مان eTruck با پیمایش ۸۰۰ کیلومتری به بازار می‌آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان

از دست ندهید

مان eTruck به عنوان یک کامیون‌ برقی در صنعت حمل و نقل در دستور تولید قرار دارد. مان (MAN) و شرکتی به نام ABB E-mobility برنامه‌ هایی برای ایستگاه‌ های شارژ در سراسر اروپا ارائه کردند که شارژ کامیون های برقی را راحت تر خواهد کرد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – MAN پیش بینی می کند که کامیون جدید مان eTruck در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. مان eTruck پیمایشی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر خواهد داشت. به بیان این برند آلمانی، eTruck کامیونی کاملاً مناسب نیازهای صنعت حمل و نقل خواهد بود.

مان eTruck
مان eTruck

MAN Truck & Bus تقریباً یک سال زودتر از برنامه ریزی قبلی این برند آلمانی فروش کامیون های برقی را شروع خواهد کرد. ظاهراً رونمایی های پی در پی مرسدس بنز از کامیون های برقی خود، MAN را وادار کرد که اولین کامیون برقی خود را به سرعت آماده فروش کند.

مان اعلام کرد که تحویل ۲۰۰ دستگاه از کامیون مان eTruck باید به سرعت شروع شود. به همین جهت، برای اولین بار یک نمونه پروتوتایپ از کامیون الکتریکی جدید این برند آلمانی در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر رونمایی شد.

در این رونمایی، MAN جزئیات زیادی از مان eTruck منتشر نکرد و صرفاً اعلام شد که این کامیون برقی برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ آماده فروش خواهد بود.

ایجاد زیر ساخت شارژ بسیار سریع باتری های کامیون های برقی

یکی از ویژگی‌ های فنی خاص و منحصر به فرد کامیون های تجاری برقی ظرفیت شارژ مگاواتی آنها در سال های آینده است. ABB E-mobility به عنوان ارائه‌ دهنده راه حل های جهانی شارژ خودروهای الکتریکی، قصد دارد فناوری شارژ مگاواتی را در سه سال آینده به بازار عرضه کند.

بنابراین MAN و ABB E-mobility خود را برای گام بعدی حمل و نقل الکتریکی آماده کردند. این گام ایجاد زیر ساخت عملیاتی برای کامیون های برقی است. با استفاده از این زیر ساخت کامیون های برقی آینده خواهند توانست برد روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر را تجربه کنند.

افتتاح مرکز eMobility
مان eTruck
مان eTruck

MAN مرکز MAN eMobility را در ژوئن سال گذشته افتتاح کرد تا زمینه ای برای تولید کامیون های برقی ایجاد کند. این مرکز در منطقه ای به مساحت حدود ۴۰۰۰ متر مربع احداث شد.

کارمندان مرکز MAN eMobility اکنون در حال آزمایش تولید سری کامیون های برقی و فناوری های مرتبط با آن در شرایط واقعی هستند. مان اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۳ تمام کارگران ماهر در مونیخ باید واجد شرایط تولید سری کامیون های الکتریکی باشند.

مان برای تولید کامیون های برقی به فضای تولید در کارخانه مونیخ داشت. به همین دلیل بخش هایی از خط تولید در سال جاری میلادی به Krakow لهستان منتقل شد. MAN حدود ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه مان eTruck سرمایه گذاری کرد تا کارخانه لهستان با هدف سه برابر کردن ظرفیت تولید کار خود را شروع کند.

کامیون برقی یا هدروژنی؟
مان eTruck
مان eTruck

MAN به غیر از تولید کامیون مان eTruck قصد دارد بر روی پروژه ساخت کامیون های هیدروژنی هم تمرکز کند. این برند آلمانی تأکید کرد که پروژه کامیون های هیدروژنی توسط ایالت باواریا پشتیبانی می شود.

Markus Söder فرماندار ایالت باواریا و هوبرت آیوانگر وزیر امور اقتصادی، ۸.۵ میلیون یورو برای اجرایی شدن پروژه کامیون های هیدروژنی کمک خواهند کرد.

MAN به عنوان بخشی از این پروژه به همراه شرکای صنعتی Bosch ،Faurecia و ZF در حال توسعه یک کامیون پیل سوختی هستند. قرار است در اواسط سال ۲۰۲۴ پنج مشتری نخستین نمونه های کامیون های هیدروژنی را تحویل بگیرند.

شرکت های BayWa ،DB Schenker ،GRESS Spedition ،Rhenus Logistics و Spedition Dettendorfer این کامیون های هیدروژنی را به مدت یک سال در دنیای واقعی آزمایش خواهند کرد.

مان باور دارد آینده صنعت حمل و نقل را کامیون های برقی شکل خواهند داد. به همین منظور تمرکز عمده این برند آلمانی بر تولید مان eTruck خواهد بود.

Alexander Vlaskamp مدیرعامل MAN Truck & Bus می‌گوید: مان eTruck پایه و اساس کامیون‌های برقی سنگین ما را تشکیل می‌دهند که از سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

تنها زمانی که هیدروژن سبز کافی و زیرساخت های مربوط به آن پس از سال ۲۰۳۰ در دسترس باشد، انتظار می رود از کامیون های H2 در حوزه حمل و نقل استفاده کنیم. به همین دلیل است که ما اکنون در حال تحقیق در مورد سوخت هیدروژن هستیم و بودجه ایالت باواریا به ما این امکان را می دهد تا تخصص بیشتری در زمینه تولید کامیون های هیدروژنی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون ۸۰۰ اسب‌بخاری برقی با ۵۰۰ کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros معرفی شد / یک ساعت شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش

آکتروس L ادیشن ۳ کامیون خاص ۶۲۵ اسب بخاری مرسدس با تولید محدود

نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۲۲ و معرفی خودروهای رونمایی شده




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط