قیمت خودرو افزایش یافت + پوزخند تارا ۶۱۰ میلیونی به مشتریان تشنه

از دست ندهید

قیمت خودرو افزایش یافت. پس از اعلام نتایج قرعه کشی، قیمت‌هایی که کمی کاهش یافته بودند مجددا سر به فلک کشیدند و تارا اتوماتیک به ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: در دومین طرح فروش یکپارچه خودرو به صورت قرعه کشی، حدود پنج میلیون و هفتصد هزار نفر برای تنها شصت و یک هزار دستگاه خودرو صف کشیدند!

یعنی تنها حدود ۱.۲ درصد از ثبت نام کنندگان مالک خودرو شدند.

حتی به بیان دیگر می‌توان گفت که طرح فروش یکپارچه (قرعه کشی) با این همه حواشی اطرافش تنها توان تامین درصدی از بازار را دارد!

کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟

تارا تمام برقی

بیشترین افزایش قیمت مربوط به خودروی تارا است به طوری که تارا اتوماتیک از ۵۹۰ میلیون تومان به ۶۱۰ میلیون تومان و نسخه دستی هم از ۴۶۸ میلیون تومان به ۴۹۰ میلیون تومان رسیده است.

این بیشترین قیمتی است که تارا از زمان ورودش به بازار تجربه کرده است.

اما عجیب‌ترین قیمت مربوط به پژو پارس TU5 است که به ۴۰۲ میلیون تومان رسیده و در حال رقابت با دنا معمولی است.

دنا توربو اتوماتیک نیز به قیمت ۵۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با دو میلیون افزایش به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.

کوییک R با قیمت ۲۱۷ میلیون تومان، تیبا دو با ۲۰۹ میلیون تومان هم از دیگر افزایش یافتگان بازار هستند.

اما نکته عجیب در این میان قیمت شاهین دنده‌ای است که مدت هاست روی ۳۶۷ میلیون تومان ایستاده و هیچ تغییری نداشته و علت آن هم نبود استقبال مشتریان به علت مشکلات این خودرو است.

باند بازان و رانت خواران بانیان اصلی وضع موجود هستند.

محمود نادی کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با بیت ران گفت : ” مشتریانی که به امید برنده شدن در قرعه کشی، برای خرید در بازار آزاد دست نگه داشته بودند، امیدشان ناامید شد و در نتیجه برای خرید در بازار آزاد صف بستند و خودرو گران شد.

باندهای فاسد مافیایی با اعمال نفوذ و قدرت همواره سعی در تشنه نگه داشتن بازار دارند چرا که از این راه به سودهای سرسام آور می رسند.”

وی درباره پیش بینی بازار آینده خودرو در کشور هم گفت : ” با وضع موجود نمی‌توان هیچ آینده درخشانی را برای بازار خودرو متصور شد و روند قیمت ها طبق روال معمول افزایشی خواهد بود.”

باندهای مافیایی خودرو چطور عمل می کنند؟

قطعا نمی توان هیچ الگوی مشخصی را برای روش کار این باندها متصور شد اما نادی در این زمینه گفت : ” سنگ اندازی در تولید با اعمال نفوذ و قدرت ایشان باعث می‌شود تا خودروسازان نتوانند از تمام ظرفیت تولید خود استفاده کنند.

آیا زیان ده بودن خودروسازان واقعی است؟

در نتیجه عرضه کم و تقاضای زیاد باعث صف بستن مردم برای خرید خودرو و به وجود آمدن وضع فعلی شده است.”

بیشتر بخوانید:

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط