بی وای دی Tang شاسی بلند با شتاب ۴.۴ ثانیه + مشخصات فنی و ظاهری

از دست ندهید

بی وای دی Tang یک شاسی بلند است که به تازگی از سوی این برند چینی رونمایی و مشخصات فنی آن اعلام شده است.

بیت ران – محمد فتح اللهی: برند BYD در هفته های گذشته و در نمایشگاه پاریس از محصولات جدید خودرو پرده برداری کرد. یکی از آنها بی وای دی Tang شاسی بلند است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

بی وای دی Tang شاسی بلندی با شتاب ۴.۴ ثانیه
بی وای دی تانگ شاسی بلند
بی وای دی Tang

نمونه‌هایی از نسل اول و دوم بی وای دی Tang در کشورمان هم حضور دارد. در حقیقت قرار بود این شاسی بلند در نسخه بنزینی توسط خودروسازی کارمانیا در کشورمان به‌فروش برسد.

خودروسازی کارمانیا حدود دو سال قبل قول داد تا این SUV پرمیوم را به بازار ایران بیاورد. امری که تاکنون محقق نشد تا یکی دیگر از محصولات بی وای دی در کشورمان ناکام شود.

بی وای دی تانگ شاسی بلند
بی وای دی Tang

اما Tang اکنون در قلب اروپا حضور دارد و قرار است با مدل‌های بسیار متنوع خود برای سایر رقبا خط و نشان بکشد. این شاسی بلند بی وای دی در نمایشگاه خودرو پاریس یکی از کانون‌های اصلی توجه مراجعین بود.

گرچه مدل‌های بنزینی و هیبریدی این شاسی بلند بی وای دی در بسیاری از کشورها وجود دارد، اما این خودروساز چینی نسخه تمام برقی آن را به نمایشگاه خودرو پاریس برد.

بی وای دی Tang برقی در ارزانترین مدل ۲۷۹.۸۰۰ یوان قیمت دارد که معادل ۱/۲۶۴/۶۹۶/۰۰۰ تومان است. گرانترین تیپ این شاسی بلند لوکس نیز ۳۳۹.۸۰۰ یوان برای چینی‌ها آب می‌خورد که برابر است با ۱/۵۳۵/۸۹۶/۰۰۰ تومان. اما تفاوت نسخه‌های ارزان و گران این SUV در چه مواردی است؟

مشخصات فنی بی وای دی Tang برقی

بی وای دی تانگ شاسی بلندبی وای دی Tang

مدل ارزان قیمت ۲۷۹.۸۰۰ یوانی تانگ با پک باتری ۹۰.۳ کیلوواتی به دست مشتری می‌رسد. این در حالی است که نسخه ۳۳۹.۸۰۰ یوان از پک باتری‌هایی با حجم ۱۰۸.۸ کیلووات بهره می‌برد.

نسخه ارزان قیمت بی وای دی Tang تک موتوره است و تمامی نیرو را توسط گیربکس یک دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. توان خروجی موتور این ورژن از تانگ ۲۲۸ اسب بخار است و گشتاور آن نیز به ۳۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

بی وای دی پیمایش این مدل را ۶۰۰ کیلومتر اعلام کرد و این مدل از تانگ در ازای هر صد کیلومتر ۱۵.۷ کیلووات انرژی مصرف می‌کند.

تانگ ارزان برقی از فست شارژ ۱۱۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری خود را از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.

تانگ در دو مدل ۱۰۸.۸ کیلوواتی به فروش می‌رسد. مدل ارزان‌تر با این باتری که ۳۰۹.۸۰۰ یوان قیمت دارد می‌تواند پیمایش ۷۳۰ کیلومتری را با یکبار شارژ کامل در اختیار مالک خود قرار دهد. این مدل از شاسی بلند تانگ تمامی نیروی باتری خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این مدل از بی وای دی Tang در ازای هر صد کیلومتر ۱۵.۶ کیلووات انرژی مصرف می‌کند.

اما در نسخه دو موتوره تانگ با باتری ۱۰۸.۸ کیلوواتی پیمایش اعلامی برای آن ۶۳۵ کیلومتر با یکبار شارژ کامل است. مصرف انرژی مدل دو موتوره تانگ ۱۷.۶ کیلووات در ساعت است.

قوی‌ترین Tang برقی
بی وای دی تانگ شاسی بلند
بی وای دی تانگ

تانگ با باتری‌های بزرگ‌تر همانند قوی‌ترین نسخه HAN می‌تواند ۵۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. این خودروساز چینی شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه از Tang را ۴.۴ ثانیه اعلام کرد که برای یک شاسی بلند ۳۰۸۵ کیلوگرمی فوق‌العاده است.

هر دو مدل ۱۰۸.۸ کیلوواتی تانگ از فست شارژهای ۱۷۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کنند و همانند نسخه ارزان‌تر می‌تواند در ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری خود را از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.

تمامی مدل‌های برقی بی وای دی

Tang

به خروجی برق ۶ کیلوواتی مجهز هستند که برای راه‌اندازی برخی ابزار و ادوات کافی به نظر می‌رسد.

ابعاد و امکانات بی وای دی Tang

طول، عرض و ارتفاع تانگ برقی برابر است با ۴۹۰۰، ۱۹۵۰ و ۱۷۲۵ میلیمتر که فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۸۲۰ میلیمتر می‌رسد. سبکترین نسخه از Tang وزنی برابر با ۲۸۸۵ کیلوگرم دارد و نمونه دو موتوره آن در حالت Full Load دقیقاً ۳۰۸۵ کیلوگرم است.

گرانترین مدل تانگ EV با امکان تنظیم سفتی یا نرمی سیستم تعلیق به دست مشتری می‌رسد. از سایر امکانات رفاهی این شاسی بلند بی وای دی می‌توان به ترمزهای ABS، EBD، ترمز کمکی BA، رینگ‌های ۲۱ اینچی (۲۰ اینچی در نسخه ارزان‌تر)، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو و سر برای سرنشینان عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور پارک جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه با زاویه دید ۱۸۰ درجه، کروز کنترل Full Speed آداپتیو و تنظیم حالات رانندگی می‌توان اشاره کرد که در تمامی نسخه‌های این خودرو استاندارد است.

مدل گران قیمت Tang دارای سیستم پارک اتوماتیک است. ترمز پارک اتوماتیک، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار حرکت بین خطوط، نمایش علائم رانندگی، هشدار تصادف از جلو و عقب، ترمزهای اکتیو در زمان احتمال حادثه، ۵ سنسور و رادار تشخیص حرکت در داخل و خارج خودرو، سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، قابلیت باز و بسته‌شدن گریل جلو در زمان حرکت، در صندوق عقب برقی با حافظه، گرمکن فرمان، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کلاستر، نمایشگر HUD، شارژر بدون سیم موبایل در ردیف جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین با سردکن و گرمکن، نمایشگر ۱۵.۶ اینچی داشبورد با قابلیت چرخش، چراغ‌های جلو LED مجهز به چراغ روشنایی روز، چراغ روشنایی داخل پیچ در زمان گردش فرمان، نورپردازی داخل خودرو با امکان انتخاب ۳۱ رنگ، سیستم تهویه دو نقطه‌ای با فیلترهای PM2.5 و یونیزه از دیگر امکانات این شاسی بلند لوکس به‌شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

خودروهای برقی ترکیه و قیمت روز آنها / آمار فروش امسال خودروهای برقی در ترکیه
پژو ۴۰۸ پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان‌
فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می‌رسد
فورد فیستا از خط تولید اخراج خواهد شد / خودرو های برقی فورد در راه‌اند
جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با ۳ دقیقه شارژ ۳۰ کیلومتر پیمایش دارد

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط