تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین

از دست ندهید

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا ، از تولید ده هزار موتور TU5 برای نصب روی شاهین سایپا خبر داد.

بیت ران – امین آزاد: مهدی خطیبی مدیرعاما ایران خودرو در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران از برنامه های پیش‌روی این شرکت گفت.

بیت ران – برنامه ایران خودرو درباره طراحی پلتفرم چیست؟ مشکلی که ما در صنعت خودرو داریم نداشتن پلتفرم است. پلتفرم ۴۰۵ در دنا استفاده می شود و پلتفرم ۳۰۱ را در دیگر محصولات این شرکت داریم. قرار بود به سمت طراحی پلتفرم در همکاری با شرکت هایی مثل ریکاردو بروید. به ویژه با شرکت های دانش بنیان چه برنامه ای دارید؟

خطیبی: طراحی پلتفرم هزینه های سنگین و سرمایه گذاری هنگفت نیاز دارد. ما گریزی نداریم جز اینکه به دو موضوع همزمان توجه کنیم؛ یکی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است. دوم اینکه چاره ای نداریم جز اینکه با دیگر شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم. با پیشبرد این دو مهم می توانیم به آنچه سوال شما است برسیم و این یکی از برنامه های محوری ماست که داریم کار را پیش می بریم.

دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5
تولید دو خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در ۱۰ هزار شاهین
بیت ران – با سایپا روی پلتفرم خودروی کوچک ایرانی کار می کنید. برخی می گویند این محصول خود رنو کوییده که در حال تغییر آن هستید. این پروژه به کجا رسیده است؟

خطیبی: این که ما فکر می کنیم برای هرخودرویی باید خودمان یک پلتفرم تهیه کنیم، اساسا کاری اقتصادی نیست. ما باید به دنبال این باشیم که خودروهای خود را در هر سگمنتی با کاهش قیمت تمام شده، تولید و به بازار عرضه کنیم. کاری که الان با سایپا مشترکا روی تولید خودروی اقتصادی انجام می دهیم، متمرکز روی دو محصول است؛ یکی همان پلتفرم رنو کویید است که شما اشاره کردید و یکی هم پلتفرمی به نام ال ۹۰. این دو محصول را در سایت بن رو با مشارکتی که با سایپا داریم انجام می دهیم تا به تولید اقتصادی برسانیم.

بیت ران – درباره همکاری موتور چطور؟ قرار است به سایپا موتور بدهید. این پروژه به کجا رسید؟

خطیبی: ما از ایران خودرو دو دستگاه موتور تی یو فایو /TU5 را به سایپا دادیم تا در شاهین استفاده کنند. قرار است امسال ده هزار دستگاه به سایپا بدهیم.

بیت ران – شما موتور ای اف فور / EF4 را دارین که در نسخه توربو ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و اما از آن استفاده نمی کنید. چرا تا کنون از این موتور در محصولات خود مانند رانا استفاده نکردید؟

خطیبی: این حتما دلایل فنی داشته است. در زمان مناسبی که فرا برسد به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت موتوری که طراحی و تولید کردیم استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: 

محصولات ایران خودرو که امسال وارد بازار می شوند + زمان عرضه K125

جایگزین پراید با طراحی پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا / چهار خودرو ارزان در راه

شاهین با موتور تارا / ایران خودرو به سایپا موتور داد

منع قانونی برای تردد و معامله موتورسیکلت های فرسوده وجود ندارد




2 دیدگاه

  1. Ef7 حیفه؟ خخخخخ
    میگه موتوری که طراحی و تولید کردیم . والا طراحی بوش آلمان پر استهلاک داغون پر هزینه .
    یه موتور ریو رو مهندسی معکوس میکردن تمام بود تاحالا .
    آبروی ایران رو بردن . شما برو تعمیرگاه اینقدر برات قشنگ موتور خودرو رو تیونینگ میکنه که نگو بعد این فرغون سازا بلد نیستن پلت‌فورم بسازن .
    میگه پر هزینه هست . دلالای مونتاژکار خخخخ

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط