آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

آئودی R8 GT به عنوان آخرین هیولای V10 این خودروساز آلمانی به زودی به دست مشتریان خواهد رسید. تنها ۳۳۳ دستگاه از این خودرو بی نظیر در سراسر جهان وجود خواهد داشت و به زودی جانشین آن معرفی خواهد شد.

آئودی R8 GT
آئودی R8 GT

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – در هفته‌های اخیر بسیاری از خودروهای افسانه‌ای با موتورهای درون سوز خود خداحافظی کردند. شمار زیادی از برندها، آخرین نمونه‌های بنزینی از خودروهای نمادین خود را به عنوان آخرین نسخه‌های تولیدی به بازار معرفی کردند.

همانطور که انتظارش را داشتیم، آئودی R8 هم به پایان کار خود به عنوان یک سوپر اسپرت موتور وسط نزدیک شد. Audi برای یادبود این خودرو دوست داشتنی که پایه و اساس لامبورگینی گالاردو و هوراکان بود، نسخه‌ای جدید با نام R8 GT RWD معرفی کرد که قرار است کاملاً تولید محدود باشد.

عصر طلایی موتورهای V10 در آئودی با قوای محرکه ۵.۲ لیتری مدل R8 شروع شد. با معرفی این مدل جدید باید بپذیریم که قرار است با یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروهای چند دهه اخیر خداحافظی کنیم. خودرویی که برای بسیاری از علاقه‌مندان، نماد Tony Stark یا همان Iron Man بود.

بهترین آئودی R8 GT تولیدی تاکنون
آئودی R8 GT
آئودی R8 GT

تولید R8 از سال ۲۰۰۶ در آئودی شروع شد و مدل‌های Quattro آن بالاترین عملکرد را در میان نسخه‌های دیفرانسیل عقب داشتند. حال با رونمایی رسمی آئودی R8 GT این برند آلمانی اعلام کرد که با نسخه سبکی از این سوپر اسپرت رو به رو هستیم.

آئودی R8 GT
آئودی R8 GT

آئودی R8 GT برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد. در طول سال‌های گذشته قدرت موتور نسخه اولیه R8 GT بیشتر و بیشتر شد و برای هم‌تراز شدن با مدل دو دیفرانسیل به ۶۱۵ اسب بخار رسید.

نسخه جدید این سوپر اسپرت آلمانی تمامی نیروی موتور را توسط گیربکس به روز ۷ سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. برنامه‌ریزی گیربکس آئودی R8 GT به نحوی تغییر کرد که بتواند دنده‌ها را با سرعت بالاتری تعویض کند. در این میان نباید گشتاور بسیار عالی ۵۶۵ نیوتن متری آن را از یاد ببریم!

برای عملکرد بهتر این سوپر اسپرت آلمانی، مهندسان آئودی ۲۰ کیلوگرم از وزن بدنه این خودرو کم کردند. با توجه به این نکته، وزن آئودی R8 GT کوپه اکنون تنها ۱۵۷۰ کیلوگرم است.

آئودی R8 GT
آئودی R8 GT

این نسخه خاص از R8 GT با لاستیک‌های میشلین اسپرت کاپ ۲، ترمزهای سرامیکی و رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی ۲۰ اینچی به‌صورت آپشنال قرار است به دست مشتریان برسد.

آئودی برای متمایز کردن این مدل از سایر نسخه‌های R8، لوگوی خود و نشان R8 GT در عقب این خودرو را با رنگ مشکی ارائه می‌کند. در این میان، بال عقب جدید R8 GT که به بیان این خودروساز آلمانی ساعت‌ها در تونل باد آزمایش شد نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

عملکرد G8 GT جدید

در زمان رونمایی از این خودرو همچنین اعلام شد که شتاب صفر تا صد کیلومتر R8 GT تنها ۳.۴ ثانیه است. این خودرو فوق‌العاده قادر است در نهایت به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد. این نسخه ویژه که در اصل دومین نسل از R8 GT به‌شمار می‌رود در بازار بریتانیا ۲۰۰.۰۰۰ پوند قیمت خواهد داشت.

Audi در سال آینده به تولید سوپر اسپرت R8 پایان می‌دهد تا گامی مهم در جهت تحول تولید و در نهایت برقی‌سازی برند آئودی اسپرت باشد.

خروج R8 از خط تولید آئودی از آن جهت مهم است که این خودرو جزء معدود محصولاتی در جهان خودرو است که هنوز هم با موتور V10 به تولید می‌رسد. این بدان معناست که لامبورگینی هم احتمالاً در آینده با موتور V10 خداحافظی خواهد کرد.

آئودی R8 GT
آئودی R8 GT

R8 GT جدید با رنگ Matte Suzuka Grey معرفی شد. در چراغ‌های جلو این خودرو از الماس استفاده شد و پلاک ویژه‌ای در داخل کابین وجود دارد که تولید محدود بودن آن را نشان می‌دهد.

با خروج از خط R8، آینده مدل TT هم مبهم خواهد بود. بسیاری از کارشناسان باور دارند آئودی می‌تواند نسل بعدی TT را بر پایه پلت فرم پورشه باکستر و کیمن (که احتمالاً برقی خواهند بود) روانه بازار کند. اما فعلاً آئودی به جانشین برقی R8 فکر می‌کند تا دوباره گران قیمت‌ترین و قوی‌ترین محصول خود را به بازار معرفی کند.

آئودی R8 GT
آئودی R8 GT
بیشتر بخوانید:

کرولا ۲۰۲۳ با ظاهری جدید در ژاپن رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳ هیچ صدایی تولید نمی‌کند / معرفی کامل گرن توریسمو جدید

سمند LX و تفاوت‌های آن با سمند SE / بررسی خانواده سمند ایران خودرو

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط