فروش هایما ۸S در چین رکورد زد / جدول آمار فروش ماهانه هایما ۸S در چین

از دست ندهید

فروش هایما ۸S در ایران به زودی از سوی ایران خودرو آغاز خواهد شد. پیش از ورود این کراس اوور چینی به بازار خودرو ایران بهتر است میزان محبوبیت این خودرو را در بازار چین بررسی کنیم.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – آمارها نمایانگر آن است که هایما ۸S در چین اکنون در رده ۱۸۳ فروش در بین کراس‌اوورهای کامپکت چینی است.

جایگاه فروش هر خودرو در بازار خودرو چین، براساس میزان فروش هر ماه یک خودرو تعیین می‌شود. از همین رو امکان دارد هایما ۸S در ماه‌های آتی در جایگاهی بالاتر یا پایین تر از منظر فروش قرار گیرد. طبیعتاً فروش بیشتر به معنای جایگاه بالاتر و فروش کمتر به منزله جایگاه پایین تر است.

Haima 8S کراس اووری است که از سوی ایران خودرو در بازار داخلی خودرو کشورمان به فروش خواهد رسید. ایران خودرو قیمت این کراس اوور جدید خود را هنوز تعیین نکرده‌است.

اما اگر به روند قیمت گذاری هایما S7 در ایران خودرو خراسان نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ۸S کراس اووری است که قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان خواهد داشت.

هایما S7 تا هفته گذشته قیمتی کمتر از ۹۵۰ میلیون تومان داشت. هم زمان با اعلام خبر آغاز تولید ۸S در ایران شاهد آن هستیم که روند قیمت گذاری S7 هم تغییر کرد.

Haima S7 اکنون در آگهی‌های فروش حدوداً یک میلیارد تومان قیمت گذاری می‌شود. این در حالی است که قیمت نمایندگی آن ۸۴۳ میلیون تومان است!

آمار فروش هایما ۸S در چین
فروش هایما 8S در چین
فروش هایما ۸S در چین

از آنجایی که احتمالاً با کراس اووری گران قیمت رو به رو خواهیم شد، بهتر است بدانیم میزان محبوبیت آن در بازار چین چگونه است.

ایران خودرو پیش‌تر اعلام کرده بود که تولید انبود هایما ۸S در خراسان از مهر ماه آغاز خواهد شد. برنامه IKCO این است که تا پایان سال ۵/۰۰۰ دستگاه از این کراس اوور جدید را به بازار ایران عرضه کند.

اما جالب است بدانیم که تا امروز که در یازدهمین ماه از سال جاری میلادی قرار داریم، هنوز فروش این خودرو در چین به ۱۰۰۰ دستگاه نیز نرسیده است. حقیقت این است که جمع فروش هایما ۸S پس از یازده ماه، ۶۰۷ دستگاه است.

برای درک بهتر میزان فروش هایما ۸S در بازار چین، بهتر است روند جذب مشتری آن را به صورت ماهانه در سال جاری میلادی بررسی کنیم.

بررسی ماه به ماه آمار فروش هایما ۸S در چین
آمار فروش هایما 8S در سال ۲۰۲۲
آمار فروش هایما ۸S در سال ۲۰۲۲

در ماه نخست سال جاری میلادی (دی/بهمن سال گذشته)، فقط ۲۲ نفر در کل بازار میلیارد نفری چین این خودرو را خریداری کردند. در فوریه (بهمن ۱۴۰۰) تنها ۱۴ چینی هایما ۸S را خریدند.

مارس ۲۰۲۲ (اسفند سال گذشته) تعداد کل خریداران این خودرو با رشد ۴ نفری به ۱۸ دستگاه رسید. هایما ۸S رکورد فروش افتضاح خود را در چین، در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) ثبت کرد. باور کردنی نیست اما این کراس اوور در چهارمین ماه از سال جاری میلادی که معادل فروردین ۱۴۰۱ است فقط  و  فقط ۱۳ خریدار داشت.

می ۲۰۲۲ (اردیبهشت/خرداد) بالاخره طلسم فروش هایما ۸S شکست و این کراس اوور توانست با فروش ۶۷ دستگاهی برای کمپانی کمی آبروداری کند.

روند افزایش تعداد مشتریان این خودرو در ژوئن (خرداد/تیر) سال جاری به ۷۴ نفر رسید تا هایما ۸S رکورد فروش امسال را ثبت کند. اما مجدداً آمار فروش این خودرو کاهش یافت و در جولای (تیر/مرداد) ۲۰۲۲ تنها ۶۰ چینی برای خرید این خودرو اقدام کردند.

آگوست (مرداد/شهریور) امسال برای فروش هایما ۸S رویایی بود. چرا که این کراس اوور توانست با فروش ۱۹۰ دستگاهی در چین رکورد فروش سال را از آن خود کند.

اما متاسفانه این رکورد تداوم نیافت و مجدداً در سپتامبر (شهریور/مهر) شاهد روند نزولی شدن فروش این خودرو بودیم. به طوری که جمعاً ۱۴۹ نفر برای خرید آن در چین اقدام کردند.

مشخصات فنی هایما ۸S ایران‌ خودرو
موتور هایما 8S ایران خودرو
موتور هایما ۸S ایران خودرو

هایما ۸S تنها با یک انتخاب برای موتور در بازار خودرو چین به فروش می‌ رسد. موتوری که هایما برای این کراس اوور کامپکت انتخاب کرده، یک ۱/۶ لیتری توربو است. موتوری که حجم دقیق آن ۱۵۹۴ سی سی و با کد HMA GA16-YF شناخته می‌شود.

این موتور ۱۹۲ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه نیرو دارد. میزان گشتاور خروجی آن به ۲۹۳ نیوتن متر می‌ رسد که در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است.

هایما ۸S با سه گیربکس مختلف در بازار چین به فروش می‌رسد. یک مدل دستی و دو مدل اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را بر عهده دارند.

نسخه دستی آن ۶ سرعته است و مدل اتوماتیک (AT) این خودرو نیز از همین تعداد دنده بهره‌مند است. نمونه سوم یک جعبه دنده دو کلاچه تَر (WDCT) است.

گیربکس انتخابی برای بازار ایران شش سرعته اتوماتیک است. این جعبه دنده تمامی توان قوای محرکه را به محور جلو منتقل می‌کند.

Haima-8S-Ikco-Bitrun-Images

در تاریخ یازدهم آبان رسماً از سوی ایران خودرو اعلام شد که تولید انبوه هایما ۸S در ایران خودرو خراسان شروع شد. هنوز مشخص نیست که کراس اوور چینی جدید این خودروساز داخلی با چه امکانات و آپشن‌هایی به دست مشتری ایرانی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

اسامی و تعداد خودروهایی که وارد می شوند + فهرست واردکننده ها

فونیکس FX بررسی شد؛ سامورایی بی شمشیر ارزش خرید دارد؟

جک جی۴ فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی جدید کرمان موتور مشخص شد

منظور مسئول وزارت صمت از تولید ۹ خودروی جدید داخلی کدام محصولات است؟




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط