قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت + رکود شدید در بازار خودرو

از دست ندهید

قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت. ۲۰۷ اتومات کلاه قرمزی به ۵۰۰ میلیون تومان رسید. تارا اتومات با ۲۵ میلیون کاهش به ۵۶۵ میلیون تومان رسید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در هفته جاری قیمت برخی خودروها کاهش و برخی هم افزایش پیدا کرد. عجیب ترین تغییر قیمت مربوط به پژو ۲۰۷ اتومات سقف قرمز معروف به کلاه قرمزی است!

این خودرو که در بدو ورود به بازار ۶۰۰ میلیون تومان قیمت داشت حالا به پانصد میلیون تومان رسیده است و باز هم خریدار ندارد.

این که چگونه می توان یک خودروی پرفروش را با زدن رنگ قرمز بر سرش کم فروش کرد، فقط در توان صنعت خودروی کشور است.

چرا که این خودرو فروخته نمی شود اما نمونه های کارکرده اما تک رنگ با قیمت بالاتر از نمونه صفر کیلومتر همچنان پر فروش است!

پژو ۲۰۶ تیپ دو بدون تغییر با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان معامله می شود چرا که خوش فروش است.

تارا اتوماتیک که تا هفته پیش ۵۹۰ میلیون تومان معامله می شد حالا به ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است.

به نظر می رسد ایراداتی مانند سفت شدن فرمان یا اشکال در سیستم تهویه تاثیر خودش را بر بازار این خودرو گذاشته است.

افت قیمت بعدی مربوط به خودروی شاهین است. علی رغم این که شاهین از سال گذشته همچنان ۳۶۷ میلیون تومان قیمت داشته است حالا با سه میلیون کاهش با قیمت ۳۶۴ میلیون تومان هم مشتری ندارد!

پیشرانه هشت سوپاپ توربو شده این خودرو در کنار ایرادات متداول فنی از دلایل نبود استقبال از این خودرو است.

آیا مردم خودرو می خرند؟

قیمت خودرو

خیر!

نادی کارشناس بازار خودرو در این زمینه به بیت ران گفت: ” قیمت خودرو آن قدر بالا رفت که با این کاهش های جزیی مردم باز هم قدرت خرید ندارند.

از طرف دیگر زمزمه های مجدد توافق برجام و افت نرخ ارز هم دلیلی شده تا مردم برای خودرو دست نگه داند.

در حال حاضر بازار بسیار راکد است و خرید و فروش چندانی انجام نمی شود.”

قیمت ها چگونه تعیین می شوند و آیا می توان این روند را کاهش قیمت ها دانست؟

نادی در این زمینه گفت: ” قیمت خودروهای داخلی بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود.

برای مثال پژو ۲۰۶ تیپ دو همواره خریدار خود را دارد و قیمتش هم اگر افزایش نیابد ثابت می ماند.

برخی خودروها مانند ۲۰۷ اتومات دو رنگ مشتری ندارند و با قیمت پایین هم معامله نمی شوند.

بخش دیگری که در تعیین قیمت ها نقش دارد تعداد خروج یک خودرو از خط تولید است به این معنی که وقتی یک خودروی پرفروش به هر علتی کم تر تولید می شود در بازار نایاب شده و قیمتش هم کاهش پیدا می کند.”

بیشتر بخوانید:

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

 

 




3 دیدگاه

  1. درود بر شرف این مردم.
    اینقدر نخرید تا کمی کیفیت رو افزایش و قیمت رو کاهش بدن.
    حالا حداقلش هم اینه که قیمت بازار به قیمت کارخونه نزدیک می‌شه.

  2. اولا ۸۵ درصد مردم طبق آمار دهک بندی که اعلام شده از طرف خود دولت و وزارت صمت قدرت خرید خودروی بالای ۲۸۰ یا حالا ۳۰۰ ملیونی رو ندارند. درنتیجه کلا بازار موجود برای ۲۵ درصد جامعه چند تا گزینه محدود اسباب بازی مثل همین ۲۰۶ و کوییک و ساینا وجود داره برای همین هم خوش فروش هستند چون طالبشون ۸۵ درصد تقاضا رو شامل میشه. مابقی خودرو های۳۰۰ تا ۵۰۰ یا حالا ۶۰۰ تومن هم تقاضای ۲۵ درصدی دارند که خب چون تقاضای پایینی هستش بعد از چند باز عرضه این خودرو ها حجم تقاضای بازار پر میشه و عملا دیگه خواهانشون کم میشه.خودروهای بیشتر از ۶۰۰ ملیون هم که عملا سه دهک بالا تقاضا روشون دارن برای همین هم تقاضاشون اگه همین الان پر نشده باشه تا شش ماه دیگه پر میشه خواه ناخواه. حالا نکته جالبش اینه که ۸۵ درصد تقاضا برای خودروهای تا ۳۰۰ ملیون معمولا مصرف کننده خودرو هستند تا سرمایه گذار و به واسطه همین یه اسباب بازی مثل ۲۰۶ همیشه فروش داره چون مشتری هم توان خریدشو هنوز داره و هم مجبوره بخره به واسطه نیازش. ولی خودروهای بیشتر از ۳۰۰ به مرور تقاضاشون صفر میشه و دلال ها سعی میکن متمرکز بشن رو خودروهای ارزون قیمت و چون بعد از افزایش قیمت دلال دیگه توان خرید نیست بازار آور هنگ میشه و اونجاست که دولت میاد با واردات خودروی ۲۰۰ تا سیصد ملیونی سعی میکنه حجم تقاضای واقعی بازار برای دهک های پایین رو که همون ۸۵ درصد جامعه هستند رو تامین کنه اما زهی خیال باطل چون دلال ها منتظر همین فرصت هستند چون با خرید خودروی وارداتی میتونن با قیمت خیلی بالا تر این خودرو ها رو به دهک های بالا بفروشن و دهک های بالا هم چون تشنه خودروی صفر اروپاییه عملا این ۵۰۰۰۰ خودرو رو که تعداد زیادی هم نیست میبلعه. نتیجه این که ۸۵ درصد مردم بدون تا به ماشین استاندارد با قیمت معقول برسن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط