KMC J7 کرمان موتور، خودرو ۶۲۴ میلیون تومانی در بازار چین

از دست ندهید

KMC J7 کرمان موتور در بازار چین رو به پسرفت است. اما در کشورمان قرار است به قیمت حدودی ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی به دست مشتریان برسد. از آخرین باری که درباره این خودرو نوشته بودیم (۱۴۰۱/۰۳/۱۷)، KMC J7 کرمان موتور یا همان SEHOL A5 PLUS دوازده رده در بازار خودرو چین از لحاظ فروش افت کرده است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – چیزی تا چینی شدن کامل صنعت خودرو کشورمان نمانده است. هر اخباری که از تولید یا ورود محصول جدید می‌شنویم حکایت از تولد یک چینی دیگر در سرزمین ماست.

KMC J7 یکی دیگر از محصولاتی است که چینی‌ها برای ما تدارک دیدند. اگر به بازار چین نگاه کنیم مشاهده می‌شود که این خودرو اکنون در رده ۹۵ فروش در کلاس سدان‌های کامپکت است.

اما آمار فروش و اینکه وضعیت خودروی معرفی شده در بازار مبدا چیست برای بازار ایران و رسانه‌ها اهمیتی ندارد. به همین جهت است که این روزها عمدتاً از شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو و مشخصات موتوری آن بیشتر می‌خوانیم و می‌شنویم.

حقیقت این است که مشتری ایرانی باید از محصولی که خریداری می‌کند، آگاهی کاملی داشته باشد. مشتری باید بداند خودرو چینی میلیاردی کرمان موتور را خود چینی‌ها به چه قیمتی خریداری می‌کنند.

KMC J7 کرمان موتور حال که میلیاردی شده، می‌توانست با امکانات رفاهی بیشتری به ایران بیاید. اما احتمالاً چینی‌ها صلاح ندانستند که مشتری ایرانی به سطوح بالاتر رفاه دست پیدا کند.

قیمت KMC J7 کرمان موتور در چین چقدر است؟

در روزهای گذشته قیمت این سدان چینی برای بازار ایران یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شد. این برچسب قیمت خودرویی است که با تمامی امکانات رفاهی خود در کرمان موتور تولید نخواهد شد.

اگر یک فرد چینی بخواهد خودرویی مشابه آنچه کرمان موتور قرار است به مشتری ایرانی ارائه دهد را بخرد، می‌بایست ۱۳۰/۸۰۰ یوان هزینه کند. رقمی معادل ۶۲۴/۵۷۰/۰۰۰ میلیون تومان بر اساس نرخ ارز امروز.

چینی‌ها همواره به دو برابر قیمت در ایران به فروش می‌رسند. دو برابر چنین مبلغی نیز برابر است با ۱/۲۴۹/۱۴۰/۰۰۰ تومان. یعنی رقمی که کرمان موتور برای محدوده قیمتی KMC J7 اعلام کرده است.

نسخه ۱۳۰/۸۰۰ یوانی این سدان فست‌بک در بازار چین به نام piercing sound شناخته و فروخته می‌شود. نسخه‌ای که ۶۶/۰۰۰ یوان از مدل فول ارزان‌تر بوده و از نسخه پایه آن ۳۲/۰۰۰ یوان گران‌تر است.

کدام امکانات در KMC J7 کرمان موتور دیده نمی‌شوند؟

در زمان رونمایی از این خودرو، کرمان موتور نمونه‌ای را به نمایش گذاشت که رنگی منحصر به فرد داشت. رنگ قهوه‌ای-طلایی J7 تنها در سه نسخه Piercing Sound ،Enjoyment و Flagship بصورت استاندارد قابل خرید هستند. این رنگ quicksand gold نام دارد.

امکاناتی چون رینگ‌های ۱۸ اینچی، ایربگ‌های پرده‌ای برای ردیف دوم صندلی‌ها، سنسور پارک در سپر جلو، هشدار برخورد از کنار در هنگام حرکت رو به عقب، سامانه پارک اتوماتیک، هشدار نقاط کور، رادار حرکت خودرو در بین خطوط، هشدار خروج خودرو از خط جاده، تابلو خوان، دوربین ثبت وقایع، کیت اسپرت برای بدنه خودرو (اسپویلرها و اسکرت‌ها)، سانروف پانورامیک با قابلیت باز و بسته شدن، باز و بسته شدن درب‌های خودرو از طریق اپلیکیشن، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی‌های ردیف اول و فیلتر pm2.5 برای سیستم تهویه در این خودرو دیده نمی‌شوند.

علاوه بر این موارد، در مدل‌ flagship و Enjoyment صندلی‌ها تماماً با روکش چرم مصنوعی کاور شده‌اند. موردی که خودروهای کرمان موتور بصورت چرم و پارچه است.

آمار فروش KMC J7 کرمان موتور در بازار خودرو چین

KMC J7 کرمان موتور افت فروش بسیاری را در بازار چین تجربه کرد. این خودرو اکنون نود و پنجمین محصول پر فروش در رده سدان‌های کامپکت است.

بهتر است آمار فروش این خودرو را در چین بصورت ماهانه بررسی کنیم. ماه ژانویه ۲۰۲۲ با فروش ۱۹۴ دستگاهی برای این خودرو آغاز شد. در فوریه با رشد ۵۲۲/۶ درصدی فروش، تعداد مشتریان این خودرو در چین به فقط ۱۲۰۸ دستگاه رسید!

مارس ۲۰۲۲ رشد فروش A5 Plus با ۵۳/۱ درصد افزایش ادامه داشت. در آن ماه ۱۸۵۰ دستگاه از این خودرو به مشتریانش تحویل داده شد.

آوریل امسال ۴۹/۸ درصد از مشتریان J7 ریزش کردند. در چهارمین ماه از سال جاری میلادی تنها ۹۲۷ نفر برای خرید این خودرو اقدام کردند. روند کاهشی شدن آمار فروش J7 در پنجمین ماه (May) نیز ادامه داشت. در آن ماه ۲۰/۹ درصد دیگر از مشتریان این خودرو کم شدند و فقط ۷۳۳ دستگاه از آن در کل بازار چین به فروش رسید.

در ماه ژوئن پس از دو ماه فروش این خودرو در چین افزایشی شد. رشد فروش ۱۹۶/۴ درصدی J7 نشان می‌داد که تعداد مشتریان این خودرو در بازار ملی به ۲۱۷۳ دستگاه رسیده است. یعنی پس از گذشت شش ماه از سال جاری میلادی، J7 برای نخستین بار فروش بالای دو هزار دستگاه در ماه را تجربه کرد!

پر فروش ترین خودرو در رده‌ای که KMC J7 کرمان موتور در آن حضور دارد، فولکس واگن Lavida است. لاویدا فقط در ماه ژوئن (ششمین ماه از سال جاری میلادی) ۳۱/۴۸۵ مشتری داشت.

این آمار به ما چند موضوع مهم را نشان می‌دهد. نخست اینکه KMC J7 کرمان موتور را حتی چینی‌ها هم نمی‌پسندند. فروش این خودرو در بازار چین یک افتضاح تمام عیار است.

اما پس از رونمایی از این خودرو J7 القابی چون سریع‌ترین، پر شتاب‌ترین، قوی‌ترین و… را از سوی رسانه‌ها دریافت کرد. به این جهت که کسی متوجه ضعف‌های آن و فروش پایین این خودرو در میان چینی‌ها نشود.

بیشتر بخوانید:

چانگان CS35 پلاس سایپا، شصت و چهارمین کراس اوور پر فروش چینی

قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول جدید کرمان موتور

کارون ؛ بدنه ای جدید برای وانتی ۶۶ ساله




12 دیدگاه

  1. الان که همه قیمت های جهانی و کشور های دیگه ی مونتاژی های امثال همین کرمان موتور و مدیران خودرو رو میدونند با چه رویی همچین قیمت های فضایی میذارن ؟! اون هم با این وضع پایین درامدی و مخارج سنگین زندگی

  2. بخدا ما ملت بدبختی شدیم.چرا باید این همه پول برای یه خودروی چینی بدهیم.چون کسی کنترل نمیکنه.هرکشوری میخواد چیزی رو صادرکنه .تو کشور دیگه ارزانتر میفروشه که مشتری جذب کنه .اما توکشور ماانقدر خیانت کار هست که هرچیزی می‌خوان وارد میکنن خیلی گرانتر.متاسفانه

    • چرا ما ملت ایران این همه مورد ظلم واقع شدیم کی این سرزمین و نفرین کرده چرا یه جوون ایرونی باید این همه حسرت یه ماشین چینی به دلش بمونه چرا بایدلگن های بنجل تولید داخل فقط بایدسوارشیم عرب های شترسوار لکسوس ولندکروز۲۰۲۲سوارمیشن اونوقت ایرانی جماعت با اون تمدنش این قدبدبخت باشه

  3. نکته قابل تامل اینکه کشور سازنده با طراحی و ‌ تکنولوژی و ایجاد کارخانه و مواد اولیه و کارگر و انرژی و تبلیغات و مالیات و …. سود و غیره براش در اومده حدود ۶۰۰ م و در بازار چین و جهان عرضه میکنه و این بی انصاف ها این […] را در تیراژ خرید عمده که قاعدتا تخفیف خوبی هم میگیرند میارند دو برابر قیمت کارخانه سازنده بنام تولید داخلی غالب میکنند به مردم مظلوم ایران یا معنی تولید داخلی را نمی دونند و یا خیلی بی انصاف هستند تولید داخلی یعنی ارائه محصول با کیفیت تر از مشابه خارجی با قیمت پائین تر و رقابتی تر در داخل با استفاده از امکانات و امتیازات داخل کشور که قابل استفاده برای عموم مردم باشه حال شما رونمایی حدود دو برابر قیمت واقعی را ببینید تاریخ سراغ ندارد همچین فرصت طلبی و بی عدالتی را . این […] را یک میلیارد و دویست پنجاه میلیون رونمایی کردند حدودا معادل ۴۰۰۰۰ دلار و چه کفی هم میزدند و به ریش مردم در انحصار قاه قاه میخندیدند. در حالی که درآمد سرانه مردم وکشور ما یک دهم درآمد مردم ممالک مترقی است.

  4. لعنت به کرمان موتور . خیلی دزدن وقتی ماشین ثبت نام میکنی با تاخیر ۵_۶ ماه تحویل میدن . تازه شنیدیم جریمه تاخیر هم نمیدن

  5. وارد کننده چری و ام وی ام نمایندگی انحصاری در ایران کیه؟ لطفا به چینی ها فحش ندید واقعیت دو ببینید دوستان بخدا من نه اونور آبی هستم نه منافق یک کارمند که پدرم نظامی بوده و تازه یه آریزو ۶ مدل ۹۹ خریدم ۸۳۰ میلیون بخاطر دل خانواده

  6. اینم یکی از افتخارات … که هر کشوری هر فردی هر حیوانی باید مردم ایران را سر کیسه کنه.

  7. نقد منصفانه نیست. تمام ماشین‌های چینی بازار لااقل دوبرابر قیمتین فروش میرن. بیاید با سند و مدرک نقد کنید که چرا اینطوریه؟ چرادوبرابر میشه؟ چقدرش تو جیب مونتاژکار میره،چقدر جیب بقیه؟
    و اینکه اگر مونتاژکار منصف باشه، باید همین جی۷ رو چند بفروشه؟

    • اولا قیمتی که درج شده در خصوص خرید مشتریه چینیه یعنی وقتی عمده خرید کنید قیمت باز هم میشکنه دوما برخی از وارد کنندگان با ارز نیمایی خودرو وارد کردن مثالش یکی از مدیران ایرتویا که هم اکنون به همین جرم در زندانه و نکته آخر اینکه شرکت های وارد کننده اصلا به رسانه ها اطلاعات نمی دن راجع به قیمت تمام شده و سودشون و در این گزارش فقط واقعیت اقتصادی این خودرو بیان شد و اگر خودروسازان پاسخی داشته باشند حتما منتشر میشه

  8. برام خیلی سوال بود که چرا در ایران خودرو چینی حدود دوبرابر قیمت عرضه میشه با پرس و جو از نمایندگی ها و مالکان این خودروها متوجه شدم که شرایط سخت تحریم و مشکلات حمل و نقل بین المللی و قوانین و تعرفه های گمرکی و عوارض و مالیات و ارزش افزوده و هزینه های بیمه و شماره گذاری و…. باعث  قیمت دوبرابری آن در ایران میشه که متاسفانه این خودروها از توان خرید خیلی از مردم خارجه.

  9. قیمت ۱۲۵۰ در زمان دلار ۲۵تومنی زیاد بود ولی قیمت الانش که ۱۲۸۰هست و دلار ۵۰ تومن، خیلی هم زیاد نیس.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تولید پارس ۷۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تمدید مجوز تولید پارس از سوی ایران خودرو، این خودروساز اعلام کرد که...

پست‌های مرتبط