سایبرتراک تسلا وانتی که قایق می‌شود / بررسی ادعای جنجالی ایلان ماسک

از دست ندهید

سایبرتراک تسلا خواهد توانست مثل یک قایق بر روی آب حرکت کند. این ادعای جنجالی را ایلان ماسک مطرح کرد و باید دید در آینده چقدر به واقعیت نزدیک است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – سایبرتراک تسلا یکی از استراتژیک‌ترین خودروهای برقی این برند آمریکایی خواهد بود. چرا که احتمال آن می‌رود که نه تنها مشخصات فنی این پیکاپ برقی بلکه خط فکری طراحی آن هم به سایر محصولات تسلا نفوذ کند.

در ماه‌های گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که سایبرتراک مجهز به شیشه‌های ضد گلوله است. اما در زمان رونمایی از این خودرو برقی مشخص شد که این ادعا در عمل کارایی لازم را ندارد.

در ادعایی تازه ایلان ماسک عنوان کرد که سایبرتراک تسلا آنقدر در برابر نفوذ آب مقاوم است که می‌تواند مانند قایق بر روی آب حرکت کند.

اگرچه سایبرتراک به عنوان وانت برقی تسلا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما هنوز خبری از شروع تولید آن نیست. چرا که تولید آن دائماً به تعویق افتاد و مشخص نیست چه زمانی در خط تولید این خودروساز آمریکایی مشاهده خواهد شد.

با این وجود عدم تولید سایبرتراک مانع این امر نمی‌شود که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اعلامیه‌ های جدیدی درباره Cybertruck ارائه ندهد.

این بار توییت بسیار جالبی از ایلان ماسک در رابطه با ویژگی هایی که سایبرتراک خواهد داشت منتشر شد. او گفت: «سایبرتراک به اندازه‌ ای ضد آب خواهد بود که برای مدت کوتاهی مانند یک قایق عمل کند. بنابراین می‌تواند از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی دریاهای غیر مواج عبور کند». ماسک در سال ۲۰۲۰ هم بیانیه مشابهی را منتشر کرده بود.

سایرتراک و ظاهر جنجالی آن
سایبرتراک تسلا
سایبرتراک تسلا

زمانی که تسلا سایبرتراک برای اولین بار معرفی شد، با طراحی متفاوت و پنل های بدنه خود که از فولاد ضد زنگ بود، توانست توجه همه را به خود جلب کند.

اگرچه سایبرتراک به دلیل عدم ورود به بازار دیگر در مرکز و کانون توجه نیست، اما به نظر می‌رسد که روند تحقیق و توسعه این پیکاپ برقی همچنان ادامه دارد.

تصاویر جدیدی که از این خودرو منتشر شد نشان می‌دهد برخلاف نمونه ابتدایی دارای آیینه‌های جانبی و برف‌پاکن‌های معمولی است. البته نمونه‌ای که رونمایی شد مجهز به دستگیره‌های درب نبود و به نظر می‌رسد در مدل نهایی هم این روند تداوم داشته باشد.

در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که تسلا سایبرتراک در سه نسخه مختلف به فروش خواهد رسید. برترین نسخه این پیکاپ برقی Plaid نام دارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۲.۹ ثانیه خواهد بود.

تسلا بیان کرد که سایبرتراک چهار چرخ متحرک خواهد بود و سه موتور برقی نیرو بخش آن هستند. از همین رو احتمال آن می‌روند که بتواند مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ کامل طی کند. البته این احتمال تنها از سوی برخی نشریات مطرح شد و در عمل هنوز قابلیت‌های این خودرو برقی آزمایش نشدند.

از سوی دیگر، اگرچه تولید سایبرتراک مدام با تاخیر مواجه می‌شود، اما همچنان این خودرو برقی جزء مدل‌هایی است که همگان در انتظار دیدن نسخه تجاری آن هستند.

در آخرین اظهار نظر تسلا اعلام شد که سایبرتراک از سال ۲۰۲۳ در خط تولید این خودروساز آمریکایی خواهد بود و اولین نمونه‌های تولیدی هم در همان سال به دست مشتریان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

سمند LX و تفاوت‌های آن با سمند SE / بررسی خانواده سمند ایران خودرو

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید سیتروئن

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه ۸۱۲ GTS / مشخصات فنی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط