فورد فیستا از خط تولید اخراج خواهد شد / خودرو های برقی فورد در راه‌اند

از دست ندهید

فورد فیستا که یکی از سودآورترین و پرفروش‌ترین مدل‌های Ford است به همراه مدل‌های Galaxay و S-Max از خط تولید فورد کنار گذاشته‌خواهند شد. Ford اعلام کرد قرار است مدل‌های برقی جدید جای این خودروها را در سال‌های آینده میلادی بگیرند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – براساس اخباری که از سوی برند فورد منتشر شد، قرار نیست دیگر نسل جدیدی از فورد فیستا را شاهد باشیم. این بدان معنا است که Fiesta برای همیشه با جهان خودرو خداحافظی خواهد کرد.

فورد ۴۶ سال است که به تولید فیستا ادامه می‌دهد. این خودرو فوق العاده فورد که اکنون نسل هفتم آن تولید می‌شود، تاکنون با مدل‌های هاچ یک و ون تولید می‌شد.

فیستا خودرویی بود که برای مدت بسیاری توانست در کلاس Hot Hatch ها با فولکس واگن گلف R رقابت کند و حتی آن را شکست دهد. اما روند موفقیت‌های فیستا در سالهای بعدی ادامه نیافت و این خودرو اکنون در سرازیری سقوط است. افت فروش و محبوبیت رو به کاهش فورد فیستا باعث شد Ford درباره خروج این خودرو از خط تولید خود زودتر تصمیم بگیرد.

طبق اخباری که Auto Express منتشر شد، فورد قرار است به تولید مدل فیستا پایان دهد. خبرنگاران این نشریه اعلام کردند که فورد از اواسط سال آینده میلادی دیگر هیچ نمونه‌ای از فیستا را روانه بازار نخواهند کرد.

پس از انتشار این خبر و ادعا از سوی Auto Express، فورد این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرد. اما سعی کرد با انتشار این بیانیه به روش دیگری پاسخگوی مخاطبان خود باشد:

«ما برای روند برقی شدن سریع محصولات تولیدی‌مان به سرعت در تلاش هستیم و بنابراین مجموعه خودروهای خود را مطابق با استراتژی تجاری‌مان بررسی می‌کنیم. ما (فورد) در مورد گمانه زنی ها و تفسیر ها اظهار نظر نمی‌کنیم. در ماه های آینده اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع به اشتراک خواهیم گذاشت.”

آیا Ford Puma در خطر حذف از خط تولید است؟
فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت
فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت

هر قدر که موضوع کنارگذاشتن از خط تولید فورد فیستا در روزهای اخیر جدی شد، می‌توان اعلام کرد که تولید مدل پوما همچنان ادامه‌ خواهد یافت.

همانطور که می‌دانیم، پلت‌فرم و بن سازه هر دو خودرو یکسان است. اما شواهد نشان می‌دهد که فورد علاقه دارد مدل Puma همچنان بر روی خط تولید باقی بماند.

فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت
فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت

حتی پیش بینی می‌شود که فورد پوما در سال ۲۰۲۴ با یک نسخه کاملاً الکتریکی در بازارهای خودرو اروپا و آمریکا ارائه شود. علاوه بر این موارد، Stuart Rowley مدیر بخش اروپایی کیفیت خودروهای فورد اعلام کرد که تمامی تمرکز این برند آمریکایی برای تولید خودرو در سگمنت B خواهد بود.

فورد فیستا که از دهه ۷۰ میلادی در خط تولید فورد حضور دارد تاکنون بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از مدل های مختلف آن در بازارهای سراسر جهان به فروش رسیده‌است.

فورد فیستا نسل هفتم تیم ایران در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه / رالی اژه
فورد فیستا نسل هفتم تیم ایران در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه / رالی اژه

لازم به ذکر است که تیم ایرانی حاضر در مسابقات رالی فورد فیستا کاپ ترکیه نیز با یک مدل از نسل هفتم فیستا در این رقابت‌ها حضور دارند.

پس از توقف تولید فورد فیستا در سال آینده میلادی، مدل Focus هم از سال ۲۰۲۵ میلادی با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. این سدان اقتصادی فورد در بسیاری از کشورهای اروپایی یک خودرو خانواده ایده‌آل است.

روند برقی شدن محصولات خودروسازان مشهور جهان سرعت بیشتری به خود گرفته‌است. فورد از مدل‌های بسیار محبوب خود در بازارهای جهانی شروع کرد و این روند برای سایر خودروسازان جهان نیز اتفاق خواهد افتاد. نظر شما در ارتباط با برقی شدن خودروهای محبوب در جهان چیست؟

بیشتر بخوانید:

جک جی۴ فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی جدید کرمان موتور مشخص شد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت

نیسان GT-R مدل ۲۰۲۳ در بازار خودرو آمریکا قیمت‌گذاری شد / بررسی مشخصات فنی

ساخت موتور هیدروژنی در ایپکو / چه موتوری با سوخت هیدروژن مطابقت دارد؟

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط