نیسان GT-R مدل ۲۰۲۳ در بازار خودرو آمریکا قیمت‌گذاری شد / بررسی مشخصات فنی

از دست ندهید

نیسان GT-R یکی خودروهای افسانه‌ای سالهای اخیر در جهان به‌شمار می‌رود. اولین باری که این خودرو ژاپنی پای خود را به بازار آمریکای شمالی گذاشت، تقویم سال ۲۰۰۹ میلادی را به ما نشان می‌داد. حال پس از ۱۳ سال از اولین عرضه، نیسان اعلام کرد که مدل ۲۰۲۳ این خودرو فقط در دو نسخه توسط آمریکایی ها قابل خرید است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – نیسان GT-R جدید در بازار خودرو آمریکا فقط در دو نسخه Premium و Nismo قابل خرید است. نیسان امسال یعنی در ۲۰۲۲ مدل GT-R را به آمریکا نبرده بود.

سال گذشته میلادی هم نیسان این خودرو فوق‌العاده را با نام ۲۰۲۱MY و فقط در دو نسخه Premium و Nismo به آمریکایی‌ها فروخته‌بود.

نسخه Premium این خودرو در سال گذشته میلادی ۱۱۵.۲۳۵ دلار در بازار خودرو آمریکا قیمت داشت. مدل Nismo آن هم به قیمت ۲۱۲.۴۳۵ دلار در نمایندگی‌های نیسان در آمریکا قابل خرید بود.

حال این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که مدل ۲۰۲۳ نیسان GT-R قیمتی برابر با ۱۳۵.۴۳۵ دلار در بازار آمریکا خواهد داشت. این قیمت برای مدل Premium این خودرو اعلام شد.

نسخه Nismo این خودرو هم ۲۱۲.۶۳۵ دلار قیمت دارد که نشان می‌دهد هر دو مدل برای سال جدید میلادی افزایش قیمت را تجربه کردند.

موتوری که هیچ تغییری نکرد

مدل ۲۰۲۳ این خودرو در بخش قوای محرکه هیچ تغییری را تجربه نکرده است. نسخه Premium این خودرو ژاپنی مانند سال‌های گذشته مجهز به یک موتور ۳.۸ لیتری توربوشارژ V6 است.

این قوای محرکه توسط یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته نیروی موتور را به تمامی چرخ‌های GT-R می‌رساند. درباره نسخه Nismo اما اوضاع کمی تغییر کرده است.

نیسان می‌گوید این ورژن از GT-R از تکنولوژی خودروهای GT3 این شرکت استفاده می‌کند. گرچه مدل Nismo هم دارای همان قوای محرکه مدل Premium است، اما به لطف تغییراتی که در سامانه توربوشارژ آن رخ داد اکنون قدرت بیشتری تولید می‌کند.

نسخه Premium این خودرو فوق العاده براساس اطلاعاتی که نیسان منتشر کرد می‌تواند ۵۷۳ اسب بخار نیرو و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این ارقام برای مدل Nismo نیسان GT-R عبارتند از ۶۰۸ اسب بخار و ۶۵۲ گشتاور که عملکردی بالاتر از نسخه پرمیوم را نشان می‌دهد.

نکته آخری که نیسان درباره مدل ۲۰۲۳ جی‌تی‌آر نیسمو تأکید دارد مجهز بودن این نسخه به ترمزهای Brembo است. این ترمزها در ترکیب با دیسک‌های کربن سرامیکی نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جک جی۴ فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی جدید کرمان موتور مشخص شد

ساخت موتور هیدروژنی در ایپکو / چه موتوری با سوخت هیدروژن مطابقت دارد؟

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط