نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود جهان در تهران!

از دست ندهید

نمایشگاه آفرود برج میلاد با حضور عجیب ترین و گران قیمت ترین خودروها و تجهیزات آفرودی برگزار شد. باگی Can-am با شتاب ۲.۵ ثانیه ای و لندکروز با کیت تعلیق دو میلیاردی از عجایب این نمایشگاه بودند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: از قدیم گفته اند خرج کردن روی خودرو ته ندارد!

حالا اگر ثروتمند هم باشید این قضیه شکل عجیب‌تری هم به خود می گیرد تا جایی که حاضر می‌شوید برای ترشح اوج آدرنالین در کویر، دو و نیم میلیارد تومان برای خرید یک باگی پرداخت کنید.

یا برای تویوتا لندکروزتان کیت تعلیقی با قیمت بیش از دو میلیارد تومان نصب کنید.

در ادامه با عجیب‌ترین و گران‌ترین خودروهای آفرودی کشور آشنا شوید.

Can-am با شتاب صفر تا ۱۴۰ دو و نیم ثانیه ای!

ابعاد کوچک و طراحی با مزه‌اش در نگاه اول یادآور ماشین‌های اسباب بازی است.

قضیه وقتی خطرناک می‌شود که متوجه می‌شوید این باگی آفرودی با یک موتور ۱۰۰۰ سی سی و سه سیلندر توربو شارژ، قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت است!

این پیشرانه قابلیت ارتقا تا ۱۹۵ اسب بخار را هم دارد.

سریع‌ترین خودرو در نمایشگاه آفرود با نام Can-am Maverick Turbo RR محصولی از شرکت کانادایی BRP است که در دسته خودروهای UTV قرار می‌گیرد و راندن آن در شهر مجاز نیست.

یک گیربکس CVT قدرت را به دو، سه یا هر چهار چرخ این باگی منتقل می‌کند که با ادوات کنترلی داخل کابین قابل تنظیم است.

این خودرو با وزن ۶۰۰ کیلوگرم ظرف ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از این حیث بر سوپر اسپرت‌ها هم برتری دارد.

اما کاربری این خودرو فقط در کویرها یا مناطق جنگلی است و معمولا پلاک شهری دریافت نمی‌کند.

این باگی توسط شرکت کویر موتور در تعداد محدود در کشور عرضه شد و با توجه به نبود نمونه صفر کیلومترش حالا قیمتی در حدود دو و نیم میلیارد تومان دارد.

هنگام تست درایو البته روی آسفالت احتمالا عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین حس از سواری یک وسیله نقلیه را تجربه خواهید کرد.

به دلیل وزن بسیار پایین، قدرت بالا و حساسیت مناسب پدال گاز با کوچک ترین اشاره به پدال گاز خودرو بلافاصله از زمین کنده می‌شود.

اما تفاوت آن با سایر خودروها قابلیت سُر دادن این خودرو، بدون کوچک ترین انحراف است.

در واقع با این خودرو نمی‌توان عادی رانندگی کرد؛ چرا که هنگام گاز دادن، خودرو در عین شتاب‌گیری سُر می خورد اما کاملا تحت کنترل است.

لندکروز با کیت تعلیق دو میلیاردی

شاید در مسابقات رالی داکار یا کلیپ‌ها دیده باشید که یک خودروی آفرودی در کویر با سرعت بسیار بالا از روی مانعی بسیار بلند می‌پرد و هنگام فرود آمدن مجدد به زمین می ‌چسبد و با همان سرعت به مسیرش ادامه می‌دهد!

یکی از راه‌های ساخت چنین ویدیوهایی استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری است و راه دیگرش پرداخت میلیاردها تومان پول و استفاده از کیت‌های تعلیق ساخت شرکت King آمریکاست.

در غرفه شرکت King که بنا به ادعای مدیرتش نماینده اصلی (غیر رسمی) کیت‌های تعلیق این برند در کشور است، یک دستگاه تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ و یک تویوتا FJ کروزر به دو نوع از این سیستم‌های تعلیق مجهز شده بودند.

از دیگر عجایب نمایشگاه آفرود کیت تعلیق تویوتا لندکروزی بود که در حدود دو میلیارد تومان خرج روی دست مالکش گذاشته بود و در نوع خودش کامل‌ترین بود.

این کیت در شرایط مواجه شدن با موانع چرخ روی مانع را تا حد ممکن جمع کرده به کابین نزدیک می‌کند و مابقی چرخ‌ها را کش می‌دهد تا به زمین بچسبند.

به این ترتیب خودرو همواره روی زمین پایدار بوده و موقعیت کابین هم ثابت می‌ماند به گونه‌ای که کمترین مزاحمت برای سرنشینان ایجاد شود.

این کیت از مجموعه فنر، کمک فنر و اتصالات جلوبندی تشکیل شده است.

دیگر حسن این سیستم استفاده از گوی‌هایی در قسمت اتصالات سر پولوس است.

این گوی‌ها قابلیت چرخش کروی برای پولوس را فراهم کرده و به این ترتیب چرخ‌های روی زمین به صورت کاملا افقی قرار می‌گیرند و خبری از انحراف در آنها نیست.

بنز مخابراتی که کمپر شد

در محوطه باز نمایشگاه یک خودروی وانت مسقف بنز تولید سال ۱۳۹۲ بود که توسط مالک خوش ذوقش به یک ون کمپر تبدیل شده بود.

این خودرو در مخابرات مشهد مشغول کار بوده که مالک جدید در مزایده آن را خریداری کرده و تغییرات دلخواهش را روی آن اعمال کرده بود.

این خودرو با نصب حمام، دستشویی، تخت خواب، مخزن فاضلاب و … برای سفر سه نفره تجهیز شده بود.

این خودرو با یک موتور دیزل و به صورت تک دیفرانسیل به گفته مالک سواری بسیار نرمی دارد.

البته مالک خودرو در زمینه کاربری این خودرو به بیت ران گفت: ” این خودرو یک کمپر تک دیفرانسیل است و مناسب تردد در مسیرهای معمولی ساخته شده و نمی‌توان مسیرهای صعب‌العبوری که خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی واردش می‌شوند را با آن طی کرد و تنها جایی می‌تواند برود که خودروهای سواری می‌روند.”

از تجهیزات بیرونی این خودرو می‌توان به وینچ برقی ۲.۵ تن، لایت بار و باربندی که قابلیت نشستن هم دارد، اشاره کرد.

تجهیزاتی مانند سینک ظرف شویی، اجاق گاز، بخاری درجا، یخچال و … هم در این خودرو نصب شده بود.

این خودرو در واقع یک منزل کوچک شده متحرک بود.

دفتر کار مجلل و متحرک هیوندایی!

شرکت ایران روور در نمایشگاه آفرود یک دستگاه ون هیوندایی H350 را شخصی‌سازی کرده و با نصب چهار صندلی و انبوهی از امکانات لوکس آن را به یک دفتر کار متحرک و مجلل برای مدیران ثروتمند تبدیل کرده است.

این خودرو با یک موتور توربو دیزل ۲.۵ لیتری قادر به تولید ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت است.

این ون VIP چهارنفره مجهز به صندلی های ساخت شرکت MBS روسیه به همراه ماساژور بادی، سرد کن، گرم کن و تنظیمات کامل برقی بود.

تجهیزاتی مانند دو تلویزیون LED، میز بار برقی، یخچال سیستم صوتی برمستر، پرده برقی شیشه‌ها، اسپرسو ساز، کنسول بازی و سیستم روشنایی با نور مخفی و کهکشانی روی این خودرو نصب شده بود.

موتور سیکلت های مسافرتی ( ادونچر)

چند سالی می‌شود که سفرهای طولانی با موتورسیکلت که در خارج از کشور بسیار محبوب است، در کشور ما هم باب شده است.

در کشور ما معمولا موتورسیکلت های ادونچری مانند کاوازاکی ورسیس، بنلی TRK و SYM NH 180 برای این کار در نظر گرفته می‌شوند، چرا که پایه ادونچری را دارند.

تجهیزاتی مانند گاردهای محافظتی، چراغ‌های اضافه، منبع سوخت اضافه، طلق بادگیر جلو و محفظه‌های متعدد برای قرار دادن لوازم سفر از جمله امکانات نصب شده روی این موتورسیکلت‌ها هستند.

اما آنچه در این نمایشگاه آفرود جلب توجه می‌کرد، یک موتورسیکلت بنلی TRK بود که یک زن و شوهر ایرانی از سفر ارمنستان با آن برگشته بودند و قصد سفری دیگر به ترکیه را داشتند.

روی این موتور سیکلت به اندازه یک وانت کوچک لوازم و تجهیزات قرار داشت.

به گزارش بیت ران، نمایشگاه سـفر، اکوتوریسم، مـاجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۱ که از روز یکشنبه ۲۷ شهریور تا پنج شنبه ۳۱ شهریور در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

از پیکان عمو حسن تا پیکا‌ن‌های خاص ایران در جشن پیکان

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط