قیمت وحشتناک خودرو درجه دو چینی در ایران ؛ KMC J7 محصول جدید کرمان موتور

از دست ندهید

پورشه رقیب جدید ایلان ماسک و جف بزوس می‌شود / جزئیات ورود به رقابت فضایی

پورشه وارد عرصه رقابت فضایی می شود. "ایلان ماسک" و "جف بزوس" دو تن از ثروتمندترین کارآفرینان دنیا و...

تویوتا لندکروزر با تغییرات اساسی می آید

طبق اعلام خودروساز ژاپنی نسل جدید تویوتا لندکروزر با تغییرات اساسی به بازار خواهد آمد. بیت ران - نسل بعدی...

عرضه خودرو در بورس کالا با کدام خودروها آغاز خواهد شد؟

بنابر دستور وزیر اقتصاد و امور دارایی عرضه خودرو در بورس کالا با کدام خودروها آغاز خواهد شد؟ بیت ران...
شرکت کرمان موتور که از خودروهای کره‌ای، به مونتاژ کننده خودروهای درجه دو چینی رسیده، KMC J7، محصول درجه دو چینی خود را با قیمتی بسیار بالا و عجیب معرفی کرد.
بیت ران – کرمان موتور در حالی محصول جدید خود KMC J7 را معرفی کرد که قیمت این سدان از برند درجه دو چینی با موتور ۱.۵ لیتری بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد بود.
این قیمت عجیب در حالی است که با پول این خودرو در بازار جهانی می توان خودروهای درجه یک آلمانی را در این کلاس خرید.

در اصل کرمان موتور پول مرسدس بنز را می‌گیرد و به شما خودرو درجه دو چینی تحویل می‌دهد.سامان نوروزی مدیر عامل شرکت خودروسازی کرمان موتور در مراسم رونمایی این خودرو ادعا کرده است شرکت کرمان موتور (که هم اکنون تنها مونتاژ خودروهای چینی است) سال ۱۴۰۵ ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد.

این ادعای عجیب در حالی است که این شرکت تاکنون تنها مونتاژ کار بوده است و از مونتاژ کار شرکت‌ها کره‌ای با عقب گرد تنها تبدیل به مونتاژ کار خودروهای درجه دو چینی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ظرفیت تولید را به ۲۰۰هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

KMC J7 محصول جدید کرمان موتور
این خودرو چندین برابر بازار چین در بازار ایران به دست مشتری می‌رسد.موتور این خودرو هم طبق معمول ۱.۵ لیتری توربو است که در این نسخه مجهز به سیستم تزریق مستقیم شده است.
مشخص نیست این موتور چقدر برای شرایط بنزین ایران و شرایط محیطی کشورمان بهینه شده است و آیا مانند برخی موتورهای چینی در این کلاس با خرابی شدید روبرو خواهد شد یا خیر؟
KMC J7 در بازار چین به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو تزریق مستقیم سوخت مجهز است که ۱۸۴ اسب بخار  قدرت را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری تولید می‌کند. اما در ایران این قدرت کاهش یافته و به ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متری رسیده است.
با وجود اعداد اعلام شده تجربه نشان می دهد قدرت موتور خودروهای چینی در ایران محدود می شوند و معمولا با اعداد اعلامی تفاوت دارند.
به عنوان مثال دیگنیتی پرستیژ بهمن با وجود آنکه قدرتش بالای دویست اسب بخار اعلام شده اما خودرو کندی است.
بنظر می رسد شرکت کرمان موتور در شرایطی که نظارت درستی روی قیمت های خودروهای چینی وجود ندارد سیاست شرکت مدیران خودرو را دنبال می‌کند، مدیران خودرو هم سال گذشته با قیمت عجیب و بسیار گران قیمت تیگو هشت، خبر ساز شده بود. البته برای مدتی جلوی فروش خودرو گرفته شد اما وقتی آبها از آسیاب افتاد دوباره داستان به روال قبل پیگیری و فروش آن از سر گرفته شد.
KMC J7 در چین

KMC J7 در بازار چین SEHOL A5 PLUS نام دارد. این خودرو در چین با فروش ۹۲۷ دستگاهی در ماه،  هشتاد و سومین خودرو سدان پر فروش کشور چشم بادامی‌هاست.

مشخصات فنی KMC J7

سدان جدید کرمان موتور از موتور ۱/۵ لیتری توربو بهره خواهد برد. این موتور قادر است ۱۸۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را به محور جلوی SEHOL A5 PLUS منتقل کند.

گشتاور آن نیز ۳۰۰ نیوتن متر بوده که از دور ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس قرار دارد. این موتور که با کد HFC4GC1.6E شناخته می‌شود استاندارد آلایندگی Country6 کشور چین را دارد.

تزریق سوخت به درون سیلندرهای این موتور بطور مستقیم انجام می‌شود. کمپانی مادر نیز تأکید دارد که می‌بایست از سوختی با اکتان حداقل ۹۲ برای A5 Plus استفاده کرد. از همین رو، احتمالاً این موتور در آینده با مشکل عدم سازگاری با بنزین ایران مواجه خواهد شد.

با کیفیت‌ترین بنزین ایران از سوی پالایشگاه ستاره خلیج فارس عرضه می‌شود. گفته می‌شود بنزین این پالایشگاه در حد و اندازه‌های استاندارد یورو شش است. اما حقیقت این است که بنزین این پالایشگاه نیز بر اساس استاندارد ملی isiri ۴۹۰۴ ساخته می‌شود. این بنزین مشابه یورو چهار است. یعنی باکیفیت‌ترین بنزین ایران نیز اکتانی فراتر از ۸۷ ندارد.

در نتیجه نه تنها A5 Plus، بلکه شمار زیادی از خودروهای توربو امروزی در کشورمان با مشکل سازگاری با بنزین ایرانی رو به رو هستند.

SEHOL گیربکسی که برای A5 Plus انتخاب کرده از نوع دبل کلاچ است. این گیربکس شش سرعته WDCT نامیده شده و از نوع خیس گیربکس‌های دو کلاچه بشمار می‌رود. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک‌فرسون است. در محور عقب هم از بازوهای مولتی لینک استفاده شده است.

قیمت KMC J7 در چین

این سدان در بازار چین حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

KMC J7 چه امکاناتی دارد؟

ایربگ‌های راننده و سرنشین کناری، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، دوربین دید عقب، کروز کنترل، ترمز پارک اتوماتیک، کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر ۳/۵ اینچی پشت فرمان، صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی، تنظیم دستی صندلی‌های ردیف جلو، مانیتور ۱۰/۴ اینچی لمسی، چراغ‌های LED جلو و عقب، آیینه‌های برقی و ایرکاندیشن دستی از جمله امکانات پایه این خودرو بشمار می‌روند.

در تیپ‌های متوسط امکاناتی چون ایربگ‌های کناری برای سرنشینان جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، کلیدهای تعویض دنده پشت فرمان، کروز کنترل آداپتیو، هشدار تصادف، ترمز اضطراری، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان، شارژر بدون سیم موبایل، صندلی‌های اسپرت، Voice Control، شش بلندگو برای سیستم صوتی بجای چهار عدد، نورپردازی داخلی، سنسور باران، ایرکاندیشن تک نقطه‌ای با خروجی عقب نیز به شمار امکانات تیپ پایه اضافه می‌شوند.

در گرانترین نسخه SEHOL A5 PLUS شاهد دوربین ۳۶۰ درجه با پرسپکتیو ۱۸۰ درجه، کروز کنترل حساس به سرعت، پارک اتوماتیک، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، قابلیت حرکت بین خطوط، تابلوخوان، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانورامیک، کیت اسپرت بدنه، صندوق عقب برقی، چرم واقعی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، زیر آرنجی ردیف جلو و عقب، جالیوانی عقب، خروجی برق ۱۲ ولت، هشت اسپیکر برای سیستم صوتی، فیلتر pm2.5 تهویه مطبوع و لباس مخصوص برای TrackDay (آپشنال) هستیم.

 

چرا نام این خودرو SEHOL است؟

برند SEHOL در سال ۲۰۱۸ توسط JAC، فولکس واگن و SEAT ایجاد شد. SEHOL در حقیقت برای این بوجود آمد تا محصولات SEAT در چین با چنین برندی عرضه شوند.

قوانین مالکیت برندها در چین تغییر کرده است. از همین رو اکنون برندهای خارجی می‌توانند با خرید سهام کمپانی‌های چینی خودروهای پلاگین هیبرید و تمام برقی تولید کنند.

فولکس واگن هم با بهره‌گیری از این شرط جدید، اقدام به خرید سهام JAC کرد. براساس داده‌های پایگاه اطلاعاتی refinitiv شرکت‌های دولتی چینی بیش از ۴۰ درصد از سهام JAC را در اختیار دارند.

از طرفی دیگر شرکت مادر Anhui Jianghuai Automobile Group Holding نیز ۲۴ درصد از این سهام را در تملک خود دارد. از همین رو سهم فولکس واگن از JAC کمتر از ۵۰ درصد است.

JAC از سال ۲۰۲۰ شروع به تغییر نام محصولات سری Jiayue به SEHOL کرد. از همین رو برخی از محصولات این برند با نشان SEHOL به بازار عرضه می‌شوند. A5 Plus نیز یکی از این محصولات است.

سدان A5 Plus از سال ۲۰۱۹ با نشان Jiayue تولید می‌شد. به همین دلیل است که برخی از رسانه‌ها از این خودرو تحت عنوان J7 نام می‌برند. اما نام این خودرو از سال ۲۰۲۱ به SEHOL A5 Plus تغییر کرد.

پروژه‌ای که به این خودرو حیات بخشید A432 نام داشت. طرح اصلی بدنه آن در مرکز ایتالیایی JAC ایجاد شد و Daniele Gaglione که سابقاً در آلفارومئو کار کرده بود خطوط آن را رسم کرد.

آمار فروش KMC J7 در چین

براساس اطلاعات منتشر شده، A5 Plus اکنون در رده ۸۳ فروش خودروهای سدان در بازار چین قرار دارد. یعنی خودروهایی چون BYD F3 (رده ۳۷) و آریزو ۵ (رده ۴۸) وضعیت بهتری از این خودرو در فروش دارند. البته نا گفته نماند که آریزو ۶ با حضور در رده ۸۵، فروش به مراتب پایین‌تری از A5 Plus در بازار چین دارد.

A5 Plus در ژانویه ۲۰۲۲ تنها ۱۹۴ مشتری داست. در فروردین ماه سال جاری فروش آن به ۹۲۷ دستگاه در چین  رسید.

KMC J7 را بخریم یا خیر؟

همه چیز به قیمت نهایی این خودرو بستگی دارد. متأسفانه مشتری ایرانی انتخاب دیگری به غیر از چینی‌های مونتاژی ندارد. با آنکه این خودروها استانداردهای جدیدی را با خود به کشورمان وارد می‌کنند، اما همچنان با استانداردهای روز دنیا فاصله بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو

مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید

پژو پارس به موتور جدید XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟

تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + معرفی روغن مناسب خودروهای داخلی و وارداتی

کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم می‌کند؟

روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟

هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

خودرو کوچک ایرانخودرو

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

سهند سایپا

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

نادر فقیه‌زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران




2 دیدگاه

  1. بد نیست این نکته رو هم یادآوری کنیم که ذائقه چینی ها در خرید خودرو با ایران کاملا متفاوته. چینی ها چراغ های بزرگ تر رو بیشتر دوست دارند و خطوط سیال ولی در ایران بیشتر ظاهر مدرن تر با چراغ های کشیده و خطوط شکسته مورد پسند خریداره در واقع ایرانی ها ذائقشون بیشتر اروپایی هستش تا آسیایی برای همین شک نکنید این خودرو تو ایران طرفدار زیاد خواهد داشت. فنی این خودرو هم قطعا نیاز مشتری رو برآورده خواهد کرد با موتور به نسبت قوی و گیربکس دو کلاچه تر که تو ایران طرفدار داره سیستم تعلیق مناسب و مهمتر از همه سطح آبشن بالای این خودرو در نتیجه تو این بازار بی کیفیت و انحصاری که جولانگاه چینی ها شده قطعا ازین خودرو استقبال میشه ولی خب قیمتی که برای این ماشین در نظر گرفته شده اصلا معقول نیست. مشخصا کرمان موتور باید در زمینه بازاریابی این محصول انرژی زیادی بزاره چون با تمام مشخصات خوبی که داره قیمتش برای اقلیتی از جامعه توجیح شدست خصوصا که خودرو های چینی درصد استهلاک بالایی هم دارن و چون خودرو در ایران سرمایه محسوب میشه عملا مشتری این خودرو بیشتر دلالان خواهند بود نه مصرف کنندگان.

  2. درود ، اقای امین ازاد در فضای مجازی شنیدم که یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری و ساخت خودرو در ایران درخواست مالکیت معدن مس کرده؟ ایا واقعیت دارد؟
    سپاسگزارم،

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط