کشنده پیلسان بررسی شد؛ چقدر ارزش خرید دارد؟

از دست ندهید

کشنده پیلسان با موتور و گیربکس ارتقا یافته قرار است وارد بازار شود. این کشنده تحت لیسانس شرکت مان چه مشخصات ظاهری و فنی دارد و آیا گزینه مناسبی برای خرید است؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: چندی پیش کشنده پیلسان توسط مجتمع صنعتی پیلسان که خود از زیر مجموعه های شرکت ماموت دیزل است معرفی شد.

نسخه اصلی این کشنده، با نام ” سیتراک C7H ” ، محصولی مشترک از شرکت سیتراک (SITRAK) و جوینت ونچری با نام چاینا سینوتراک (CHINA SINOTRUCK) که هر دوچینی هستند، در بازار چین عرضه شده‌است.

شرکت چاینا سینوتراک (CHINA SINOTRUCK) که سال ۲۰۰۷ در چین ثبت شده‌است، در سال ۲۰۰۹ مشارکت خود با شرکت MAN آلمان را آغاز کرد.

سینو تراک در حال حاضر جزو معتبرترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در چین است. چرا که شرکت مادرش یعنی شرکت China National Heavy Duty ( تاسیس در سال ۱۹۵۶) اولین کامیون تجاری چینی را تولید کرده است و نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد خودروهای تجاری در چین بر عهده‌داشته‌است.

البته این کشنده در بازار چین به صورت دو محور عرضه شده‌است.

برابر اعلام مجتمع صنعتی پیلسان این کشنده تحت لیسانس شرکت مان (MAN) آلمان تولید شده‌است.

اما ببینیم تحت لیسانس یک شرکت معتبر بودن چقدر در کیفیت این محصول نقش داشته است؟

کشنده پیلسان
کشنده پیلسان

نمای ظاهری

ظاهر این کشنده نمای چندان جذابی ندارد و بسیار ساده و اقتصادی طراحی شده‌است.

چراغ های جلو با طرحی ساده و ابعادی کوچک گیرایی چندانی ندارند.

اما چراغ های جلو از نوع LED هستند و به نورسنج و تنظیم اتوماتیک مجهز شده اند که برای یک کشنده چینی مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

به طور کلی می توان گفت نمای ظاهری بیش از حد جعبه ای شکل است و از این حیث در مقابل رقبای چینی خود (عرضه شده در کشور) حرف چندانی برای گفتن ندارد.

این کشنده، به چراغ مه شکن و چراغ های روشنایی در روز هم مجهز شده‌است.

کشنده پیلسان
کشنده پیلسان
کابین و امکانات رفاهی و ایمنی

داخل کابین پیلسان هم بسیار ساده و اقتصادی طراحی شده و گیرایی خاصی ندارد.

کابین با پلاستیک خشک و ارزان پوشیده شده‌است.

بهره گرفتن از انبوه کلیدهای مگنتی یادآور کشنده‌های یک نسل قبل‌تر است.

اما به گفته مجتمع صنعتی پیلسان این کابین تحت لیسانس مان آلمان و دارای تاییدیه استاندارد استحکام کابین (ECE R29) از اتحادیه اروپا است.

همچنین تعلیق کابین از نوع بادی مجهز به چهار بالن است که در اکثر کشنده های چینی متداول نیست. و این امر به دفع بهتر عوارض جاده و آسایش بیشتر راننده و شاگرد منجر می‌شود.

اما کاش صفحه نمایش لمسی کوچک (۵.۵ اینچ) مجهز به بلوتوث، ابعاد بزرگ‌تری داشت.

دکمه های کنترل این صفحه نمایش روی فرمان هم تعبیه شده‌است.

صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم، دارای تعلیق بادی است.

از امکانات رفاهی برجسته کابین می‌توان به قابلیت تنظیم فرمان، پرده‌های جانبی، کروز کنترل، آفتاب گیر داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، بخاری در جا، سوکت خروجی ۲۴ ولت و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره‌کرد.

یخچال داخل اتاق و رینگ های استیل هم قابلیت نصب به عنوان آپشن را دارند.

کشنده پیلسان
کشنده پیلسان
پیشرانه و جعبه دنده

در این کشنده، خبری از پیشرانه‌های متداول کامینز نیست.

پیلسان به یک پیشرانه شش سیلندر خطی سیزده لیتری با کد MC13.48-50 با توربوشارژر (HOLSET) مجهز شده‌است.

این پیشرانه می‌تواند ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

این پیشرانه دارای استاندارد یورو پنج EEV و تحت لیسانس شرکت مان آلمان است.

همچنین گرم کن الکتریکی هوای ورودی به موتور (Cold Start) و سیستم بهینه مصرف سوخت (ECO Switch) از دیگر تجهیزات پیشرانه است.

یک جعبه دنده‌ی دوازده سرعته AMT اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان هم وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده‌دارد.

با چنین مشخصات فنی این کشنده مجاز به جابجایی چهل و چهار تن بار است.

کشنده پیلسان
کشنده پیلسان
سیستم تعلیق و ترمز

سیستم تعلیق این کشنده، در قسمت جلو از نوع فنر پارابولیک به همراه میل موج گیر و کمک و فنر و در قسمت عقب از نوع بادی چهار بالن است.

ترمزها در هر دو محور از نوع دیسکی دو مداره مستقل پنوماتیکی هستند که به ABS ، ASR، و کنترل پایداری هم مجهز شده‌اند.

همچنین ریتاردر، ترمز موتور EVB اتوماتیک، ترمز اگزوز و ترمز دستی تریلی هم از امکانات ایمنی دیگر این کشنده هستند.

برابر اعلام مجتمع صنعتی پیلسان اکسل های این کشنده هم تحت لیسانس شرکت MAN ساخته شده‌اند.

مزایای رقابتی پیلسان

شرکت ماموت دیزل (نماینده رسمی اسکانیا در ایران) سابقه خوبی در زمینه خدمات پس از فروش داشته است.

شاید بتوان امیدوار بود که عرضه این کشنده از سوی مجتمع صنعتی پیلسان که زیر مجموعه ماموت دیزل است، با خدمات پس از فروش مناسبی همراه باشد.

دیگر مزیت رقابتی این کشنده، اتصال راحت تر کشنده به تریلی های ساخت ماموت دیزل است.

جمع بندی

کشنده پیلسان هم مانند سایر کشنده‌های چینی جدید دیگر، روی کاغذ مشخصات فنی قابل قبول و امکانات مناسبی دارد، اما باید دید در میدان عمل چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

شرایط واردات کامیون دست دوم اعلام شد؛ رانندگان خودمالک کامیون بخوانند

آخرین اخبار از واردات کامیون ؛ شرط اسقاط کامیون گره ترخیص از گمرک

اصغر قندچی؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

نسخه کامل مستند “آن مرد با ماک آمد” درباره‌ی زندگی اصغر قندچی پدر صنعت کامیون ایران 

تست خودرو دنا توربو اسپرت ؛ یک تست وحشتناک تا سر حد مرگ

قیمت موتورسیکلت سر به فلک کشید؛ هوندا ۱۲۵ هم لاکچری شد!

خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده، اما عرضه نشده به بازار ایران

کامیون باری دیما چقدر ارزش خرید دارد؟

کامیونت فورس بهمن دیزل چگونه است؟

موتور جدید کامیون های ایران خودرو دیزل

ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین

کامیون امپاور (EMPOWER) بهمن دیزل چه مشخصاتی دارد؟

کامیون برقی بنز تولید خواهد شد + مشخصات فنی خودرو سنگین بنز

تفاوت های مرسدس بنز آکتروس و آکسور

تاریخچه شرکت عقاب افشان و بررسی محصولات آن

کامیون مرسدس بنز واگن هود + مشخصات فنی و امکانات

کامیون کمپرسی چاپار ۳۳۳۶ + مشخصات اولین کامیون یک شرکت خصوصی

وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن خودروهای سنگین

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۲۰ – قسمت اول

آشنایی با تاریخچه کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۳۰

عوارض آزادراه‌های کشور گران شد + جدول جدید نرخ عوارض

ون آتین خودرو دیزل را بشناسید؛ آیا ارزش خرید دارد؟

گک GS3 راسا موتور خاورمیانه در سامانه یکپارچه / اطلاعاتی که باید بدانید

تویوتا کرولا معین خودرو در سامانه یکپارچه / همه چیز درباره کرولا وارداتی + کاتالوگ رسمی

خودروهای ۶۰۰ میلیونی بازار را بشناسید/ گزینه جذابی هست؟

تارا توربو آزمایش شد! / سریع‌ترین خودروی ایرانی چه بلایی سر دنا توربو آورد؟

ب‌ام‌و XM Label Red / ملاقات با هیولای ۷۴۸ اسب بخاری BMW در قطر




33 دیدگاه

  1. چرا fhیا اسکانیا وارد نمی کنند چرا همش چینی پول ملت حیف میل مکنن آقا واردنکن مجبوری مگه یک ماشین پرهزینه دو کفیت صفر ۳ ایمنی صفر ۴ ماشین همان سال اول در نمایندگی کمر آدم زیر هزینه‌ای بی مورد از بین میره واردات چین ممنوع کنید آقا ماشین دست دوم اروپای هزاربار بهتر بصرفه قبول کنید

  2. ماشین های چینی اصلا به درد نمی خورند، فقط ی تعدادی تاجر پول این ملت را به کشور چین می دهند…

    • به‌نظربنده‌که‌حیف‌است‌جوانی‌خود‌را‌با‌کامیون‌چینی‌جوانمرگ‌کرد گرسواره‌شدی‌سواربراسب‌رخش‌شو..A…M…Nنه‌خرگروس..قاطر

  3. یک ماشین پدرمادردارواردبکنیدیک ماشین ۵۰سال پیش به خداازاین ماشین هابهتراست توراخدانخریداین ماشین هابه جزدردسرچیزدیکه ندارمن خریدم نابودشدم اقانخراگرمیخوای خانه خراب نشی

      • کامیون چینی بدرد کار نمی یاد فقط برا دکوراسیون خوبه چرا ماشین اروپائ واردنمیکند تا راننده نخواد توجاده بماند آقا کامیون چینی با آب هوای ایران سازگار نیست همه را به خاک سیاه نشانده

  4. قیمت اولیه کامیون‌های چینی و استهلاک های بعدی آن ، حمل و نقل کشور را دچار ضعف نموده ، رانندگان را خسته و شرکت های حمل و نقل را بیچاره کرده است خدایا دست رانت خواران و دلالان از ملت و کشور قطع و کوتاه فرما.

  5. فایده نداره نخرید فقط اینها پول میشناسن سندشون هم نوشتن حق جابجایی مواد سوختی نداره چه فاینده داره کشنده دیگه نیست ما یک ماه که ماشین اوردیم همش تو گاراژ خوابه بهمون مجوز شرکت نفت نمیدن

  6. خوش به حال مسئولین که براشون فقط پول مهم هستش، نه امنیت، رفاه این ملت !!! توی دنیا بنز ، ولوو، اسکانیا و،،، حرف اول دو میزنن، بعد ما باید چینی های آشغال رو سواربشیم،☹️

  7. ولا ماشین های دست دوم‌ اف هاش مدل های ۸۲و۸۳و۸۴ سگش شرف داره نسبت ب ماشین های چینی اشغال…
    مردم ما مقصرن
    ولا ب اون خدا خودشون داخل دام میندازن..بزا شرکت ها بزرگ‌بخرن.امسال کاله میهن.پاک طبیعت وغیره.
    مردم ما هولن..از هول حلیم مبفتن تودیگ
    ولا بنز تک سگش شرف داره.
    اکتروس .اتگو
    اف ام
    اینا ماشین های هستن یبار خرج کردی .دیگ‌ه اذیت نمیکنن..مث چینی ها نیستن‌هر روز دم تعمیرگاه باشی.
    کاویان .دایون .امیکو .اینای ماشین های هستن‌.سن ت ۳۰ سال ..درعرض ۵و۶ سال .فک مکنی طرف شده ۶۰ ساله..پیرت ه درمیارن.ن میتونی بفروشی.ن دیکه پولی نداری روش ان خرج کنی.اخرکار.مث ایفا دم خانه ۷و۸ سالی میخابن.تا ی تورم بخوره.شایداون موقع بخرن.
    .شما ی دونه ماشین چینی بیار سربالای داغ نکنه.جوش نیاره..جایزه داری.
    ۹۱۱ سوپردار.بدون سوپر سربالای هراز چدنی بقدری قرمز میشه فک مکنی داخل ذوب اهنی .اما جوش نمیاره.
    واقع ماشین های نون بیارن
    قدیمی هستن.اما خدایش ب این چینی های جدید.ی دونه ۹۱۱ ب صدتا چینی ها میارزه
    موفق باشید‌
    رانندگان زحمت کش جاده ایران.
    خداقوت..

  8. آقا چرا احساسی صحبت میکنین ، اینایی که میگین بنز تک به ماشین چینی میارزه ، بخدا هوو دارم ۱۰ ساله بسیار راضی ام ازش ، از کنارش صاحب همه چی شدم ، نه اهل خلافم نه دزدی ، همه جا هم میرم ، به ولوو و اسی نمیرسه ولی هنوز تو جاده منو نذاشته ، فوق العاده نرم و به نسبت خودش برو و راحته ، یدک خوب بستم عقبش هنوز نه باد کم آورده نه بی ترمز شده ، الانم اگر همین هوو رو خشک وارد کنند بهتر از اف هاش مدل ۸۴ یا ۸۵ میخوام ، ماشین کم استهلاک و کم خرجیه ، من که راضی ام ، نمیدونم اینهایی که میگن بدبختمون کرده چیکار میکنن ، خدا پدر سازندشو بیامرزه ، گر خدا کند یاری چه اف باشد چه سوسماری

    • هر می‌هوو داره بدبخت شده تو اومدی ازش تعریف میکنی.
      وقتی ماشین بهتر سوار نشدی بایدم از هوو تعریف کنی
      فقط مردم رو گمراه نکن.

      • بنده خدا من اف هاش ۴۶۰دارم منو ب خاک سیاه نشوند قبلش اسکانیا داشتم بدبخت کرد منو والا ماشین چینی حداقل چن سال راحتی از مکانیکی

  9. اره هوو داری بار ۲۰ تنی میزنی میگی خراب نمیشه سرعت ۸۰ تا اگه راست میگی کمپرس ببند ۳۰ تن بار بزن ۱۰۰ تا برونش اونوقت ببینمت😅

  10. اینها ماشین خوب نیستن من ی آکسور دارم صد شرف به اینها داره برادرم ب امپاور خرید با هم بار می‌بریم من ۲بار میبرم اون هنوز داره اولی میبره اینها ضعیف هستن نخرید

  11. دوستانی که میگن اسکانیا و بنز کارکرده اروپایی یا قدیمی
    کسی پمپ باد اسکانیا اچ ۹۳ سراغ داره یا میل لنگ اصلی بنز ۱۹۲۴ یا لوازم ماشینهای قدیمی که تو بازار دارن کار میکنن
    یا پمپ باد اصلی و نو اکسور ؟؟؟؟
    خبر از بازار تعمیرات ماشینهای ترکیده قدیمی دارین ؟
    ….
    ما تو این کشور گیر افتادیم یا باید ۱۲میلیارد تومن پول بدی به یه اف هاش،۵۰۰ صفر اونم بدون گارانتی یا …..

    بری اینا رو بگیری با قیمت نه چندان ارزون ولی قابل تحمل با یه گارانتی متوسط و یه پاسخگویی متوسط شایدم قسطی ولی میشه نو سوار شد حالا اسمش چینی و کیفیت ضعیف
    هدف کارش هست که الان بد نیست ولی ماشینی که ۱۰ نفر روش گند زدن و نابودش کردن حالا تو یه سرویس میری یه هفته در تعمیرگاه و لوازم یدکی هستی یه روز روغن ریزی یه روز موتور یه روز دف یه روز گیربکس و آخرشم نون نمیده و حمال یه مارکی هستی که یه زمانی ماشین بوده ولی الان سرطانه
    همه ماشینا که ماک نمیشن که حتی اونم الان یه تعمیر اساسیش بالای ۱۵۰ میلیون دست میگیره
    ولی ماشین اشغالم باشه یه دوسال کار میده هواشو بگیری نون میده بفروش،نوشو بگیر
    این نظر منه هرکی برا خودش صاحب نظره

  12. همه ی ماشینهای چینی خوبند،چه فاو ۴۲۰ چه فوتون۴۳۰ چه دایون۴۳۰، وای به حال جدیدا که همه قدرتشون۴۸۰ و ۴۹۰ هست مثل دیما و پیلسان امپاور دافران کا ایکس و مدل های جدیدتر که هنوز وارد بازار نشدند که قدرتشون۵۵۰ و ۵۶۰ مثل فاو جدید و پی۹ و دایون جدید،پس ماشین بد چینی وجود ندارد فکرتون رو هوو دنگ فنگ قدیما نره چین پیشرفت کرده

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط