فولکس‌ واگن از سال ۲۰۳۳ فقط خودرو برقی خواهد فروخت

از دست ندهید

مدیر عامل فولکس‌ واگن Thomas Schaefer رسماً اعلام کرد این خودروساز آلمانی از سال ۲۰۳۳ فقط و فقط محصولات برقی به فروش خواهد رساند. به نظر می‌رسد فولکس واگن در راه الکتریکی شدن تمامی محصولات خود حتی یک لحظه هم پا را از روی گاز بر نمی‌دارد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – برند فولکس واگن برنامه دارد تا از سال ۲۰۳۳ به بعد در قاره اروپا فقط خودروهای برقی به فروش برساند. Thomas Schaefer مدیر عامل VW در نهایت با اعلام این خبر به موضوع برقی شدن تمامی محصولات این خودروساز آلمانی رسمیت بخشید.

این برند بر روی یک استراتژی تولید جدید تمرکز دارد. بر این اساس، فولکس‌ واگن برنامه دارد که به جای تولید یک مدل واحد در هر کارخانه، خودروهای متفاوتی تولید کند که دارای معماری یکسان و طراحی اولیه یکسان باشند.

علاوه بر این، این استراتژی نه تنها برند اصلی فولکس واگن، بلکه سایر برندهای اصلی تحت چتر گروه فولکس واگن را نیز در بر می‌گیرد.

از سوی دیگر، در سال های آینده گروه خودروسازی فولکس‌واگن و برندهای مختلف آن با هدف دستیابی به حاشیه سود بالاتر برنامه‌های ویژه‌ای دارند. برنامه اصلی این است که در آینده‌ ای نزدیک بسیاری از مدل‌های VW، اشکودا و SEAT حذف شوند تا سود بالاتری از فروش سایر محصولات نصیب فولکس‌واگن شود.

به نظر می‌رسد این رویکرد VW سرآغاز یک تغییر بسیار مهم است. چرا که قرار است مشکلات نرم افزاری فولکس‌واگن به خصوص در مدل‌های اخیر را کاملاً برطرف کند.

خودروهای جدید برقی فولکس‌ واگن در راه‌اند

لازم است به این نکته اشاره کنیم که یک خودروی برقی پایه جدید در دو نسخه هاچ‌بک و کراس اوور در دست توسعه این خودروساز آلمانی است.

انتظار می‌رود فولکس‌ واگن این خودروها را با نام‌های مستعار ID.1 و ID.2 به بازار خودرو اروپا معرفی کند. براساس شایعات گفته می‌شود که قیمت پایه این خودروها حدود ۲۵.۰۰۰ دلار در اروپا خواهد بود.

خودروهای برقی جدید VW در حالی به بازار خواهند آمد که قیمتی پایین‌تر از نسخه کراس اوور ID.3 خواهند داشت. از همین رو انتظار می‌رود مدل ID.2 ارزان قیمت‌تر از ID.3 باشد.

فولکس واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ حداقل ۱۰ مدل جدید خودرو برقی به بازار عرضه کند. طبق اخباری که در هفته‌های اخیر منتشر شد، مدل R فولکس‌واگن گلف هم در آینده قرار است فقط به صورت برقی به دست مشتریان برسد.

بیشتر بخوانید:

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

آئودی به طور رسمی حضور خود در فرمول‌یک را اعلام کرد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید / معرفی محصولات اروپایی BYD




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط