لامبورگینی اوروس پرفورمانته – ۶۵۷ اسب بخار و مود رانندگی Rally!

از دست ندهید

لامبورگینی اوروس پرفورمانته با قدرت ۶۵۷ اسب بخاری و شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۳ ثانیه‌ای، رسماً رونمایی شد. این شاسی بلند ایتالیایی توانست رکورد تازه‌ای در مسیر هیل کلایم Pikes Peak ثبت کند. این رکورد ۱۷.۸ ثانیه سریعتر از زمانی بود که Urus در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده بود.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – پسوند Performante همیشه برای خودروهای سبک لامبورگینی استفاده می‌شد. پس از گذشت ۴ سال از زمان عرضه این خودرو، لامبورگینی تصمیم گرفت تا این سوپر اس‌یو‌وی را مورد بازبینی قرار دهد.

Urus یکی از مهمترین تولیدات لامبورگینی است. به همین دلیل، به روز نگهداشتن این محصول همواره برای لامبورگینی مهم است. در طول سالهای اخیر رقبای بسیاری به بازار Super SUVها وارد شدند.

استون مارتین مدل DBX را در این بازار دارد. فراری هم قرار است به زودی شاسی بلند خود را معرفی کند. همین موارد باعث می‌شود که بدانیم رقابت در این کلاس خودرویی چقدر جذاب است.

جالب است بدانید که بیش از ۴۰ درصد از فروش محصولات لامبورگینی، مربوط به Urus است. حدود دو ماه قبل، لامبورگینی جشن تولید ۲۰.۰۰۰ دستگاه از Urus را برپا کرد تا بدانیم این خودرو چقدر پر طرفدار است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته قرار است پرچمدار جدید این خودروساز ایتالیایی باشد. اما این محصول جدید چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

تقریباً همه ما می‌دانیم که لوگوی Performante به چه دلیلی بر روی خودروهای لامبورگینی قرار می‌گیرد. پرفورمانته یعنی قدرت بیشتر، وزن کمتر و هندلینگ بهتر.

قدرت بیشتر قوای محرکه

رقبای لامبورگینی اوروس در بازار هر روز زیادتر می‌شوند. به همین دلیل برای نبرد با این رقبا، Urus به قدرت موتور بیشتری نیاز داشت.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته از موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 استفاده می‌کند. قدرت این موتور ۱۶ اسب بخار از مدل قبلی بیشتر شده و از ۶۴۱ به ۶۵۷ اسب بخار بخار رسیده است.

Urus پرفورمانته ۰.۳ ثانیه سریعتر شده است. به همین دلیل اکنون بجای ۳.۶، در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به لطف استفاده فراوان از فیبرکربن، وزن کلی لامبورگینی اوروس پرفورمانته اکنون ۴۷ کیلوگرم از مدل قبلی سبکتر است. فیبرکربن را به وفور می‌توان در قسمت‌هایی چون درب موتور، سقف، سپرها و بخش داخلی خودرو مشاهده کرد.

گشتاور خروجی موتور این خودرو ۸۵۰ نیوتن متر است که نسبت به نمونه قبلی بدون تغییر باقی مانده است. حداکثر سرعت لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۱۹۱ مایل در ساعت است که معادل ۳۰۷.۳ کیلومتر در ساعت بشمار می‌رود.

به لطف قطعات آیرودینامیکی کارآمد، Urus پرفورمانته ۱۰ درصد درگ کمتری نسبت به مدل استاندارد دارد. ۱۰ درصد آیرودینامیک بهتر به دلیل طراحی جدید سپر جلو، دیفیوزر عقب و بال فیبرکربنی جدید این خودرو است.

استفاده از قطعات آیرودینامیکی جدید در این خودرو باعث شده تا ۳۸ درصد دانفورس بیشتری در لامبورگینی اوروس پرفورمانته بوجود آید. فرمان این خودرو هم دوباره کالیبره شد. این تغییر باعث می‌شود تا Urus پرفورمانته در پیچ‌ها عکس العمل بهتری داشته باشد.

رینگ‌ها و تایر جدید

خریداران لامبورگینی اوروس پرفورمانته دو انتخاب برای رینگ‌های این خودرو دارند. رینگ‌های ۲۲ اینچی سبکتر و رینگ‌های ۲۳ اینچی فوق‌العاده که ظاهری بسیار قدرتمند به این شاسی بلند لامبورگینی می‌دهند.

اما نکته مهم درباره این خودرو، تایرهای آن است. لامبورگینی برای اولین بار از تایرهای پیرلی P Zero Trofeo R استفاده کرده است که چسبندگی بسیار بالایی به مسیر دارند. بر روی تایرهای این خودرو حرف L درج شده تا نشان دهد پیرلی بطور خاص این تایر را برای لامبورگینی اوروس پرفورمانته طراحی و ساخته است.

ترمزهای این سوپر اس‌یووی کربن سرامیک است تا وزن بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرمی اوروس پرفورمانته را در کوتاهترین زمان ممکن به سکون کامل برسانند.

در لامبورگینی اوروس پرفورمانته دیگر خبری از سیستم تعلیق بادی نیست. بجای سیستم قبلی لامبورگینی از کمک فنرهای استیل استفاده کرده تا هندلیگ این خودرو با هیچ خودرو دیگری قابل مقایسه نباشد.

در نتیجه استفاده از تعلیق جدید، اوروس پرفورمانته ۲۰ میلیمتر کوتاهتر از نمونه استاندارد قبلی است. در بخش کناری هم شاهد پهن تر شدن این خودرو به میزان ۱۶ میلیمتر هستیم.

بخش انتهایی این Super SUV فیستیوالی از فیبرکربن است. سیستم اگزوز تیتانیومی این خودرو هم محصول مشترک لامبورگینی و Akrapovič است که قطعاً صدای فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

بیش از ۴۰۰ ترکیب رنگ مختلف را برای لامبورگینی اوروس پرفورمانته می‌توان سفارش داد. شاید جالب باشد که بدانید پر فروش ترین رنگ اوروس، بنفش متالیک است!

تغییرات داخلی کابین

گرافیک جدید کلاستر و استفاده فراوان از چرم آلکانترا مهمترین ویژگی‌های این خودرو جدید هستند. اما مهمترین تغییر در درون کابین لامبورگینی اوروس پرفورمانته، سوئیچ ANIMA این خودرو است.

در این خودرو Mode رانندگی RALLY نیز اضافه شده تا در هر شرایط بتوان بالاترین عملکرد این خودرو را تماشا کرد. حقیقت این است که بسیاری از خریداران این خودرو هیچ گاه Urus پرفورمانته خود را خاکی نخواهند کرد.

اما اضافه شدن این ویژگی باعث می‌شود تا مالکان این خودرو صحبت‌های بیشتری درباره عملکرد خودرو خود در جمع دوستان داشته باشند! خودنمایی مهمترین دستاورد لامبورگینی در تولید اوروس پرفورمانته است و خریداران این خودرو هم دقیقاً به دنبال همین ویژگی هستند.

بیشتر بخوانید:

بررسی بازار و قیمت موتورسیکلت + قیمت روز انواع موتور سیکلت

بوگاتی میسترال آخرین شاهکار قبل از دوران هایبرید

AvtoVAZ روسیه و موتورهای پیشنهادی برای تندر ۹۰ سایپا / مشخصات فنی موتورها




2 دیدگاه

    • درود بی کران
      قیمت پایه لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۶۴.۶۷۱ دلار است. بسته به سطح آپشن‌های این خودرو، قیمت نهایی آن نیز هم افزایش خواهد یافت.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط