروتمندان

از دست ندهید

خودرویی که بنز را از انحصار طبقه ثروتمند خارج کرد، چهل ساله شده است. بنز ۱۹۰ یکی از مهمترین مدل‌های این خودروساز آلمانی چگونه وارد دنیای خودرو شد؟

بیت ران – مرسدس بنز این هفته چهل سالگی ساخت یکی از مهم‌ترین مدل‌هایش را جشن می‌گیرد. مدل‌ ۱۹۰ که در سال ۱۹۸۲ به بازار آمد اولین خودرو کوچکی بود که بنز به بازار عرضه کرد و بنز با آن محصولاتش را علاوه بر ثروتمندان به طبقه تازه‌ای از مشتریان عرضه کرد.

فیلم تولد مرسدس بنز در یوتیوب:

بنز از دهه چهل میلادی ایده ساخت یک خودرو کوچک را در نظر داشت، اما تلاش‌های مختلف برای ساخت این مدل به نتیجه نرسید. مهم‌ترین نگرانی مدیران کارخانه این بود که با عرضه یک مدل کوچک، اعتبار بنز به عنوان یک خودروساز لوکس خراب شود.

مرسدس بنز ۱۹۰
طراحی مدل ۱۹۰ از اواسط دهه هفتاد میلادی آغاز شد

شوک نفتی سال ۱۹۷۳ بنز را برای ساخت خودرو مصمم کرد. در پی این بحران قیمت بنزین گران شد و خودروسازان به ساخت خودروهای کوچک رو آورند. از طرف دیگر کنگره آمریکا قانونی برای حفظ محیط زیست تصویب کرده بود که خودروسازان را مجبور می‌کرد میانگین مصرف سوخت محصولات‌شان را کاهش دهند.

بنز در این بستر پروژه‌ای را با کد W201 و نام «بچه بنز» آغاز کرد. مدیران به مهندسان و طراحان گفته بودند که خودرو از نظر حس و حال، ایمنی و رانندگی نباید با بنزهای بزرگ‌تر فرق داشته باشد.

در نتیجه خودرویی ساخته شد که اگرچه ظاهرش با مدل‌های دیگر متفاوت بود، اما صندلی‌های بسیار راحتی داشت و به همه امکانات روز مجهز بود.

مرسدس بنز ۱۹۰

جهان خودرو

بنز مدل ۱۹۰ را در دسامبر ۱۹۸۲ به بازار عرضه کرد. استقبال از خودرو به حدی زیاد بود که بنز در دهه هشتاد مدل‌های مختلفی از خودرو را به بازار عرضه کرد. بنز دو سال بعد یک مدل بزرگ‌تر براساس دانش فنی ۱۹۰ ساخت که با نام ۲۳۰ به بازار عرضه شد.

تولید ۱۹۰ یازده سال ادامه داشت و بنز حدود یک میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه از آن تولید کرد. ۱۹۰ در سال ۱۹۹۳ جای خود را به بنز کلاس C داد. موفقیت ۱۹۰ باعث شد بنز با ایجاد کلاس A و B به بازار خودروهای کوچک‌تر هم وارد شود.

بیشتر بخوانید:

لیموزین‌های تاریخی در ایران؛ از زیر پای قجرها تا موزه خودرو در تهران
مرسدس بنز استاد شجریان / همراه مشخصات فنی و تاریخچه
مرسدس بنز تشریفات در آزادی + مشخصات و قیمت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط