ب ام و آلپینا B7 دیگر تولید نخواهد شد / خداحافظی با سدان لوکس ALPINA

از دست ندهید

ب ام و آلپینا B7 به آخر خط رسید. ALPINA بلژیک ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که آخرین نمونه B7 از خط تولید این بخش خارج شد. اعلام این خبر بدان معناست که یک عصر با شکوه برای سدان لوکس و پر قدرت ب ام و به پایان رسید.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – اگر بگوییم ب ام و آلپینا B7 به پایان دوران با شکوه خود در صنعت خودروسازی رسید، دروغ نخواهد بود. ALPINA قدرت بیشتری به موتور سری ۷ (اتاق G11/12) بخشید و آن را با نام Alpina B7 به فروش می‌رساند.

ب ام و آلپینا B7
ب ام و آلپینا B7

آلپینا که در تملک کامل BMW قرار دارد، به نظر نمی‌رسد دوباره قصد داشته باشد خودرو لوکس دیگری بر پایه سری ۷ تولید کند. بر اساس خبری که در صفحه رسمی بخش بلژیکی ALPINA اعلام شد، ب ام و آلپینا B7 دیگر در خطوط تولید این شرکت وجود نخواهد داشت. ب ام و اما هنوز واکنشی به انتشار این خبر نداده، اما پس از انتشار متن این اطلاع رسانی هم آن را تکذیب نکرد.

اتاق G70 ب ام و سری ۷ در تیر ماه امسال از سوی ب ام و رسماً رونمایی شد. مدل های بنزینی و برقی این خودرو هم اکنون در خطوط تولید این خودروساز آلمانی در حال تولید هستند.

ب ام و آلپینا B7
ب ام و آلپینا B7

سالانه بیش از ۵۰۰.۰۰۰ دستگاه از مدل برقی سری ۷ جدید (اتاق G70) در کارخانه Dingolfing شهر باواریا تولید خواهد شد که رقم فوق العاده ای است.

ALPINA در ماه های اخیر مشغول عرضه مدل XB7 است که بر اساس BMW X7 تولید می‌شود. XB7 که از خط فکری جدید طراحی ب ام و پیروی می‌کند، در آمریکای شمالی با برچسب قیمتی ۱۴۵.۰۰۰ دلاری به دست مشتریان خواهد رسید.

مشخصات فنی ب ام و آلپینا B7

خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنیم، اتاق G11/12 ب ام و سری ۷ است. این آخرین ب ام و آلپینا B7 ای است که علاقه‌مندان به برند آلپینا و سری ۷ می‌توانند آن را خریداری کنند.

این خودرو فوق‌العاده از سال ۲۰۱۹ در بخش ALPINA تولید می‌شد و تا امروز هم این روند تداوم داشت. موتور V8 این سدان لوکس که بر پایه مدل ۷۵۰Li به تولید می‌رسید، ۴.۴ لیتر حجم دارد.

این قوای محرکه که با کد  N63M30 شناخته می شود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت در ۶۲۵۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور آن نیز به رقم ۸۰۰ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ در دسترس قرار دارد. نکته مهم درباره گشتاور این موتور قدرتمند این است که ۶۷۰ نیوتن متر از نیروی موتور از دور ۲۰۰۰ در دقیقه در اختیار راننده خواهد بود.

ب ام و آلپینا B7 از گیربکس ۸ سرعته ZF بهره می‌برد که برنامه نویسی آن توسط ALPINA برای تعویض زودتر دنده ها تغییر کرد. این سدان لوکس بطور استاندارد با «دکمه های تعویض دنده» در پشت فرمان عرضه می‌شد. اما علاقه‌مندان به آن می‌توانستند آپشن شیفتر پشت فرمان را نیز درخواست دهند.

گرچه تمامی نیروی موتور این سدان پر قدرت به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما ALPINA سعی داشت قدرت بیشتری را به چرخ‌های عقب بدهد. چرا که لذت رانندگی با آن در مقایسه با خودروهای چهار چرخ متحرک بیشتر می‌شد.

این سدان فوق العاده از ۳.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و قادر است تجربه رانندگی با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را به راننده بدهد. البته در بازار آمریکای شمالی، حداکثر سرعت ب ام و آلپینا B7 به ۳۱۰ کیلومتر محدود شده‌ بود.

آپشن ها و امکانات رفاهی ب ام و آلپینا B7
ب ام و آلپینا B7
ب ام و آلپینا B7

آلپینا B7 دارای لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی است. سیستم‌های هشدار نقاط کور، هشدار برخورد، ایربگ‌های سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید و… از جمله امکاناتی هستند که به طور استاندارد در این سدان لوکس وجود دارند.

ب ام و آلپینا B7
ب ام و آلپینا B7

اما برخی از آپشن ها مانند پکیج Executive Lounge برای صندلی‌های عقب ۵.۷۵۰ دلار قیمت دارد. ALPINA B7 به طور استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی فروخته می‌شود. اما مشتریان می‌توانند با پرداخت ۱۳۰۰ دلار، رینگ‌های کلاسیک ۲۱ اینچی آلپینا را خریداری کنند.

نور پردازی LED سقف این خودرو یک آپشن ۹۰۰ دلاری است و چرم Alcantara داخل اتاق هم ۱۰۵۰ دلار هزینه دارد. اما یکی از گرانترین آپشن های این سدان لوکس، سیستم صوتی دایموند Bowers & Wilkins آن است که به تنهایی ۳۴۰۰ دلار ارزش دارد.

با آغاز فروش مدل های جدید اتاق G70 سری هفت، احتمال معرفی جانشین آلپینا B7 بسیار کم است. BMW قصد دارد خودروهای بنزینی و برقی بسیاری بر اساس اتاق جدید سری هفت به فروش برساند و از همین رو خرید ALPINA B7 آن را تبدیل به یکی از خاص ترین خودروهای آینده خواهد کرد.

اگر قصد دارید مالک یکی از این سدان های لوکس و پر قدرت باشید باید بدانید که یک ALPINA B7 در صورت تجهیز به تمامی آپشن ها ۱۴۳.۲۰۰ دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با برند اختصاصی M / مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور به آخر خط رسید / جانشین اونتادور چه زمانی معرفی می‌شود؟

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد / مشخصات فنی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط