وزارت صمت وعده داد: تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

از دست ندهید

شروط صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم از زبان نماینده مجلس

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم مشروط به ارائه خدمات پس...

دلیل شرکت گروه مپنا در نمایشگاه خودرو تهران چیست؟

گروه مپنا به عنوان یکی از شرکت های بزرگ مهندسی قصد دارد با تولید خودروهای تمام برقی و هیبریدی...
ایران خودرو اعلام کرد:

قدرتمندترین نسخه موتور سه استوانه ایران‌خودرو رونمایی می شود

قدرتمندترین نسخه موتور سه استوانه ایران‌خودرو رونمایی می شود. ایران خودرو مدعی شده است این موتور قابلیت استفاده در...

مسولان وزارت صمت از تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap یا حدا شونده به عنوان برنامه های این وزارتخانه خبر دادند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: امسال باید سال نمایشگاه خودرو نام گذاری می شد.

چرا که بعد از برگزاری نمایشگاه خودروی تهران که جز معرفی مشتی خودروی چینی و چند خودروی ایرانی با رنگ های جدید دستاورد دیگری نداشت، در اصفهان، شیراز، مشهد و چند شهر دیگر هم نمایشگاه های مشابهی برگزار شد.

حالا وزارت صمت هم تصمیم گرفته است تا نمایشگاه خودرویی با عنوان نمایشگاه “تحول صنعت خودرو” را برگزار کند.

نمایشگاه خودرو وزارت صمت از سه تا هفت شهریور ماه برگزار خواهد شد. امروز طی مراسمی اهداف این رویداد مشخص شد. درباره خانواده خودروی اقتصادی وزارت صمت بیشتر بدانید.

سرفصل های این نمایشگاه مسیر زمانی تحول خودرو، اقدامات شکل گرفته در خصوص برنامه تحولی خودرو وزارت صمت و هشت فرمان رییسی در این خصوص، فرآیند طراحی خودرو، پلت فرم های خودرو (شش پلت فرم)، محصولات فن آورانه دانش بنیان، خودروهای آینده و خودروهای تجاری هستند.

موضوع “تحول در صنعت خودرو” محور اصلی پیش رویداد این نمایشگاه بود.

خانواده خودروی وزارت صمت چگونه است؟

عبدالله توکلی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در این رویداد گفت: “برنامه داریم به سمت هم افزایی به معنای استفاده از پلت فرم ها، معماری و قطعات مشترک میان خودروسازان حرکت کنیم.”

تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap
وعده تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

او ویژگی های خانواده محصول وزارت صمت را اینگونه بر شمرد: “خودروی اقتصادی فقط در مسیر تحول و توسعه پدید خواهد آمد و ویژگی هایی مانند هزینه مالکیت پایین ( قیمت ارزان) و مصرف سوخت کم، ظاهر منحصر به فرد شبیه خودروهای SUV، مدرن و دارای بهترین فضای سرنشین در کلاس خود (کلاس B) را دارد.”

وی تاکید کرد: “با توجه به نیروی کار ارزان، طرفیت های معطل در صنعت خودرو، انرژی ارزان و … باید تیراژ تولید خودرو را افزایش دهیم.”

توکلی بازه قیمتی این خانواده محصول را بین دویست تا سیصد میلیون تومان بسته به کلاس خودرو عنوان کرد!

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار بیت ران مبنی بر این که  “چرا از موتورهای بنزینی و گازسوزی که در مرکز تحقیقاتی مانند ایپکو طراحی تولید شده استفاده نمی کنیم و از طرفی با زیان های انباشته چند هزار میلیاردی دو خودروساز چگونه قرار است توسعه داشته باشیم گفت: “هدف از واردات انتقال تکنولوژی و فناوری است. درباره موتورهایی که عنوان شد بسته به سیاست هایی که در آن بنگاه حاکم است، تصمیم گرفته می شود. و این که تا کنون این هم افزایی شکل نگرفته است هم به عنوان یک عارضه شناسایی شده که در صدد رفع آن هستیم.”

خودروهای آینده با منوچهر منطقی

تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap
تولید خودرو ۲۰۰ میلیونی و موتورسیکلت برقی با باطری Swap

منوچهر منطقی معاون فعلی صنایع حمل و نقل وزارت صمت و مدیر عامل ایران خودرو در حد فاصل سال های 1381 تا 1388 با تاکید بر اشتغال دانش بنیان گفت: “باید از ظرفیت دانش بنیان کشور استفاده کنیم. پیاده سازی دانش، تغییر در دانش و ایجاد و جذب دانش سرفصل های این مسیر هستند.”

وی همچنین تولید موتورسیکلت های برقی با باطری Swap (جدا شونده)، خودروی برقی کوچک، خودروی هیبریدی و اتوبوس برقی را خودروهای آینده معرفی کرد.

منطقی در پاسخ به سوال خبرنگار بیت ران مبنی بر اینکه “چرا از ظرفیت های دانش بنیان فعلی مانند مگا موتور، جتکو و ایپکو در تولید موتور و گیربکس استفاده نمی شود؟ پاسخ داد: “نمونه های خوبی در چند شرکت خصوصی در حال ساخت است. موتورهای ایپکو و خودروی برقی جتکو فقط نمونه هستند و صنعتی نشده اند و در نتیجه مقرون به صرفه نیستند.”

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار بیت ران درباره اینکه “با توجه به زیان های انباشته خودروسازان قرار است هزینه برنامه جدید وزارت صمت از چه منبعی تامین شود؟ گفت: یک راه این است که از جایی پول قلمبه ای تزریق شود. راه دوم این است که یک سری شرکت های دانش بنیان و صنعتی را شبکه کنیم تا هزینه ها کاهش یابد.”

منطقی پرسش خبرنگار بیت ران مبنی بر “چرا هیچ برنامه ای راجع به سوخت گاز ارایه نشده است؟” را بی پاسخ گذاشت.

بیشتر بخوانید:

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی ؛ با...

اولین موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی پلاک ملی با نام Quadro محصولی از شرکت سوییسی Qooder است که از سوی کویر موتور به بازار عرضه...

اسکوتر پژو Django به زودی با قیمت فضایی در...

اسکوتر پژو Django از سوی شرکت کبیر موتور به بازار عرضه خواهد شد. این اسکوتر ۱۵۰ سی سی در دسته اسکوترهای لوکس طبقه بندی...

پست‌های مرتبط