مرسدس بنز AMG One پادشاه جدید پیست نوربرگ رینگ / چرا رکورد بهتری ثبت نشد؟

از دست ندهید

تویوتا RAV4 ماشین برتر سال ژاپن / کدام خودرو بهترین ماشین وارداتی شد؟

در کشور ژاپن تویوتا RAV4 ماشین برتر سال در ژاپن اعلام شد. بیت ران - در مراسم انتخاب بهترین ماشین...

تارا دنده دستی آپکو چه ویژگی هایی دارد؟

در نمایشگاه تیونینگ اتومبیل تهران یک تارا دنده دستی آپکو به رنگ قرمز متالیک خود نمایی می کرد. این...

حذف آپشن های خودرو چری آریزو 5 توسط سایپا!

یکی از رقبای شاهین چری آریزو 5 است که در فایل معرفی شاهین به شورا رقابت توسط سایپا برای...

مرسدس بنز AMG One اکنون به طور رسمی سریع‌ترین خودرو تولید انبوه‌ جهان در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان است. ثبت رکورد ۶:۳۵.۱۸۳ ثانیه (برای نقشه پیست ۲۰.۸۳۲ کیلومتری) در حالی برای این هایپرکار مرسدس بنز انجام شد که AMG One می‌توانست رکورد بهتری از خود به جا بگذارد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – رکورد قبلی پیست نوربرگ‌رینگ در اختیار Porsche 911 GT2 RS MR بود. این خودرو فوق‌العاده که نسخه ارتقاء یافتهGT2 RS به‌شمار می‌رفت، حاصل تلاش مهندسان تیم Manthey-Racing پورشه بود.

Porsche 911 GT2 RS MR به رانندگی Lars Kern در 14 June 2021 (معادل ۲۴ خرداد ۱۴۰۰) توانست در مدت زمان ۶:۴۳.۳۰۰ (برای نقشه پیست ۲۰.۸۳۲ کیلومتری) یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کند.

این رکورد برای ماه‌ها پابرجا بود و تصور نمی‌شد حالا حالاها خودرویی بتواند زمانی سریعتر از پورشه GT2 RS MR ثبت کند. اما روز گذشته هایپرکار مرسدس بنز ۸ ثانیه این رکورد را جابجا کرد تا تاج پادشاهی این پیست را از آن خود کند.

درباره رکوردی که مرسدس بنز AMG One در نوربرگ رینگ ثبت کرد می‌توان کتاب‌ها نوشت. اما قصد داریم به برخی از اما و اگرها درباره این رکورد بپردازیم که شاید برای شما جالب باشد.

پیش از بررسی رکوردی که این هایپرکار مرسدس ثبت کرد، پیشنهاد می‌کنیم فیلم Onboard فوق العاده AMG One را در نوربرگ رینگ تماشا کنید.

آیا مرسدس بنز AMG One می‌توانست رکورد بهتری در نوربرگ رینگ ثبت کند؟

۶:۳۵.۱۸۳ ثانیه آیا به اندازه کافی سریع بودن هایپرکار مرسدس بنز را به نمایش می‌گذارد؟ بلی. همانطور که عنوان شد این زمان هشت ثانیه از رکورد قبلی سریع تر است.

اما اگر به این ماجرا عمیق تر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که AMG One می‌توانست زمان بهتر را هم ثبت کند. چگونه؟ کافیست یکبار دیگر فیلم مربوط به ثبت رکورد را نگاه کنید.

در بسیاری از مسیرهای پیست نوربرگ رینگ می‌بینیم که مسیر مسابقه کمی مرطوب و در برخی اوقات تنها خط ریسینگ لاین قابل تردد است.

هوای سرد، شرایط مرطوب بودن پیست و طبیعتاً پا را از روی گاز برداشتن راننده برای جلوگیری از بروز حادثه در مسیرهای خیس باعث شد AMG One رکورد بهتری ثبت نکند.

بسیاری از بلاگرها و افرادی که حول نوربرگ رینگ زندگی موتوراسپرتی دارند بر این باورند که این هایپرکار مرسدس بنز می‌تواند احتمالاً ۵ ثانیه دیگر از این رکورد را کم کند! یعنی ثبت رکوردی در حدود ۶:۳۰.۰۰ ثانیه (برای نقشه پیست ۲۰.۸۳۲ کیلومتری) برای این خودرو محتمل است.

مسئله دیگر این است که AMG One دنیایی از فن‌آوری‌های خودروهای مسابقه‌ای به خصوص فرمول یک است. از همین رو AMG اعلام کرد که ثبت این رکورد فقط در ۴ دور اتفاق افتاد.

AMG One خودرویی معمولی نیست که شما بتوانید پشت فرمان آن قرار بگیرید و صرفاً با فشردن پدال گاز رکورد ثبت کنید. راننده باید شرایط استفاده از DRS را بررسی کند و همچنین اینکه کجا از حداکثر نیروی باتری‌ها استفاده شود نیز نکته بسیار مهمی است.

مرسدس بنز برای سِت‌آپ خودرو، تست فنی و ثبت رکورد فقط چهار دور زمان داشت. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در شرایط ایده‌آل پیست (دمای مناسب، زمین خشک، وزش باد ایده‌آل و…) AMG One بتواند حتی پنج ثانیه رکورد فعلی خود را جابجا کند.

چرا تعداد دورهای بیشتری طی نشد تا رکورد بهتری ثبت شود؟

مرسدس بنز AMG One
مرسدس بنز AMG One

در پاسخ به این پرسش باید گفت، فاکتورهایی مانند هزینه تست و رکوردگیری، مدت زمان شارژ مجدد باتری‌ها، تعویض تایرها، احتمال تغییر جهت وزش باد، شرایط جوی متفاوت و… می‌توانند در این تصمیم AMG تأثیرگذار باشند. البته کسی نمی‌داند که آیا مرسدس بنز دوباره تصمیم خواهد گرفت تا رکورد دیگری ثبت کند یا خیر!

مرسدس بنز AMG One یک رکورد دیگر هم ثبت کرد

براساس بیانیه مطبوعاتی مرسدس بنز، AMG One نخستین خودرو در کلاس هایپرکار ها است که چنین رکوردی در نوربرگ رینگ ثبت می‌کند.

این موضوع برای مرسدس بنز اتفاق بسیار مهمی است. چرا که هنوز هیچ برندی، شهامت رکوردگیری نمونه‌ای از هایپرکارهای خود را در نوربرگ رینگ پیدا نکرده‌است.

مرسدس بنز با اعلام این خبر به نوعی برای استون مارتین والکیری، کوئنیگ‌زگ Jesko و… دعوت‌نامه حضور در این category جدید را صادر کرد. حتی از این پس شاید هایپرکارهای برقی هم مانند Rimac Nevera به فکر ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ باشند.

چه کسی پشت فرمان مرسدس بنز AMG One در زمان ثبت رکورد بود؟

مرسدس بنز AMG One
مرسدس بنز AMG One

Maro Engel قطعاً فرد شناخته شده‌ای در جهان موتوراسپرتی که ما می‌شناسیم نیست. شاید این پرسش بوجود آید که مگر AMG One خودرویی نیست که براساس خودرو فرمول‌یک مرسدس بنز ساخته‌شد؟ پس چرا یک راننده فرمول‌یک مرسدس بنز پشت فرمان آن حضور نداشت؟

مگر لوئیس همیلتون نمی‌تواند با این خودرو رانندگی کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت فاکتورهای بسیار زیادی برای انتخاب یک راننده برای رکوردگیری در پیستی چون نوربرگ رینگ دخیل‌ هستند.

همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم، تیم‌ها تمایل ندارند حتی راننده‌های آنها با موتورسیکلت رانندگی کنند. چرا که احتمال آسیب دیدن یا کشته‌شدن آنها وجود دارد. تیم‌ها بر روی راننده‌های خود سرمایه‌گذاری بسیاری کردند و حاضر نیستند زندگی آنها را به خطر بیاندازند.

مورد دیگر این است که لوئیس همیلتون حتی یکبار هم به صورت رسمی در نوربرگ رینگ با یک خودرو رانندگی نکرده‌است. حتی می‌توان گفت که جورج راسل هم تیمی او اطلاعات بیشتری از لوئیس درباره نوربرگ دارد. چرا که یکبار با مرسدس بنز AMG GTR در این پیست رانندگی کرده‌است.

از طرفی دیگر، Maro Engel راننده‌ای است که پیش‌تر با مرسدس بنز AMG GT Black Series رکورد ۶:۴۸.۰۴۷ ثانیه را در نوربرگ ثبت کرده‌بود.

او سالهاست که در این پیست با خودروهای مسابقه‌ای رانندگی می‌کند و اطلاعات بسیار زیادی درباره شرایط پیست نوربرگ رینگ، دست‌اندازها و پیچ‌های آن دارد. پس بهترین گزینه برای ثبت رکورد با AMG One هیچ فردی نمی‌توانست باشد جز Maro Engel که حالا ۳۷ سال سن دارد.

اگر فاکتورهایی چون شرایط پیست و غیره را کنار بگذاریم، شاید حتی اگر Maro Engel فرصت بیشتری برای آداپته شدن با AMG One را داشت می‌توانست زمان بهتری ثبت کند.

آیا پیست نوربرگ رینگ برای ثبت زمان با AMG One ایده‌آل است؟

مرسدس بنز AMG One
مرسدس بنز AMG One

برای پاسخ به این پرسش پیشنهاد می‌کنیم باری دیگر ویدئو رکورد مرسدس بنز AMG One در نوربرگ رینگ را تماشا کنید. AMG One خودرویی است که براساس تکنولوژی فرمول‌یک شکل گرفت.

این بدان معناست که نیروی رو به پایین بسیار زیادی در این خودرو وجود دارد و همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در رکوردگیری با این خودرو داشت.

در بسیاری از ثانیه‌های فیلم می‌بینیم که اصطلاحاً کف خودرو به سطح آسفالت مسیر برخورد می‌کند که همین مسئله باعث ناپایداری خودرو حتی در مسیرهای مستقیم می‌شود.

همانطور که گفتیم، نوربرگ پیست کاملاً همواری نیست. دهه‌هاست که دیگر خودروهای فرمول یک در این مسیر تردد نمی‌کنند و این پیست برای تردد و رقابت خودروهای GT شرایط بهتری دارد.

از همین رو شاید بتوان گفت که رکوردگیری در پیستی مانند هاکنهایم برای این خودرو بهتر بود تا با سایر هایپرکارها بتواند مورد قیاس قرار بگیرد. اما باید گفت که رکوردگیری در نوربرگ رینگ همواره یکی از بخش‌هایی است که واحدهای تبلیغات و بازاریابی برندها دوست دارند مانور بیشتری درباره آن بدهند.

AMG One و مقایسه زمان آن با مرسدس بنز AMG GT Black Series

پیش از آنکه کمی زمان AMG One را با خودرو دیگری مقایسه کنیم شاید از خود بپرسید که چرا در این بخش تایم این هایپرکار را با پورشه 911 GT2 RS MR که رکورددار قبلی بود مقایسه نمی‌کنیم؟

مشخص نیست که پورشه از چه سیستمی برای اندازه‌گیری رکورد خود در نوربرگ رینگ استفاده کرد. اما بلک‌سریز و AMG One هر دو از یک سیستم (برند دستگاه اندازه‌گیری زمان) و از یک راننده برای ثبت رکورد استفاده کردند.

اگر به پیست نوربرگ رینگ علاقه دارید می‌دانید که Flugplatz یکی از مسیرهای پر سرعت در این پیست است. همانطور که در تصویر نیز مشخص است، بلک‌سریز این مسیر را با سرعت ۲۰۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حال آنکه سرعت AMG One در این نقطه ۲۱۶ کیلومتر در ساعت است.

باید اعتراف کرد که پیچ سرعت بالای Schwedenkreuz در نوربرگ رینگ یکی از فوق‌العاده‌ترین نقاط آن است. همانطور که می‌بینیم، بلک‌سریز این پیچ را در نهایت با ۲۳۵ کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد و سرعتی که برای AMG One ثبت شد، ۲۴۳ کیلومتر در ساعت است.

همچنین در مسیر پر سرعت Fuchsröhre مرسدس بنز AMG One توانست سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند که به اعتقاد بسیاری از بلاگرهای نوربرگ‌رینگ رقمی باور نکردنی است. برای مقایسه لازم است بدانیم که مدل بلک‌سریز این نقطه از نوربرگ رینگ را با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته‌بود.

باید گفت مرسدس بنز AMG One یک شاهکار به تمام معناست. این هایپرکار مرسدس بنز که ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در مدت زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

موتور فوق‌العاده AMG One که براساس موتور خودرو فرمول یک مرسدس بنز طراحی و تولید شد در شرایط IDLE در دور ۱،۲۸۰ کار می‌کند و می‌تواند تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران داشته‌باشد.

البته این موتور دوام بسیار زیادی ندارد و خریداران این خودرو باید در ازای هر ۵۰.۰۰۰ کیلومتر به طور کلی قوای محرکه را بازسازی کنند.

بیشتر بخوانید:

خودروهای برقی ترکیه و قیمت روز آنها / آمار فروش امسال خودروهای برقی در ترکیه

پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان‌

تست خودرو مکث تیارا ، جادار اما بی جان!

فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می‌رسد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مدیر عامل گروه بهمن در گفت و گو با بیت ران:

قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟ 

مدیرعامل گروه بهمن موتور با اشاره به به ماجرای قرارداد مهرکام پارس با BMW از تجربه کار با قالب‌سازان...

بی وای دی ATTO3 ؛ ارزان‌ترین خودرو BYD در...

بی وای دی ATTO3 یکی از محصولات چینی است که در بازار اروپا عرضه می‌شود. اما ارزان‌ترین خودرو BYD در اروپا چه قیمت و...
بیت ران گزارش می‌دهد:

خودروهای وارداتی با چه قیمتی فروخته خواهند شد؟ پیش...

خودروهای وارداتی با چه قیمتی فروخته خواهند شد؟ کدام خودروها و از سوی چه شرکت‌هایی عرضه خواهند شد؟ جزئیات هزینه‌های گمرکی، سود فروشنده و...
دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد:

مشکل شماره گذاری کامیون در کشور / وضعیت قیمت...

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر وجود مشکل شماره گذاری کامیون در کشور که منجر به افزایش قیمت این محصولات شده است، از...

Wing Loong-3 پهپاد بین قاره‌ای چین با بردی تهدیدآمیز...

چین به تازگی از Wing Loong-3 پهپاد بین قاره‌ای چین جدید خود رونمایی کرده است که با توجه به برد پروازی تهدید یبالقوه برای...

پست‌های مرتبط