مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰ اسب بخاری معرفی شد + مشخصات فنی

از دست ندهید

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد و دیگر خبری از موتور V8 نیست. اما جای نگرانی نیست. چرا که C63 S جدید حالا سریعترین سدان اسپرت در سگمنت خود است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – از مدت‌ها قبل شایعه حضور موتور چهار سیلندر در نسل جدید مرسدس بنز C63 S وجود داشت. تمامی طرفداران این برند آلمانی نگران عملکرد این خودرو با چنین قوای محرکه ای بودند.

مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

اما مرسدس با معرفی رسمی این خودرو نشان داد که سدان پرفورمانس این شرکت مثل همیشه آماده است تا رقبای خود را به چالس بکشد.

C63 S جدید با پسوند E Performance معرفی شد و این بدان معناست که با یک خودرو هیبریدی رو به رو هستیم. البته سیستم هیبریدی مرسدس بنز C63 S برای بالابردن عملکرد موتور طراحی شد، نه برای افزایش میزان پیمایش!

مشخصات فنی مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

پیش روی ما خودرویی قرار دارد که برای مالکان BMW M3 و Audi RS4 تبدیل به یک کابوس خواهد شد. پس ابتدا باید بدانیم که مرسدس بنز چه چیزی در زیر درب موتور آن پنهان کرده است.

کاری که مرسدس بنز انجام داد این بود که ابتدا موتور V8 فوق العاده نسل قبلی را حذف کرد. سپس موتور چهار سیلندر ۲ لیتری مدل C43 را بجای آن قرار داد. موتور دو لیتری چهار سیلندر می‌تواند ۴۲۱ اسب بخار نیرو تولید کند.

مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

البته بخش AMG با تیون کردن این موتور چهار سیلندر قدرت آن را به ۴۷۶ اسب بخار (۳۵۰ کیلووات) رساند. قدرت این موتور چهار سیلندر توسط یک گیربکس ۹ سرعته مولتی کلاچ (نه دابل کلاچ) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

موتور چهار سیلندر این خودرو به توربوشارژرهای الکتریکی که در خروجی اگزوز نصب شدند، مجهز است. مرسدس بنز می‌گوید این تکنولوژی از تیم فرمول یک این برند به C63 S رسید و مدل C43 نیز از آن بهره‌مند است.

اما این تمام ماجرا نیست. چرا که در محور عقب یک موتور برقی وجود دارد که به تنهایی ۲۰۴ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) نیرو تولید می‌کند. باتری این موتور برقی بر روی آن قرار دارد و حجم آن ۶/۱ کیلووات است.

قدرت و گشتاور باور نکردنی C63 S E Performance

مجموع قدرت خروجی موتورهای بنزینی و برقی در این خودرو به ۶۸۰ اسب بخار می‌رسد. برای درک بهتر این میزان نیرو بهتر است بدانیم که نسل گذشته C63 تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت داشت!

گشتاور خروجی موتور مرسدس بنز C63 S نیز به رقم باور نکردنی ۱۰۲۰ نیوتن متر رسید که بالاتر از هر خودرو دیگری در کلاس خود است. برای مقایسه باید گفت که نسل قبلی این خودرو ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت که رقم فوق العاده زیادی بود.

البته باید گفت که مرسدس بنز C63 S جدید خودرو سبک وزنی نیست. وزن این خودرو به دلیل وجود مجموعه باتری ها و موتور الکتریکی و… به ۲۱۱۱ کیلوگرم رسید که برای یک سدان پرفورمانس رقم بسیار بالایی است.

این خودرو تقریباً ۳۱۴ کیلوگرم سنگین تر از مدل C43 AMG است که دارای همین موتور بنزینی، همین گیربکس و همین شاسی است. اگر مقایسه عملکرد این خودرو با BMW M3 کامپتیشن پکیج برای شما جذاب است، بهتر است نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

C63 S جدید برای اولین بار به سیستم چهار چرخ متحرک متغییر مجهز شد. بسیاری از مالکان نسل قبل از این شکایت داشتند که قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و انتقال آن به محور عقب کنترل خودرو را دچار مشکلات بسیاری کرده بود.

حال می‌توان با بهره‌گیری از سیستم چهار چرخ متحرک متغییر به شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۴ ثانیه ای رسید. یعنی مرسدس بنز C63 S جدید ۰.۱ ثانیه از BMW M3 کامپتیشن پکیج سریعتر است!

حجم باتری مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

حجم باتری مرسدس بنز C63 S کم و ناچیز به نظر می‌رسد و این درست است. اما باید توجه داشت که همین حجم اندک باعث خواهد شد تا در بازیابی انرژی به سرعت شارژ شود.

حقیقت این است که مرسدس بنز C63 S با پسوند E Performance قادر است ۲۷ کیلومتر با انرژی الکتریکی حرکت کند. اما باتری های این خودرو در اصل برای این طراحی شدند که عملکرد موتور چهار سیلندر را افزایش دهند.

باتری این C63 S را می‌توان با یک شارژر ۳.۶ کیلوواتی هم شارژ کرد. همانند مدل GT63 S E Performance 4-Door خروجی پلاگین برق در این خودرو هم دیده می‌شود.

اما از آنجایی که در طول حرکت خودرو باتری ها هم شارژ می‌شوند، اتصال آن به پریز برق صرفاً برای زمانی است که شما در اول صبح قصد دارید با موتور الکتریکی از پارکینگ خارج شوید. مرسدس بنز باور دارد ست‌آپ C63 S جدید طوری است که مالک نیازی ندارد تا آن را شارژ کند. چرا که باتری‌های آن مدام در حال شارژ شدن هستند.

کاری که مرسدس بنز درباره C63 S کرد این بود. موتور V8 قدیمی با صدای فوق العاده برداشته شد. مهندسان AMG تلاش کردند با اضافه کردن تکنولوژی هیبریدی و موتور الکتریکی کاری کنند که طرفداران این برند بگویند حال که دیگر از موتور V8 خبری نیست، اشکالی ندارد. بجای آن مرسدس بنز قدرت و گشتاور بیشتری برای این خودرو بوجود آورد.

طراحی مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

C63 S جدید تنها در بخش فنی دستخوش تغییرات نشد. بلکه با نگاهی به بدنه این خودرو می توان متوجه شد که AMG کارهای زیادی انجام داده است.

در قسمت جلوی این خودرو علاوه بر خطوط قدرتمند روی درب موتور، حالا یک خروجی هوا هم دیده می‌شود. ورودی های هوا در سپر هم بزرگ تر از نمونه C43 هستند. چرا که حالا به غیر از موتور چهار سیلندر، هوای بیشتری برای رادیاتورهای باتری این خودرو هم نیاز است.

نکته مهم درباره این خودرو، نصب نشان AMG بر روی آن است. در مدل های قبلی بالای نشان مرسدس بنز در جلو پنجره هم نشان دیگری از بنز وجود داشت. حال این نشان با برند AMG تغییر کرده است.

مرسدس بنز اکسل جلوی این خودرو را ۷۶ میلی‌متر پهن‌تر کرد. این کار باعث خواهد شد که چسبندگی C63 S به مسیر بیش از گذشته باشد. لازم به ذکر است که فاصله بین دو محور این مدل در مقایسه با یک C کلاس معمولی هم یک سانتی‌متر بیشتر است.

مشتریان مرسدس بنز C63 S می‌توانند رینگ‌های ۲۰ اینچی جدیدی را برای این خودرو سفارش دهند که در نمای ظاهری آن تأثیر بسیار زیادی دارد. البته هنوز هم رینگ‌های ۱۹ اینچی برای آن دسته از مشتریانی که خواهان نرمی سواری بیشتری هستند، در دسترس قرار دارد.

ترمزهای سرامیکی آپشنال خواهند بود

C63 S بطور استاندارد با دیسک‌های ترمز استیل به بازار می‌آید. کالیپرهای ترمز این نمونه‌ها به رنگ قرمز خواهند بود. اما مشتریان امکان انتخاب ترمزهای سرامیکی را هم برای خودرو خود دارند که رنگ کالیپرهای این ترمزها به رنگ طلایی است. برای این خودرو می‌توان رکاب‌ها و آیینه‌های فیبرکربنی را هم سفارش داد.

مرسدس بنز می‌گوید که ۳ سانتی‌متر اکسل عقب C63 S را پهن‌تر کرده است. اما نکته منفی اینجاست که هیچ تغییری در گلگیرهای عقب دیده نمی‌شوند. برای مقایسه کافیست نگاهی به گلگیرهای پهن M3 کنیم تا متوجه شویم BMW برای عضلانی‌تر نشان دادن آن چقدر تلاش کرد.

در قسمت عقب این خودرو برای بهتر نشان دادن وجه تمایز، نشان C63 S با حاشیه قرمز رنگ نصب شدند. در سپر عقب این خودرو هم قطعات فیبرکربنی را می‌توان بصورت آپشنال سفارش داد و night package به شما این امکان را می‌دهد که خروجی اگزوز سیاه رنگی داشته باشید.

بر روی درب صندوق عقب این خودرو هم یک بال فیبرکربنی وجود دارد که بخشی از پکیج آیرودینامیکی این خودرو بشمار می‌رود. night package شامل نشان AMG دودی و نشان مرسدس بنز دودی هم می‌شود. البته برای افرادی که تمایل دارند نشان ها و خروجی اگزوز کرومی باشد، مرسدس همچنان درخواست آنها را انجام خواهد داد.

طراحی داخلی مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S
مرسدس بنز C63 S

در داخل این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستیم. تریم فیبرکربنی به همراه چرم مایکروکات تنها مواردی است که جلب توجه می‌کند.

حقیقت این است که طراحی کابین C کلاس آنقدر جذاب و جلوتر از زمان خود است که دیگر نیازی به تغییر بیشتری نیست. بر روی فرمان این خودرو تمامی کلیدهایی که در مدل های جدید مرسدس بنز دیده می‌شوند، وجود دارند.

پدال های پشت فرمان از جنس آلومینیوم هستند و متاسفانه در برخی موارد شاهد کلیدهای لمسی هم بر روی فرمان هستیم. البته این کلیدها شاید از نگاه برخی طرفداران جذاب به نظر برسند.

از آنجایی که در مودهای رانندگی می‌توان حالت برقی را هم انتخاب کرد، مرسدس بنز از اسپیکرهای بسیاری در این خودرو استفاده کرده است.

برای جلب توجه عابرین پیاده اسپیکرهایی در سپر جلو و عقب این خودرو وجود دارند تا در زمان رانندگی در حالت برقی، سایرین متوجه حضور شما در خیابان شوند. این اسپیکرها همچنین صدای موتور برقی خودرو را هم به داخل کابین هدایت می‌کنند تا لذت رانندگی با آن افزایش یابد.

موردی که بیش از همه در داخل کابین جلب توجه می‌کند صندلی‌های این خودرو هستند. در حقیقت خبری از صندلی‌های فیبرکربنی مانند آنچه در BMW M3 وجود دارند در C63 S E جدید نیست. شاید این موضوع برای طرفداران برند ناخوشایند به نظر برسد، اما مهندسان AMG بیان کردند که امکان دارد این آپشن در مدل‌های آینده دیده شود.

بیشتر بخوانید:

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد / مشخصات فنی تارا برقی

مان eTruck با پیمایش ۸۰۰ کیلومتری به بازار می‌آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون ۸۰۰ اسب‌بخاری برقی با ۵۰۰ کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros معرفی شد / یک ساعت شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط