هواپیمای سوپرسونیک Overture ؛ پرواز با سرعت ۲ هزار کیلومتر در ساعت

از دست ندهید

جدیدترین تصاویر از هواپیمای سوپرسونیک Overture منتشر شده است. این هواپیما با سرعت دو هزار کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد.

بیت ران – استارتاپ بوم سوپرسونیک (Boom Supersonic) تصاویر جدیدی از طراحی هواپیمای فوق سریع Overture خود به اشتراک گذاشت. بوم تکنولوژی می‌گوید که هواپیما سریع آن‌ها با سرعتی دو برابر هواپیماهای امروزی می‌تواند پرواز کند و مسافت نیویورک تا لندن (نزدیک به ۶ هزار کیلومتر) را فقط در ۳.۵ ساعت طی می‌کند.

Boom Supersonic اولین بار در نمایشگاه هوایی بین‌المللی فارن‌بورو از هواپیمای Overture خود رونمایی کرده بود و حالا تصویر جدیدی را از آن منتشر کرده است. شرکت مستقر در ایالات کلرادو توضیح می‌دهد که این هواپیما می‌تواند بین ۶۵ تا ۸۰ مسافر را با خود حمل کند و با سرعت ۱.۷ ماخ (تقریبا دو هزار کیلومتر در ساعت) بر فراز اقیانوس‌ها پرواز خواهد کرد.

هواپیمای سوپرسونیک Overture

علاوه بر این، هواپیما در دست ساخت آن‌ها با ۱۰۰ درصد سوخت پایدار هوانوردی (SAF) کار خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به تولید خود برسد. این شرکت در برنامه‌های خود قصد دارد تا عصر جدیدی از پروازهای تجاری مافوق صوت پایدار را آغاز کند و برای خرید هواپیماهای در حال توسعه خود با شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» و «خطوط هوایی ژاپن» همکاری کرده است.

بوم سوپرسونیک در ادامه توضیح می‌دهد که هواپیما فوق سریع آن‌ها دارای موتورهای بدون وزوز و بدون پس‌سوز است و اولین سیستم جهان با قابلیت کاهش نویز خودکار محسوب می‌شود. به این معنی که صدای آن نسبت به هواپیماهای معمولی در هنگام برخاستن و در طول پرواز بسیار کمتر است.

ویژگی‌های طراحی جدید هواپیما فوق سریع

در این تصاویر جدید، بدنه هواپیما و و بالهای آن دوباره پیکربندی شده‌اند و همچنین موتورهای بیشتری به آن اضافه شده است.

هواپیمای سوپرسونیک Overture

به‌طور دقیق‌تر، Overture اکنون روی بال‌های خود چهار موتور کوچک‌تر دارد که باعث می‌شود صدای کمتری تولید کند و همچنین هزینه‌های عملیاتی آن را کاهش می‌دهد. طول بال این هواپیما سریع حدود ۶۱ متر و فاصله بین دو بال آن ۳۲ متر است.

Overture در طراحی جدید خود همچنین دارای یک بدنه پهن‌تر در قسمت جلویی خود است که باعث کاهش کشش و بهبود بهره‌وری سوخت آن می‌شود.

با این وجود، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا هواپیمای فوق‌سریع Boom Supersonic به مرحله عملیاتی خود در سال ۲۰۲۴ برسد. طبق گفته این شرکت، نسخه جدید آن بر اساس «۲۶ میلیون ساعت طراحی‌های نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، پنج آزمایش تونل باید و ارزیابی دقیق طراحی‌های قبلی آن» انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

هواپیمای سوپرسونیک X-59 ناسا برای پرواز آماده می شود + جزئیات

جزئیات پروازهای جام جهانی قطر / تعیین قیمت بلیت هواپیما

همه چیز درباره هواگرد ضربتی لاکهید اف-۱۱۷ نایت‌هاوک

ناوهای هواپیمابر قدرت‌های نظامی جهان را بشناسید

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی ؛ اعلام کشورهایی که مشتری این محصول روسیه هستند

فالکون متفاوت ترین هواپیما در جهان می شود + جزئیات و تصاویر

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲

هواپیمای ام سی ۲۱ ـ ۳۰۰ پرواز کرد؛ هواپیمای مسافربری جدید روسیه را بشناسید

با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان آشنا شوید

با انواع بال هواپیما آشنا شوید

مبنع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط