کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید در ژاپن رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی

از دست ندهید

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید و به‌روز شده توسط تویوتا ژاپن رونمایی شد. به‌طور قطع می‌توان عنوان کرد که کرولا جدید پس از این به‌روزرسانی تبدیل به بهترین Corolla نسل دوازدهم شد که با کد E210 آن را می‌شناسیم.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – پیش‌تر کرولاهای جدید به بازار ایالات متحده و اروپا راه پیدا کردند. اما مدلی که ساعاتی پیش در ژاپن معرفی شد یکی از بهترین فیس لیفت‌های کرولا در نسل دوازدهم است.

تویوتا مدل‌های کرولا را برای بازار خود، در ژاپن تولید می‌کند. کرولاهایی که در بازار استرالیا هم حضور دارند، ساخت ژاپن هستند. اما مدل‌های هاچ‌بک این خودرو که در بازار اروپا وجود دارند ساخت بریتانیا هستند.

تمامی Corolla های سدان در بازار اروپا هم در کشور ترکیه و مدل‌های سدان برای بازار آمریکای شمالی هم در همان ایالات متحده تولید می‌شوند. هرچند که مدل‌های هاچ‌بک کرولا برای بازار ایالات متحده از ژاپن به آن قاره می‌روند.

همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، تویوتا کرولا با فیس لیفت جدید پیشرفت‌های بسیاری را در طراحی بیرونی خود تجربه کرد. تویوتا می‌گوید این خودرو در زمینه‌های ایمنی، قدرت خروجی موتور و سامانه هیبرید هم به‌روزرسانی شد.

طراحی به‌روز تویوتا کرولا جدید

از تغییراتی که تویوتا کرولا فیس لیفت تجربه کرد می‌توان به سپر جلو با طراحی جدید، چراغ‌های مه‌شکن جدید برای مدل هاچ‌بک، گرافیک جدید چراغ‌های LED به شکل حرف C، سپر عقب جدید و طیف وسیعی از رنگ‌های به‌روز، از جمله رنگ hero orange برای مدل هاچ‎‌بک اشاره کرد.

شاید این پرسش برای شما به‌وجود آید که چرا خودروهایی که در تصاویر می‌بینیم، به‌جای لوگوی Toyota در جلو، حرف انگلیسی C مشاهده می‌شود؟

تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

باید گفت که نشان‌های «C» که در جلوی این تویوتا کرولاها می‌بینیم، به‌طور خاص مربوط به مدل‌های ژاپنی است. این سنت از زمان عرضه کرولا کنونی در سال ۲۰۱۸ تاکنون وجود داشت. بر همین اساس، تویوتاهایی که در بازار ژاپن حضور دارند، با نشان C (فقط بخش جلو) در خیابان‌های آن کشور تردد می‌کنند.

آپدیت‌های بیشتر را می‌توان در داخل کابین تویوتا کرولا جدید مشاهده کرد. صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی که تا پیش از این در داخل کرولاها وجود داشت، جای خود را با مدل ۱۰.۵ اینچی جدید عوض کرد. سرنشینان با استفاده از این مانیتور جدید می‌توانند Apple CarPlay و Android Auto را به‌صورت استاندارد در اختیار داشته‌باشند.

سیستم ناوبری این خودرو مجهز به سامانه cloud-linked است. این تکنولوژی به‌جای Load کردن داده‌های پیش فرض مستقیماً از نقشه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

در جلوی دید راننده هم cluster (نمایشگر سرعت، دور موتور و…) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی وجود دارد که اطلاعات کاملی را به او می‌دهد.

تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

در داخل کابین تویوتا کرولا جدید می‌توان از Wi-Fi hotspot استفاده کرد که توسط آن تمامی سرنشینان می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته‌باشند. این ویژگی فعلاً در بازار داخلی ژاپن برای خریداران فعال است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا فیس لیفت

کرولا هیبریدی از موتور ۱.۸ لیتری استفاده می‌کرد که همچنان در مدل جدید هم وجود دارد. اما تویوتا سامانه هیبرید مدل جدید را ارتقاع داد و از باتری‌های lithium-ion جدید استفاده کرد. همانطور که می‌دانیم کرولا هیبرید قدیمی مجهز به باتری nickel-metal بود.

همین موضوع باعث شد تا خروجی قدرت موتور به ۱۳۲ اسب بخار افزایش یابد. یعنی ۱۰ اسب بخار قوی‌تر از کرولا هیبریدی های قبلی توان بیشتری دراختیار راننده قرار می‌گیرد.

تغییرات موتور Corolla در بازار ژاپن بیشتر است. به‌جای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی قدیمی، تمامی مدل‌های سدان و استیشن با قوای محرکه ۱.۲ لیتری توربو بنزینی در نمایندگی‌های تویوتا دیده‌خواهند شد. البته موتور استاندارد برای مدل‌های هاچ‌بک کرولا ۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی خواهد بود.

این موتور ۲ لیتری ۱۶۸ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد. همانند تمامی کرولاهای اتوماتیک قبلی، گیربکس این مدل هم از نوع CVT است که نیرو موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات تویوتا کرولا جدید
تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

علاوه بر سنسورهای پارک جلو و عقب که به صورت استاندارد به برخی از نسخه ها اضافه شدند، کیت ایمنی پیشرفته تری به نام Proactive Driving Assist در خودرو ارائه خواهد شد.

با استفاده از این سامانه، در صورت عدم مشاهده عابران پیاده یا دوچرخه سواران توسط رانندگان، خودرو به‌طور خودکار می‌تواند در کنترل فرمان مداخله کند.

تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

علاوه بر این، به لطف ظاهر فیس لیفت شده خودرو، حالا دیگر Corolla می‌تواند وسایل نقلیه روبه‌رو را هنگام گردش به راست یا چپ در یک تقاطع و حتی عابران پیاده را در هنگام گردش به راست یا چپ تشخیص دهد.

قیمت تویوتا کرولا جدید
تویوتا کرولا ۲۰۲۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ اکنون در بازار خودرو ژاپن قابل خرید است. مدل هاچ‌بک این خودرو در ژاپن Sport نام دارد و به مدل‌ استیشن آن نیز Touring می‌گویند.

با توجه به تغییرات انجام شده در TOYOTA Corolla، خریداران این خودرو باید رقمی در حدود ۳.۰۰۰ دلار بیشتر برای تملک آن پرداخت کنند. شاید این پرسش به‌وجود آید که تویوتا مدل کرولا GR را به تازگی معرفی کرده بود. پس تکلیف آن خودرو چه می‌شود؟

در پاسخ باید گفت که مدل هاچ‌بک GR جدید در پایان سال ۲۰۲۳ مشاهده خواهد شد و احتمالاً به عنوان مدل ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود.

نسخه معمولی سدان این خودرو دارای برچسب قیمتی بین ۱۳.۷۰۰ تا ۲۰.۷۰۰ دلار (بین ۴۵۵/۱۲۷/۷۰۰ تا ۶۸۷/۶۷۴/۷۰۰ تومان) است. این در حالی است که نسخه استیشن واگن قیمتی بین ۱۴.۲۰۰ تا ۲۱.۰۰۰ دلار (بین ۴۷۱/۷۳۸/۲۰۰ تا ۶۹۷/۶۴۱/۰۰۰ تومان) دارد. قیمت نسخه هاچ‌بک که نسخه اسپرت این خودرو است نیز بین ۱۵.۱۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار (۵۰۱/۶۳۷/۱۰۰ تا ۶۶۴/۴۲۰/۰۰۰ تومان) متغیر است.

نکته‌ای که لازم است بیان شود این است که قیمت‌های اعلام شده برای تویوتا کرولا مربوط به بازار ژاپن است. در نتیجه خودروهای فوق در بازار اروپا، استرالیا یا آمریکا با این قیمت به فروش نخواهند رسید. به دلیل آنکه قوانین گمرکی مربوط به هر کشور متفاوت است و احتمال افزایش قیمت هر کدام از مدل‌های فوق در بازارهای دیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳ هیچ صدایی تولید نمی‌کند / معرفی کامل گرن توریسمو جدید

سمند LX و تفاوت‌های آن با سمند SE / بررسی خانواده سمند ایران خودرو

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید سیتروئن




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط