TF21 ایران خودرو رسماً رونمایی شد / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

TF21 ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ماه رسماً از سوی این خودروساز داخلی رونمایی شد. ایران خودرو به‌طور رسمی مشخصات این نمونه پروتوتایپ را اعلام کرد.

"<yoastmark

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – TF21 قرار بود در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو رونمایی شود. گرچه این خودروساز داخلی نمونه‌ای از TF21 را به آن نمایشگاه برد، اما در تصاویر بسیاری دیدیم که برای عدم رونمایی از آن بیشتر از رونمایی تلاش می‌شود!

امروز بالاخره پس از ماه‌ها بحث و گفتگو TF21 ایران خودرو رونمایی شد. پیش از هر چیز باید به ایران خودرو و تیم توسعه و تحقیق این خودرو تبریک گفت.

فیلم در یوتیوب

"<yoastmark

ایران خودرو امروز در مراسم رونمایی از TF21 گفت این یک نسخه رانینگ (پیش تولید اما قابل حرکت) با حدود ۸۰ درصد شباهت به نمونه نهایی است. TF21 بنا به بیان ایران خودرو قرار است ظرف ۱۸ ماه آینده به تولید انبوه برسد.

طراحی TF21 ایران‌خودرو

"<yoastmark

کیانوش پور مجیب، قائم مقام توسعه و تولید شرکت ایران خودرو پیش‌تر به بیت‌ران گفت: «این خودرو ویژگی‌های استایلی منحصر به خودش را دارد و طبیعی است که هر فرد می‌تواند با آن ارتباط مثبت یا منفی بگبرد.

ولی از نظر ما این محصول یک استایل جسورانه و مناسبی دارد. به احتمال بسیار زیاد ترند است و تاکنون نیز بسیار خوب پیش رفته‌است. در کلاس B این خودروی نسبتا ارزان ایران خودرو خواهد بود. البته خودروی بسیار خوبی است و از نظر ویژگی‌ها و استحکام چیزی کم ندارد.»

مشخصات فنی TF21 ایران‌ خودرو

TF21 ابتدا قرار است با موتور TU5 پلاس ایران خودرو وارد بازار خودرو کشورمان شود. این موتور که اکنون به عنوان قوای محرکه تارا هم در آن خودرو وجود دارد قادر است ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

گشتاور این موتور نیز به ۱۴۴ نیوتن متر می‌رسد که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه راننده می‌تواند بهترین استفاده از آن را داشته باشد. این قوای محرکه ۱۶ سوپاپ دارای نسبت تراکم ۱۱ به یک است و بنزین با اکتان ۹۵ می‌تواند بازدهی آن را در بالاترین حد خود نگه‌دارد.

موتور TU5 پلاس در خودرویی چون تارا قادر است آن سدان ۱۱۷۰ کیلوگرمی را در مدت زمان ۱۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. هنوز عملکرد TF21 با این موتور مشخص نیست.

موتورهای دیگری که برای این خودرو وجود خواهند داشت عبارتند از TU3 و قوای محرکه سه سیلندر ایران خودرو. این خودروساز داخلی امروز اعلام کرد که در آینده مشتریان می‌توانند TF21 را با این موتورها نیز خریداری کنند.

موتور TU3 همان موتوری بود که در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ وجود داشت. این قوای محرکه با حجم ۱۳۶۰ سی سی می‌تواند ۷۴ اسب بخار نیرو تولید کند. موتور توربوشارژ سه سیلندر ایران خودرو با حجمی برابر با ۱.۳ لیتر قدرت معادل ۱۴۸ اسب‌بخار دارد و با کد ۳F3H نیز شناخته می‌شود.

نمونه تنفس طبیعی این موتور ۸۶ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۲ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. در حالی که نمونه مجهز به توربوشارژ قادر است ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

نمونه سوم این موتور نیز با وجود سیستم توربوشارژ و پاشش مستقیم سوخت (GDI) می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

زمان عرضه TF21 ایران خودرو
TF21 ایران خودرو
TF21 ایران خودرو

ایران خودرو امروز در جریان رونمایی از این خودرو اعلام کرد که TF21 جایگزین پژو ۲۰۶ در خط تولید این خودروساز خواهد شد. TF21 خودرویی در کلاس B و کراس لوک است.

در هنگام رونمایی از TF21 همچنین اعلام شد که این خودرو از زبان جدید طراحی محصولات ایران خودرو پیروی می‌کند. به همین جهت است که سعی شد شباهت‌های فراوانی با کراس اوور ری‌را داشته‌باشد.

TF21 ایران خودرو
TF21 ایران خودرو

ایران خودرو هنوز قیمت نهایی این هاچ‌ بک را به‌طور رسمی اعلام نکرد. اما اینگونه بیان شد که TF21 خودرویی ارزان قیمت و احتمالاً در محدوده قیمتی پژو ۲۰۶ خواهد بود.

با توجه به نمونه پروتوتایپ TF21، به نظر شما آیا این خودرو یک محصول کاملاً جدید از این خودروساز داخلی است یا با یک فیس لیفت کلی از محصولی قدیمی رو به رو هستیم؟

بیشتر بخوانید:

جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با ۳ دقیقه شارژ ۳۰ کیلومتر پیمایش دارد

ب ام و M2 جدید فقط ۲۰ اسب بخار از M3 ضعیف‌تر است / مشخصات فنی و تصاویر

بهترین کامیون جهان برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز




47 دیدگاه

  1. الان یقین دارم توی ایرانخودرو بخش طراحی ش توالته به دونه دمپایی توالت جلو بسته میذارن جلو یه موتور tu5 میندازن توش میگن ماشین تولید کردیم

    • معمولا از روی در های ماشینای ایران خودرو میشه جد ماشینا رو تشخیص داد… این در هاش عیننا تارا

  2. ابعادی شبیه سیتروئن c5 هستش ولی مهم نیست . تا اینجا کارشون خیلی خوب بوده . کم کم دارن خودرو ساز می شن.

  3. این یه چیزی تو مایه های سمند و پژو پارسه که ایرانخودرو به اون جوش شیرین زده که باد کنه

  4. با توجه به امکانات موجود تو ایران و بازاری که چین قبضه اش کرده,و قطعات بی کیفیت رو تحویل ما میده,باید گفت ماشین خوبیه.طراحیشم به روزه.تا ده سال دیگه ایرانخودرو خیلیغ غول میشه.

    • از در عقب صندلی جلو غول میشه بنده خدا همین چین سوپر ماشینی زده برابری می‌کنه با بوگاتی ماشین های کشورهای دیگه رو ببین پشمات کز میخوره انوقت اینا فقط یه هیلی کوپتر با پراید و سمند نساختند همه چی درآوردن اینم یه اشغالی مث اشغال های دیگه

    • ایران خودرو افتضاح کرده امثال شما هم از خودشون هستید میاین کامنت میزارید نیازی به این کارها نیست‌ این مردم تعریف هم نکنی میان این سطل اشغال ها رو میخرن

  5. مهندسان بی عقل این مو تور پژو رو ول کنید دیگه ایران خودرو شده معروف،توی خوزستان هرکی ماشین با نام ایران خودرو داره باید بهش گفت به جمع سرسیلند زنان خوش امدی . بابا موتور بزن که فاصله سیلندهاش زیاد باشه . خر پیش شما اقلیدوسه لیاقت داشتین که این همه توحین بهتون کردم . موتور برای گرمای خوزستان ToYoTA یکمی یاد بگیرید . دست از بده بستون فرانسه تون بر دارید اینجا خوزستانه

  6. طراحی جلو این ماشین خاصه و به نوعی میشه گفت تا حالا شبیه اش رو نداشتیم در ایران گر چه به نظر بهتر از این ها میتونست باشه
    فکر می کنم دلیل اینکه خیلی ها میگن شبیه رنو یا مینی ماینر هست، اولا رنگ خودرو هست دوما رینگ و لاستیک های انتخاب شده و سوم ستون های عقب و شیشه عقب هست که یادآور اون نوستالژی هاست.

  7. چه اجباریه که اون روف رک و گلگیرای لعنتی رو حتما باید بچسبونن بهش ؟بخدا هاچ بک ساده خیلی قشنگ تره

  8. الان میگن جایگزین پژو ۲۰۶ و ارزون قیمت و …… ولی وقتی به تیراژ تولید برسه چنان قیمتی روش بذارن که خودروهای لوکس خارجی جلوش لنگ بندازن

  9. فارغ از زشتی یا زیبایی محصول باید بگم که خیلی از کامنتهایی که برای خودروهای ایرانی گذاشته میشه بدون آگاهی و صرفا از روی حس تنفر یا همراهی با جمع هست. این اتفاق تا چند ماه پیش خیلی پررنگ تر بود پس همین که الآن چندتا نظر مثبت هست یعنی خودروسازی داخلی در ذهن بخشی از جامعه تونسته پیشرفت کنه و‌این خیلی عالیه

  10. سلام روزتون خوش ابن خودرو یه هیچ عنوان نه پلت فرمش و نه ظاهرش به هیچ خودرو تولید قبلی ایران خودرو و سایپا شبیه نیست و کاملا مشابه خودروی چینی mg3 هست که اگه بخواهیم منطقی حرف بزنیم پلتفرمش نسبت به همه خودرو های ایرانی حتی تارا که از پلتفرم پژو ۳۰۸ داره استفاده می‌کنه و حتی زیرا هم از همین پلتفرم هست جدیدتر و بروز تر هست و توی تست های ایمنی ماشین بدی نبوده و اگه ایران خودرو زحمت نکشه و ازش کم نکنه ماشین خوبی خواهد بود و می‌تونه جایگزین خوبی توی این کلاس باشه و کاری کنه جای کمبود ۲۰۶ و ۲۰۷ پر بشه و هیچ کسی خودرو های سایپا رو نخره

  11. دوستان عزیز فقط لطفاً نقد و بررسی خودرو mg3 رو بخونین مطمینم نظرتون عوض میشه این ماشین دقیقا همون هست

  12. سلام دوستان این ماشین اولین ماشین ایرانی که کمی با تفاوت تر از قبل ساخته شده ولی انتظار ما از ایران خودرو و سایپا بالاتر از این ماشین هاست امیدوارم قیمت خودرو جوری باشه که مردم بتونن بخرن نه مثل پراید که ۲۰۰میلیون که ارزش نداره ماشین خارجی تو عراق ۶۰۰میلیون که لذت میبری ببینی پراید ۷۵میلیون درست نیست که قیمت تو کشور خودمون بالاتر است

  13. طراحی ضعیفی داره ولی باید قبول کنیم ایران خودرو و سایپا بعد دو دهه دست از پراید و سمند و ۴۰۵ برداشتن و خودرو های جدیدی رو طراحی کردن تارا. ریرا .شاهین .آریا . اطلس. TF21. شاسی بلند جدید ایران خودرو و دنا سال و به احتمال زیاد سمند با پلتفرم k132 موتورهای سه استوانه و موتور های سریEF فقط مشکل گریبکس داریم

  14. آقای سلیمانی طراح این خودرو خیلی بیشتر از اینها انتظار داشتیم یکم ماشین اون مدرن بودنشو نداره.خیلی ناموزون باز ریرا رو میشد گفت قابل قبول خیلی بعید بود از اقای سلیمانی حداقل یکم کشیده تر شدن چراغا و خطای تیز زیبا اصلا جالب نیست.جالب فیس لیفت ساینا جدید اگر ببینین بسیار جا افتادست از لحاظ طراحی.(اگر تند و تیز باشن جذابن)اطلس و ساینا جدید خیلی خوب نشسته رو ماشین.ولی شما این پلتفرمو بدجور نافرم کار کردی کاش بهتر از اینها بود حیف

  15. واقعا متاسفم برداشتن ماشین مستربین روش موتور تی یو فایو گذاشتن حتی با ماشین های درجه ۵ چینی هم نمیتونه رقابت کنه

  16. واقعا…..❌. تو سازندش این چیه نانومسا چه ماشینه نه ضاهری نه موتور به بدر بخوری بعدا اولین رنگشون انقدر بد میزنن خوب یه سفیدی میزاشتین نقراه ایی چیزی

  17. واقعا طراحی به دور از نیاز و شرایط مشتری است اگر در خودروهای فعلی بعلت ضعیف بودن بدنه در تصادف های کوچک آسیب زیادی به بدنه وارد میشه در این خودرو در کوچکترین تصادف از قسمت جلو یا عقب آسیب شدیدی میبینه ، چون اصلا چیزی به اسم سپر نداره . وقتی این خودرو رو با خودرو قدیمی سمند مقایسه میکنید می‌بینید در یک برخورد ضعیف چه اتفاقی براش میوفته

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط