ب ام و M2 جدید فقط ۲۰ اسب بخار از M3 ضعیف‌تر است / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

ب ام و M2 جدید با ظاهری جنجالی رسماً رونمایی شد. نسل دوم ب ام و M2 تغییرات بسیاری را تجربه کرد. از موتور قوی و گشتاور فوق‌العاده تا گیربکس شش سرعته دستی همگی یک رانندگی لذت بخش را برای راننده فراهم خواهند کرد.

ب ام و M2 جدید
ب ام و M2 جدید

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – نسل دوم M2 بالاخره رونمایی شد. ماه‌ها از انتشار تصاویر جاسوسی از این کوپه ب ام و گذشت. هیچ فردی باورش نمی‌شد که این برند آلمانی چنین طرحی را برای این خودرو انتخاب کند.

طراحی ظاهری و شمایل بدنه این خودرو برای برخی جذاب و برای بسیاری علامت سوال بود. البته که مبحث طراحی و اظهار نظر درباره آن کاملاً سلیقه‌ای است. اما بی اغراق حتی بسیاری از طرفداران ب ام و هم بر این باورند که دپارتمان طراحی این برند نیاز به تغییری اساسی دارد.

اگر به نیمه پر لیوان بنگیریم باید عنوان کرد که استایل جدید نسل دوم ب ام و M2 باعث شد تا این خودرو از سایر محصولات BMW کاملاً متمایز باشد. خطوط تند و تیز و زوایای ریز و درشت بسیاری که در بدنه آن دیده‌ می‌شود حاکی از آن است که با کوپه قدرتمندی از ب ام و رو به رو هستیم.

مشخصات فنی ب ام و M2
موتور ب ام و M2 جدید
موتور ب ام و M2 جدید

M2 جدید از موتور S58 ب ام‌ و برای ارسال نیرو به چرخ‌ های عقب استفاده می‌کند. این موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری توئین توربو می‌تواند ۴۵۳ اسب بخار (۳۳۳ کیلووات) قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این رقم دقیقاً ۴۸ اسب بخار از نسل قبلی M2 بیشتر و تنها ۲۰ اسب بخار کمتر از موتور استاندارد M3 است. موتور S58 این کوپه قدرتمند دقیقاً همان قوای محرکه مدل‌های M3 و M4 است. نکته قابل توجه این است که گشتاور موتور این خودرو کاملاً با M3 و M4 یکسان است.

موتور ب ام و M2 جدید
موتور ب ام و M2 جدید

تمامی نمونه‌های ب ام و M2 با هر مشخصاتی دیفرانسیل عقب هستند. ب ام و عنوان کرد که هیچ مدلی از این خودرو به‌صورت دو دیفرانسیل به بازار نخواهد آمد. خریداران همچنین می‌توانند از میان گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک مدل دلخواه خود را انتخاب کنند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر ب ام و M2

ب ام و ادعا می‌کند که این پیشرانه می‌تواند M2 را در ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این شتاب فوق‌العاده در صورتی امکان پذیر خواهد بود که موتور این خودرو مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک M Steptronic باشد.

این برند آلمانی می‌گوید سفارش گیربکس شش سرعته دستی استاندارد منجر به کاهش شتاب صفر تا صد کیلومتر M2 خواهد شد. به‌طوری که این خودرو با گیربکس دستی حداقل ۴.۱ ثانیه‌ برای رسیدن به سرعت  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زمان نیاز دارد.

البته مثل همیشه این تخمین‌ها از سوی ب ام و کاملاً محافظه‌کارانه هستند. چرا که برخی نشریات زمانی که نسل قبلی M2 کامپتیشن با موتور ۴۰۵ اسب بخاری را آزمایش کردند، شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای را برای آن ثبت کردند.

حداکثر سرعت ب ام و M2 به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود است. البته با پکیج اختیاری M Driver’s Package حداکثر سرعت این خودرو به ۲۸۴ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

ترمزهای M2 جدید در محور جلو شش پیستونه و در عقب تک پیستونه هستند که همگی با رنگ آبی متالیک به دست مشتری می‌رسند. ب ام و اعلام کرد که خریداران می‌توانند به صورت آپشنال رنگ قرمز را برای کالیپرهای ترمز این خودرو سفارش دهند.

ب ام و M2 جدید بزرگتر از مدل قبلی خود است. BMW این خودرو را ۱۰.۴ سانتی‌متر طولانی تر، ۳.۳ سانتی‌متر پهن تر و ۱ سانتی‌متر کوتاه‌تر ساخته‌است.

این خودروساز آلمانی همچنین فاصله بین دو محور را ۵.۳ سانتی‌متر افزایش داد. ب ام و M2 جدید حدوداً ۱۱ سانتی‌متر فاصله بین دو محور کمتری در مقایسه با M4 دارد.

طراحی جنجالی M2 جدید
ب ام و M2 جدید
ب ام و M2 جدید

تمامی مدل‌های جدید ب ام و در این روزها با آنچه در گذشته می‌دیدیم متفاوت هستند. برخی از علاقه‌مندان به این برند هنوز طرفدار دیزاین‌های جدید هستند، اما بسیاری از طرفداران متعصب BMW هم حتی طراحی جدید خودروهای این خودروساز را نمی‌پسندند.

M2 جدید دارای جلو پنجره کلیوی شکل همیشگی BMW است که بالای سه ورودی هوا در سپر جلو قرار دارد. این دهانه ها و ورودی‌های هوا، قابلیت خنک کنندگی را برای اجزای مختلف پیشرانه و ترمزها فراهم می‌کنند. قسمت عقب M2 جدید نیز دارای یک سپر بزرگ و یک دیفیوزر جسور است که چهار لوله اگزوز زیبا را در خود جای داده‌است.

ب ام و M2 جدید
ب ام و M2 جدید

ب ام‌ و، M2 جدید را با پنج رنگ عرضه می‌کند. سفید آلپاین، یاقوت کبود متالیک، خاکستری بروکلین متالیک، قرمز تورنتو متالیک و آبی زاندوورت جدید (رنگ انحصاری M2 2023).

چرخ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب کاملاً از آلیاژی سبک و به رنگ جت-بلک تولید شدند. BMW اعلام کرد که این طرح را بدون دریافت هزینه اضافه از مشتریان به‌صورت استاندارد برای تمامی M2های جدید تولید خواهد کرد.

این خودروساز آلمانی همچنین سیستم تعلیق Adaptive M و دیفرانسیل Active M را به صورت استاندارد در این خودرو عرضه می‌کند.

فضای داخلی فوق العاده ب ام و M2 جدید

در داخل فضای کابین M2 جدید شاهد صندلی‌های M Sport جدید با لوگوی M هستیم که این لوگو در شب با نورپردازی بسیار زیبا روشن خواهد شد.

ب ام و برای اولین بار صندلی های بسیار ویژه M Carbon خود را به عنوان یک آپشن به مشتری عرضه خواهد کرد. این صندلی‌ها که پشت آنها کاملاً از فیبرکربن است، بخشی از پکیج کربن این خودرو است. ب ام و باور دارد که صندلی‌های کربنی جدید ۱۱ کیلوگرم سبک تر از صندلی های استاندارد هستند. در پکیج کربن ب ام و M2 جدید شاهد سقف فیبر کربن M که وزن و مرکز ثقل خودرو را کاهش می‌دهد نیز هستیم.

فضای داخلی نیز مجهز به نمایشگر خمیده جدید BMW است. این نمایشگر در حقیقت از دو مانیتور جداگانه تشکیل شده که یکی از آنها ۱۲.۳ اینچی و دیگری ۱۴.۹ اینچی است.

M2 جدید در آلمان تولید نخواهد شد

بی‌ام و M2 مدل ۲۰۲۳ را در کارخانه سن لوئیس پوتوسی خود در مکزیک تولید خواهد کرد. این خودروساز آلمانی قصد دارد این کوپه بی نظیر را در ابتدای آوریل سال ۲۰۲۳ در بازار ایالات متحده عرضه کند.

هنگامی که این خودرو وارد بازار آمریکا شود، قیمت اولیه آن ۶۳.۱۹۴ دلار خواهد بود. این قیمت شامل هزینه ۹۹۵ دلاری حمل تا مقصد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کامیون جهان برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز

چری چین در حال بلعیدن بازار خودرو ایران است / هر خودروساز یک چری

موتور EF7 پلاس هیبریدی وارد خط تولید می‌شود + مشخصات و زمان تولید

موتور تک سیلندر ایپکو کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط