قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت + رکود شدید در بازار خودرو

از دست ندهید

کاهش یک تا چهار میلیون تومانی قیمت‌ها

گزارش قیمت خودرو حکایت از کاهش ۱ تا ۴ میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروها در بازار دارد. بیت ران...

سوپرشارژر چیست و چگونه عمل می کند؟ + انواع و مزایا و معایب آن

سوپرشارژر چگونه در خودرو عمل می کند؟ مکانیسم آن برای افزایش توان موتور و بالابردن گشتاور چیست؟ در این...

آغاز فروش فوری محصولات ایران خودرو در سال ۹۸

مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از...

قیمت خودرو در برخی مدل ها کاهش یافت. 207 اتومات کلاه قرمزی به 500 میلیون تومان رسید. تارا اتومات با 25 میلیون کاهش به 565 میلیون تومان رسید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در هفته جاری قیمت برخی خودروها کاهش و برخی هم افزایش پیدا کرد. عجیب ترین تغییر قیمت مربوط به پژو 207 اتومات سقف قرمز معروف به کلاه قرمزی است!

این خودرو که در بدو ورود به بازار 600 میلیون تومان قیمت داشت حالا به پانصد میلیون تومان رسیده است و باز هم خریدار ندارد.

این که چگونه می توان یک خودروی پرفروش را با زدن رنگ قرمز بر سرش کم فروش کرد، فقط در توان صنعت خودروی کشور است.

چرا که این خودرو فروخته نمی شود اما نمونه های کارکرده اما تک رنگ با قیمت بالاتر از نمونه صفر کیلومتر همچنان پر فروش است!

پژو 206 تیپ دو بدون تغییر با قیمت 303 میلیون تومان معامله می شود چرا که خوش فروش است.

تارا اتوماتیک که تا هفته پیش 590 میلیون تومان معامله می شد حالا به 565 میلیون تومان رسیده است.

به نظر می رسد ایراداتی مانند سفت شدن فرمان یا اشکال در سیستم تهویه تاثیر خودش را بر بازار این خودرو گذاشته است.

افت قیمت بعدی مربوط به خودروی شاهین است. علی رغم این که شاهین از سال گذشته همچنان 367 میلیون تومان قیمت داشته است حالا با سه میلیون کاهش با قیمت 364 میلیون تومان هم مشتری ندارد!

پیشرانه هشت سوپاپ توربو شده این خودرو در کنار ایرادات متداول فنی از دلایل نبود استقبال از این خودرو است.

آیا مردم خودرو می خرند؟

قیمت خودرو

خیر!

نادی کارشناس بازار خودرو در این زمینه به بیت ران گفت: ” قیمت خودرو آن قدر بالا رفت که با این کاهش های جزیی مردم باز هم قدرت خرید ندارند.

از طرف دیگر زمزمه های مجدد توافق برجام و افت نرخ ارز هم دلیلی شده تا مردم برای خودرو دست نگه داند.

در حال حاضر بازار بسیار راکد است و خرید و فروش چندانی انجام نمی شود.”

قیمت ها چگونه تعیین می شوند و آیا می توان این روند را کاهش قیمت ها دانست؟

نادی در این زمینه گفت: ” قیمت خودروهای داخلی بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود.

برای مثال پژو 206 تیپ دو همواره خریدار خود را دارد و قیمتش هم اگر افزایش نیابد ثابت می ماند.

برخی خودروها مانند 207 اتومات دو رنگ مشتری ندارند و با قیمت پایین هم معامله نمی شوند.

بخش دیگری که در تعیین قیمت ها نقش دارد تعداد خروج یک خودرو از خط تولید است به این معنی که وقتی یک خودروی پرفروش به هر علتی کم تر تولید می شود در بازار نایاب شده و قیمتش هم کاهش پیدا می کند.”

بیشتر بخوانید:

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

 

 




3 دیدگاه

  1. درود بر شرف این مردم.
    اینقدر نخرید تا کمی کیفیت رو افزایش و قیمت رو کاهش بدن.
    حالا حداقلش هم اینه که قیمت بازار به قیمت کارخونه نزدیک می‌شه.

  2. اولا 85 درصد مردم طبق آمار دهک بندی که اعلام شده از طرف خود دولت و وزارت صمت قدرت خرید خودروی بالای 280 یا حالا 300 ملیونی رو ندارند. درنتیجه کلا بازار موجود برای 25 درصد جامعه چند تا گزینه محدود اسباب بازی مثل همین 206 و کوییک و ساینا وجود داره برای همین هم خوش فروش هستند چون طالبشون 85 درصد تقاضا رو شامل میشه. مابقی خودرو های300 تا 500 یا حالا 600 تومن هم تقاضای 25 درصدی دارند که خب چون تقاضای پایینی هستش بعد از چند باز عرضه این خودرو ها حجم تقاضای بازار پر میشه و عملا دیگه خواهانشون کم میشه.خودروهای بیشتر از 600 ملیون هم که عملا سه دهک بالا تقاضا روشون دارن برای همین هم تقاضاشون اگه همین الان پر نشده باشه تا شش ماه دیگه پر میشه خواه ناخواه. حالا نکته جالبش اینه که 85 درصد تقاضا برای خودروهای تا 300 ملیون معمولا مصرف کننده خودرو هستند تا سرمایه گذار و به واسطه همین یه اسباب بازی مثل 206 همیشه فروش داره چون مشتری هم توان خریدشو هنوز داره و هم مجبوره بخره به واسطه نیازش. ولی خودروهای بیشتر از 300 به مرور تقاضاشون صفر میشه و دلال ها سعی میکن متمرکز بشن رو خودروهای ارزون قیمت و چون بعد از افزایش قیمت دلال دیگه توان خرید نیست بازار آور هنگ میشه و اونجاست که دولت میاد با واردات خودروی 200 تا سیصد ملیونی سعی میکنه حجم تقاضای واقعی بازار برای دهک های پایین رو که همون 85 درصد جامعه هستند رو تامین کنه اما زهی خیال باطل چون دلال ها منتظر همین فرصت هستند چون با خرید خودروی وارداتی میتونن با قیمت خیلی بالا تر این خودرو ها رو به دهک های بالا بفروشن و دهک های بالا هم چون تشنه خودروی صفر اروپاییه عملا این 50000 خودرو رو که تعداد زیادی هم نیست میبلعه. نتیجه این که 85 درصد مردم بدون تا به ماشین استاندارد با قیمت معقول برسن.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

تویوتا رسماً اعلام کرد که بازار خودرو روسیه را ترک کرد. این خودروساز ژاپنی به امید بهبودی شرایط جنگ...

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد /...

میتسوبیشی ASX جدید در اصل همان رنو کپچر است که با تغییر نشان رنو وارد بازار اروپا خواهد شد. این کراس اوور فرانسوی! حالا...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 خودرویی است که توسط BMW تولید نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک LMDh بشمار می رود، ساعاتی...

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰...

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد...

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد...

تارا EV خودرویی است که برای تولید آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو...

پست‌های مرتبط