محصولات ایران خودرو در روسیه / کدام خودروی ایرانی به آذربایجان می رود؟

از دست ندهید

قائم مقام ایران خودرو نام محصولات ایران خودرو در روسیه را اعلام کرد و گفت که کدام خودرو به زودی در آذربایجان عرضه خواهد شد.

بیت ران – امین آزاد: این روزها اخبار بسیاری از همکاری ایران و روسیه در زمینه خودرو شنیده می‌شود. از تولید خودروی روسی در ایران گرفته تا تولید خودروی ایرانی در روسیه و تولیدات مشترک.

در این زمینه کیانوش پور مجیب قائم مقام ایران خودرو به پرسش ها و ابهامات موجود در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

تست فنی تارا پیش فروش تارا

بیت ران: بازار خودرو روسیه به دلیل تحریم ها از خودروسازان خارجی خالی شده. به بازار این کشور برای فروش خودرو ری را فکر کردید؟ حضور در بازارهای دیگر کشورها همچون آذربایجان و عراق و سوریه چطور؟

پورمجیب: قبل از ریرا با تارا در بازار این کشورها حضور خواهیم داشت.  از پارسال عراق را استارت زدیم، امسال تارا وارد بازار این کشور خواهد شد. برای بازار آذربایجان مذاکرات پارسال انجام شده توافقات به دست آمده و امسال تارا را به آذربایجان می‌فرستیم.

شهریور ماه سال گذشته بعد از یک دهه در نمایشگاه خودرو روسیه شرکت کردیم، و تارا و رانا و دنا را کلینیک کردیم که نتایح خوبی برای ما داشت و ما را مصمم به ادامه مسیر کرد. حالا با بحران به وجود آمده به دلیل اوکراین شرایط برای ایجاد همکاری بسیار بهتر شده است. تیر ماه امسال هیاتی از معاونت صادرات به روسیه رفتند. شرکت های همکار روسیه بعد از یکسال مطالعه انتخاب شدند. این همه نوید همکاری های خوبی از روسیه را می دهد. بعد از تارا حتما ریرا را نیز به روسیه صادر خواهیم کرد. 

K132 ( کی 132 ) سدان ایران خودرو
بیت ران: در مورد تولید مشترک تندر ۹۰ توسط ایران خودرو و سایپا با همکاری شرکت های روسی من حدس می زنم شرکت روسی همکار که انتخاب کردین آفتاواز است. آیا تولید تارا و ریرا هم از لادا سر در می آورد؟

پورمجیب: آفتاواز ۳۰ درصد بازار روسیه را قبل از این بحران داشت و ۷۰ درصد دیگر این بازار در اختیار دیگر شرکت ها بوده. در روسیه پیش ار بحران ها یک و نیم میلیون خودرو توزیع می شده که ۳۰۰ هزار دستگاه مربوط به محصولات آفتاواز و لادا بوده. خیر ما فقط با آفتاواز در ارتباط نیستیم. در استان های مختلف روسیه امکانات تولیدی زیادی بلااستفاده مانده است و ما می‌توانیم به راحتی با توافقات آینده، محصول خود را در آن کارخانه ها تولید و مونتاز کنیم.

بیت ران: شما رقابت سنگینی هم با چینی ها دارید. اگر دیر بجنبید همه بازار را چینی ها خواهند گرفت.

پورمجیب: این ریسک مطرح است. به اندازه‌ای که توان در شرکت و کشور ما وجود داشته روی این بازار توان گذاشتیم و کاملا روی بازار روسیه متمرکز هستیم. اعتقاد داریم می‌توانیم در روسیه موفق باشیم. به زودی خبرهای خوبی درباره کار با روسیه منتشر خواهد شد.

تندر

بیت ران: درباره تندر ۹۰ تولید مشترک ایران خودرو و روسیه اطلاعات جدیدی برای اعلام هست؟

پورمجیب: در این زمینه تنها بازیگر ما نیستیم. نیاز به یک کنسرسیوم و هماهنگی های سنگین تری دارد که ما لیدر آن نیستیم. بخشی از توانمندی در روسیه است و البته به بخشی از توانمندی های ما نیاز دارند.

بیت ران: ما چه توانمندی هایی داریم؟ و آنها چه توانمندی دارند؟

پورمجیب: روی موتور توانمندی ما بالا ست یعنی می توانیم موتور را انجام دهیم. و فکر می کنم روس ها در زمینه قطعات بدنه مشکلی نداشته باشند. در قطعات تریم در بحث های تکنولوژی، هم آنها توانمند هستند هم ما. در قطعات الکترونیک توانمندی داریم و در این حوزه فکر می کنم به اندازه ما خودکفا نشده باشند. این نیاز به جزئیات زیادی دارد. وزارت صنایع یا سازمان توسعه تجارت باید محوریت را در زمینه تولید مشترک ال ۹۰ به عهده بگیرند. در زمینه تارا کنترل دست ما ست که در حال کار هستیم.

بیشتر بخوانید:

لادا گرانتا جدید بر اساس دنا و دنا پلاس ایران خودرو عرضه خواهد شد

AvtoVAZ روسیه و موتورهای پیشنهادی برای تندر ۹۰ سایپا / مشخصات فنی موتورها

آوتوواز روسیه و برنامه توسعه موتورها

آیین نامه اجرایی واردات خودرو ؛ سقف قیمت خودروهای وارداتی مشخص شد

وزارت صمت وعده داد: تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

فونیکس اومودا۵ مدیران خودرو و فروش ناامیدکننده در ماه اول (مشخصات فنی + آپشن‌ها)

پاسخ به ابهامات واردات خودرو لادا روسیه / پای گروه بهمن در میان است؟

بررسی بازار و قیمت موتورسیکلت + قیمت روز انواع موتور سیکلت  

AvtoVAZ روسیه و موتورهای پیشنهادی برای تندر ۹۰ سایپا / مشخصات فنی موتورها

وزارت صمت وعده داد: تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

تغییر پروتکل های سفر با هواپیما / مسافران اربعین بخوانند

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط