۱۰ موتورسیکلت مناسب استفاده برای مبتدیان

از دست ندهید

برای کسانیکه می‌خواهند وارد دنیای موتورسواری بشوند فهرستی از ۱۰ موتورسیکلت مناسب استفاده برای مبتدیان آماده کرده‌ایم که می‌تواند در انتخاب نهایی کمک کننده باشد.

بیت ران – الهام زهره وند: اگر شما علاقمند به موتور هستید حتما تایید می‌کنید که برای موتورسواران هیچ تجربه‌ای بهتر از زمانی نیست که برای اولین‌بار وارد دنیای موتورسواری شده‌اند؛ فورا به خاطره اولین دوچرخه‌تان بازمی‌گردید و این احساس در شما ایجاد می‌شود که هر زمان بخواهید آزادی رفتن به هر کجا را دارید.

با توجه به قیمت‌ها، برای بسیاری از موتورسواران جدید، بودجه کافی برای خرید یک مدل جدید و یا حتی یک موتورسیکلت صفر، وجود ندارد، اما این نمی تواند به مانعی برای شروع موتورسواری تبدیل شود زیرا تعداد زیادی موتورسیکلت دست دوم وجود دارد. به این ترتیب شروع این کار هزینه بسیار کمتری خواهد داشت.

البته استفاده از موتورسیکلت دست دوم، مشکل انتخاب از بین دست دوم ها را در پی دارد. اما همچنین به این معنی است که واقعاً می توانید موتورسیکلتی را انتخاب کنید که با نیازهای شما و نوع سواری که قصد انجام آن را دارید، مطابقت داشته باشد.

فیلم قوی‌ترین اسکوترهای ایران در یوتیوب

در ادامه لیستی از ۱۰ موتورسیکلت مناسب برای استفاده مبتدیان در بازارهای جهانی آورده شده است.

موتورسیکلت مناسب مبتدیان

۱۰- Honda CBR300R

موتورهای سوپراسپرت برای بسیاری از موتورسواران بسیار جذاب هستند و دینامیک شاسی آنها با زوایای تیز ظاهری کاملا مسابقه‌ای به آنها می دهد که البته امکان استفاده در خیابان را دارند.

این دسته از موتورسیکلت‌ها به دلیل سرعت بالا می‌توانند مخاطراتی را برای موتورسواران مبتدی ایجاد کنند و در مسیرهایی که تجربه راندن موتور در آنها را ندارند سخت کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید یک موتورسیکلت سوپراسپرت را برای شروع انتخاب کنید، چند انتخاب واقعا عالی وجود دارد که نه‌تنها سختی‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه این کار را بدون خسته کننده بودن، انجام می دهد.

هوندا CBR300R ظاهر و تصویر موتورسیکلت سوپراسپرت را با ارگونومی موتور معمولی ترکیب می‌کند، که به معنای موقعیت سواری آرام‌تری است تا اگر مبتدی هستیدکمتر به سختی بی‌افتید.

موتور ۲۵۶ سی سی تک سیلندر این موتور ۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که برای لذت بردن از سواری کافی است.

اگر می‌خواهید در جاده‌های پر پیچ و خم تردد کنید، براساس تجربه نکات زیادی در مورد حفظ سرعت در پیچ‌ها به شما می‌آموزد تا سرعت متوسط ​​خود را حفظ کنید!

مهندسی و کیفیت ساخت هوندا به‌گونه‌ای است که برای همیشه دوام خواهد داشت و ضمانت کافی دربرابر مشکلاتی که ممکن است رخ دهد با این برند همراه است. این مدل هوندا از سال ۲۰۱۱ تولید شده است، بنابراین در بازار دست دوم می‌توان از بین آنها انتخاب کرد.

قیمت مدل صفر این هوندا از ۴۸۹۹ دلار شروع می‌شود، اما می‌توانید برای یک نمونه سالم دست دوم یک سوم یک سوم این قیمت را بپردازید.

یاماها موتورسیکلت مناسب مبتدیان

۹- Yamaha YZF-R3

دومین انتخاب سوپراسپرت با حجم کوچک، یاماها کوچک YZF-R3 است. این موتورسیکلت سوپراسپرت بسیار ورزشی‌تر از هوندا CBR300R است.

اگر به دنبال یک موتورسیکلت ورزشی واقعی هستید، داشتن این مدل یک راه عالی برای شروع حرفه موتورسواری شما است.

موتور دوقلوی موازی ۳۲۱ سی‌سی، قدرت ۴۱.۵ اسب بخاری واقعی را تولید می‌کند که باعث می‌شود این موشک ۳۷۰ پوندی به شکل شگفت‌انگیزی سریع به نقطه اوج گشتاور برسد.

در حالی‌که R3 در جاده‌ها عالی است، آموزش تکنیک‌های پیست سواری از نیازهای سواری گرفتن از این موتور است.

R3 از سال ۲۰۱۵ تولید می‌شود، بنابراین نمونه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اما در خرید دست دوم از این کلاس موتور نکاتی هست که باید توجه کنید؛ مراقب باشید موتورسیکلت‌های ورزشی نسبت به انواع دیگر موتورها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، بنابراین آسیب‌های ناشی از تصادف را روی قاب و فیرینگ بررسی کنید.

همچنین ممکن است از ترمزها بیش از حد! استفاده شده باشد، بنابراین آنها را نیز بررسی کنید. در نهایت موتور باید به راحتی روشن شود و هیچ دودی از اگزوز آن خارج نشود.

۸- KTM 390 Duke

KTM Duke 390 باوجود آنکه یک طراحی برهنه دارد، اما سواری با آن آرام است.

دسته‌های عریض آن به فرمان‌پذیری موتورسیکلت در پیچ‌ها کمک می‌کند.

ممکن است این مدلکمی گران‌تر از سایر موتورسیکلت‌های موجود در این لیست باشد، اما از پرداخت مقداری بیشتر پشیمان نخواهید شد.

موتور تک سیلندر ۳۷۳ سی سی، قدرت ۴۳ اسب بخاری تولید می کند که عملکردی بیش از اندازه کافی برای تقویت مهارت‌های شما می دهد، در حالی‌که شاسی و سیستم تعلیق حس و رفتار موتوری بزرگ را القا می کند.

اگر مهارت داشته باشید، می‌توانید موتورهای بزرگ‌تر را در جاده‌های پرپیچ و خم شرمنده کنید! زیرا ۳۹۰ Duke بسیار سبک و چابک است.

هزینه نگهداری از آن می‌تواند کمی بیشتر از موتورهای ژاپنی موجود در این لیست باشد، اما نکات مثبت برای توجیه این مورد به اندازه کافی وجود دارد.

۱۲۵ Duke و ۲۰۰ Duke نیز وجود دارند، اما عملکرد آنها در مقایسه با ۳۹۰ کمی بیش از حد اضافه به نظر می‌رسد و همین مدل برای شما کافی است.

کاوازاکی موتورسیکلت مناسب مبتدیان

۷- Kawasaki Ninja 400

Kawasaki Ninja 400 مانند KTM 390 Duke یک موتور کوچک است که بسیار بیشتر از وزن و اندازه خود می‌ارزد‍‍‍!

این مدل بیش از اینکه یک سوپر اسپرت باشد مانند یک مینی ZX-10، برای سواری خارج از پیست مناسب است. اما، همین نکته آن را جذاب تر می کند.

موتور دوقلوی موازی ۳۹۹ سی سی آن قدرتی معادل ۴۴ اسب بخار تولید می‌کند که ممکن است در مقایسه با تکی در KTM کمی ضعیف‌تر به نظر برسد،  اما همچنان عملکرد بسیار خوبی دارد زیرا که شاسی، سیستم تعلیق و ترمزهای آن بیش از حد قابل قبولی هستند.

Ninja 300 از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید می‌شد یعنی تا زمانی‌که Ninja 400 قدرت را در دست گرفت! بنابراین خرید ۳۰۰ بسیار ارزان‌تر خواهد بود و در مقایسه با ۴۰۰ که موتور بزرگ‌تری دارد، چیزی را از دست نمی‌دهید.

با این وجود، با قیمتی حدود ۵۵۰۰ دلاری که Ninja 400 کاملاً جدید دارد، اگر مدل ۲۰۱۸ را انتخاب کنید، باید بتوانید حداقل ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار از این هزینه را کاهش دهید.

۶- Yamaha FZ-03/MT-03

در اینجا با دو موتور روبرو هستیم؛ FZ-03 اصلی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ تولید شد و دارای یک موتور تک سیلندر ۶۶۰ سی سی بود که حدود ۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

مدل بعدی اما در مقایسه با FZ-03 خرید بهتری خواهد بود و احتمالا ارزان‌تر هم هست. MT-03 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در واقع یک نسخه برهنه از YZF-R3 است که در بالای این فهرست ذکر شد. این بدان معناست که همان موتور دوقلوی موازی ۳۲۱ سی‌سی با قدرت ۴۱.۵ اسب‌بخاری را دارد، اما چون یک موتورسیکلت به اصطلاح برهنه است، سبک، چابک، با دینامیک شاسی و سیستم تعلیق عالی و ترمزهای خوب از ویژگی‌های آن است.

موقعیت سواری کمی اسپرت‌تر از سایر مدل‌های برهنه است، اما این ویژگی خیلی زیاد نیست بنابراین می‌توان گفت عامل سرگرمی د راین موتور بسیار فراتر از مشخصات آن است.

این گزینه نسبت به FZ-03 بسیار گران‌تر خواهد بود، اما از آنجایی‌که نمونه‌های دست دوم بسیار جدیدتر خواهند بود و زمان کمتری برای خراب شدن داشته‌اند، فرصت سواری شما بیشتر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

در نهایت اینکه این موتورسیکلت یکی از زیباترین‌های کم حجم است.

پیش از خرید موتورسیکلت بخوانید:
آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ + قیمت لوازم یدکی
آزمایش فنی اسکوتر SYM فیدل۳ ؛آیا این طرح وسپا ارزش خرید دارد؟
اسکوتر گالکسی j200 ناموجود شد + قیمت بازار و معایب و مزایا
بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت
موتورسیکلت مناسب مبتدیان
۵- Kawasaki Versys X-300

تا کنون، تمام موتورسیکلت‌های موجود در این فهرست برهنه یا موتورسیکلت‌های ورزشی بوده‌اند، اما در مورد چیزی که بیشتر حس موتورسیکلت‌های ماجراجویی را در خود دارد، چه می‌توان گفت؟

علیرغم ظاهر و ویژگی‌ها، Kawasaki Versys X-300 یک موتور سیکلت اسپرت واقعی نیست، بلکه بیشتر یک موتورسیکلت تورهای ماجراجویی است.

اما آیا واقعا یک دوچرخه دو موتوره موازی ۲۹۶ سی سی می‌تواند برای گردش خوب باشد؟ بله، تا زمانی‌که عجله زیادی نداشته باشید! همچنین برای تجربه کردن هیجان، کمی کارهای سبک آفرود نیز از آن برمی‌آید.

موقعیت سواری جادار و عمودی است، صفحه کوچک محافظی که دارد بادهای شدید را از شما دور می کند.

حتی سواری دو نفره را نیز می توانید با این موتورسیکلت تجربه کنید،البته تا زمانی که عجله نداشته باشید و سرعت را کنترل کنید

مدل جدید این محصول حدود ۶۰۰۰ دلار است، اما تولید این موتور از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است، بنابراین باید نمونه‌های بسیار ارزان‌تری وجود داشته باشد.

۴- Honda Rebel 500

هوندا، Rebel 300 و Rebel 500 را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کرد، انتخاب ما البته مدل ۵۰۰ سی سی خواهد بود زیرا قدرت و گشتاور بسیار بیشتری دارد، که در واقع همان چیزی است که موتورسیکلت‌های کروزر به آن توجه می‌کنند.

موتور دوقلوی موازی ۴۷۱ سی سی، ۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۳نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که بیشتر آن در دورهای پایین در اختیار موتورسوار قرار می‌گیرد. حداکثر دور این موتور تا سقف ۸۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

از جمله نکات مثبتی که با این موتورسیکلت در تمام روز برای راکب قابل درک هستند می‌توان به صندلی کوچک، وزن سبک، شتاب قوی، و قدرت کروز اشاره کرد.

هوندا این مدل را به گونه‌ای طراحی کرده است که سواری آسان و هیجان انگیز،نگهداری ارزان و آسان، و ماندگاری طولانی باشد.

قیمت مدل جدید حدود ۸ هزار دلار است، اما شما می‌توانید یک نمونه کارکرده خوب با نصف این قیمت پیدا کنید.

۳- Suzuki V-Strom 650

اگر واقعا یک وسیله نقلیه ضد گلوله می خواهید، باید به سوزوکی نگاه کنید. در محدوده موتورهای ۶۵۰ سی سی بهترین است زیرا عملکردی قابل قبول دارد و شما را از تجربه در سواری با آن از اولین روز استفاده تا ماه‌ها یا سال‌ها بعد راضی نگه می‌دارد.

بعد از داشتن این موتورسیکلت معمولاً ممکن است اگر قصد تغییر داشته باشید به سمت محخصولی بزرگتر و یا قدرتمندتر بروید.

V-Strom 650 دارای موتور ۶۴۵ سی سی V-Twin سوزوکی است که به سادگی یکی از قابل اعتمادترین موتورها در دنیای موتورسواری امروزی است. اگر فکر می‌کنید با یان مشخصات کسل‌کننده به نظر می‌رسد، اما بدانید که پر از شخصیت، قدرت و گشتاوری عالی است و باعث می‌شود سواری‌های طولانی‌مدت بسیار آسان و بدون دردسر شوند.

همچنین باید گفت از نظر ظاهری بیشتر از یک موتورسیکلت ماجراجویانه همراه شماست، اگرچه مدل‌های جدیدتر تعادل موجود در ظاهر این مدل را تغییر داده‌اند تا توانایی بیشتری در موقعیت‌های آفرود ایجاد کنند.

از آنجایی‌که مدت زیادی است که این مدل در دسترس بوده است، نمونه‌های دست دوم بسیار زیادی وجود دارد.

با وجود راحتی، سبکی، صرفه جویی در مصرف سوخت و قابل اعتماد اعتماد بودن، این محصول می‌تواند به طور کلی بهترین موتورسیکلت برای همه باشد، چه رسد به مبتدیان!

۲- Suzuki SV650

SV650 همه چیز تمام است؛ ارائه قدرت مناسب، گشتاور مناسب، موقعیت صحیح سواری، ارگونومی مناسب، صدای مناسب، شاسی مناسب و دینامیک سیستم تعلیق مناسب، و مانند V-Strom 650، عملا ضد گلوله است.

اگرچه موتور V-Twin آن چیزی متفاوت از هر چیز دیگری در این لیست است، با این وجود این موتورسیکلت با مشخصات خود شما را هیجان زده نمی‌کند. اما، وقتی موتورسواری می‌کنید، سواری خود را با لبخندی روی صورتتان به پایان می‌رسانید، که وقتی به یاد بیاورید که چقدر برای این تجربه هزینه کمی پرداخت کرده‌اید، باز هم لبخندتان گسترده‌تر می‌شود.

این مدل از سوزوکی از سال ۱۹۹۹ به اشکال مختلف وجود داشته است، به این معنی که بدون توجه به بودجه شما، صدها موتور دست دوم برای انتخاب وجود دارند پس تنها با تمرکز روی سرگرمی با اطمینان خرید کنید.

سوزوکی موتور V-Twin را به نفع یک موتور دوقلو موازی جدید در سال ۲۰۲۳ کنار گذاشت، بنابراین پیش بینی می‌کنیم معاملات SV650 بیشتری وجود خواهد داشت، زیرا علاقمندان به این موتور می خواهند مدل جدید آن را داشته بلاشند.

۱- Kawasaki Z650

به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها به یک چرخه نسبتا منظم چهار یا پنج ساله برای تولید هر مدل پایبند هستند، که این خبر خوبی برای مصرف‌کننده است، زیرا همیشه مجموعه خوبی از مدل‌های دست دوم وجود خواهد داشت که چند سال قدمت دارند اما ممکن است نسل قبلی باشند؛ بنابراین، کمی ارزان تر می‌توانید این کاوازاکی دوست داشتنی را بخرید.

کاوازاکی Z650 دارای یک موتور دوقلوی موازی ۶۴۹ سی‌سی است که ۶۸ اسب بخار قدرت دارد، که آن را برای موتورهای ابتدایی محدود می‌کند.

اگرچه موتور می‌تواند به همان اندازه که مطیع و آرام است، می‌تواند با کمی گاز دادن فشار دادن آتش به پا کند.

انتقال نیرو در این موتورسیکلت خطی است و سوخت‌رسانی به موقع انجام می‌شود، بنابراین دریچه گاز هرگز تند یا بیش از حد حساس نیست و خوب عمل می‌کند.

برای بسیاری از انواع مختلف سواری – رفت و آمد، تور، آفرود، و حتی یک روز پیست به اندازه کافی سریع است.

این کوچکترین موتورسیکلت نیست، و به این ترتیب یک انتخاب عالی برای موتورسواران قد بلند است اما فقط به این معنی است.

این مدل از کاوازاکی به اندازه‌ای خوب است که شما را تا مدت‌ها پس از بالا رفتن سطح مهارت خود راضی نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

ثبات قیمت موتورسیکلت و رکود بازار + اختلاف قیمت موتورسیکلت در ایران و جهان
با قوی ترین اسکوترهای ایران آشنا شوید
کلاس بندی موتورسیکلت ها را بشناسید
تبدیل کاربراتور به انژکتور در موتورسیکلت‌ها چگونه انجام می‌شود؟
معرفی انواع کلاه کاسکت + کاربرد انواع کلاه کاسکت ها را بدانید
قوی ترین اسکوتر های جهان در سال ۲۰۲۱ + قیمت اسکوتر در بازار جهانی
کاوازاکی نینجا ZX-25R اولین موتور سیکلت چهارسیلندر پلاک ملی
تجربه استفاده از اسکوتر برقی و چگونگی استفاده + فیلم اختصاصی بیت ران
موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت
تولید هوندا چند تمام می‌شود؟ هوندا ۱۲۵ چقدر برای سازندگانش تمام می شود؟
روش نگهداری از اسکوتر ها + زمان سرویس دوره ای
انجمن صنعت موتورسیکلت به دنبال توقف تولید طرح هوندا ۱۲۵ است




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط