کینگ لینگ تاگا از سوی پادرا دیزل معرفی شد / مشخصات و قیمت

از دست ندهید

کینگ لینگ تاگا یا بهتر بگوییم اسپین آف ایسوزو D-Max، پیک آپ چینی دیگری است که به زودی وارد خیابان ها خواهد شد. خودرویی که با بهره‌ گیری از پلت فرم مشترک با ایسوزو و همچنین شورلت کلورادو قصد دارد چهره ای به روز از خود در بازار خودرو کشور به نمایش بگذارد.

بیت ران – محمد فتح اللهی – کینگ لینگ تاگا ماجراهای بسیاری در بازار خودرو کشورمان داشت. این محصول چینی در ابتدا قرار بود از سوی یکی از خودروسازان خصوصی به بازار راه پیدا کند.

مقدمات این امر هم فراهم شده بود و منابع آگاه عنوان می کردند که در جلسات خصوصی حتی نامه نگاری های رسمی نیز بین این دو کمپانی آغاز شده است.

اما همانند محصولات بیشماری که از سوی این خودروساز خصوصی معرفی شد اما به بازار نرسید، تاگا هم به سرنوشت آنها دچار گردید.

البته می توان گفت که کینگ لینگ تاگا سفید بخت شد! چرا که اگر از سوی آن خودروساز خصوصی به بازار راه پیدا می کرد، احتمالاً شمار مشتریان شاکی آن خودروساز بیشتر از آنچه هست می شد.

به هر حال، کینگ لینگ تاگا از سوی پادرا دیزل به بازار معرفی شد. این معرفی البته در صفحه اینستاگرام این خودروساز انجام شد و هنوز رسماً این پیک آپ چینی مشاهده نشده است.

مشخصات فنی کینگ‌ لینگ تاگا

هنوز مشخص نیست تاگا با چه موتوری قرار است در کشورمان به فروش برسد. در بازار خودرو چین این خودرو با دو موتور بنزینی و دیزلی به دست مشتریانش می رسد.

از همین رو این احتمال نیز وجود دارد که علاوه بر نسخه بنزینی، مدل دیزلی این خودرو نیز از سوی پادرا دیزل عرضه شود. موتور بنزینی این پیک آپ، ۱/۸ لیتری (۱۷۶۵ سی سی) توربو با کد CE18 است. این موتور که مجهز به توربوشارژ و سامانه پاشش سوخت GDI است می تواند ۲۳۱ اسب بخار نیرو در دور ۶۰۰۰ در دقیقه تولید کند.

میزان گشتاور خروجی این موتور به ۳۱۰ نیوتن متر می رسد. این گشتاور از دور ۱/۷۵۰ در دقیقه در دسترس قرار دارد. در بحث نحوه انتقال نیرو باید گفت گیربکس های پنج و شش سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش گذاری است.

کینگ لینگ اشاره کرده که قرار است نسخه اتوماتیک هشت سرعته این محصول به زودی معرفی شود. اما فعلاً مشتریان تنها می توانند از میان گیربکس های دستی موجود انتخاب خود را داشته باشند.

برخی از مدل های کینگ لینگ تاگا در بازار خودرو چین تنها بصورت دیفرانسل عقب تولید شده و به فروش می رسند. این در حالی است که مدل هایی از این خودرو قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ آن را دارا هستند. البته در این زمینه نیز پادرا دیزل هنوز مشتریان احتمالی این خودرو را آگاه نکرده است.

 

نسخه دیزلی تاگا

نسخه دیزل این پیک آپ از یک موتور سه لیتری (۲۹۹۹ سی سی) با کد ۴KH1CT6H1 استفاده می کند. موتوری که به سیستم توربوشارژ مجهز شده و توان ۱۴۳ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار می دهد.

گشتاور خروجی این موتور به ۳۲۰ نیوتن متر می رسد و از دور ۱۴۵۰ در دسترس قرار دارد. در مورد جعبه دنده تاگا باید یادآور شد که نسخه بنزینی تنها با گیربکس شش سرعته به فروش می رسد. این در حالی است که تنها انتخاب خریداران نسخه دیزلی، گیربکس پنج سرعته دستی است.

قیمت کینگ لینگ تاگا

تاگا محصول جدیدی در بازار خودرو چین بشمار نمی رود. این محصول سالهاست که در خط تولید کینگ لینگ دیده می شود. اما خوشبختانه ظاهراً مدلی که برای بازار ایران انتخاب شده، نسخه فیس لیفت آن است.

این مدل که با پسوند H شناخته می شود چند مدتی است که از سوی کینگ لینگ به فروش نمی رسد! البته کمپانی عنوان کرده که فروش این خودرو مجدداً آغاز خواهد شد.

رنج قیمتی کینگ لینگ تاگا از ۱۴۰/۳۰۰ یوان آغاز شده و تا ۱۴۱/۵۰۰ یوان ادامه دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز هفتم اردیبهشت ماه، این بازه قیمتی رقمی معادل ۶۰۵/۳۹۴/۵۰۰ تا ۶۱۰/۵۷۲/۵۰۰ تومان خواهد بود.

این رقمی است که یک فرد چینی با پرداخت آن می تواند مالکیت کینگ لینگ تاگا مدل ۲۰۲۱ را بدست آورد. اما در بازار ایران وضعیت متفاوت است.

از همین رو، احتمالاً زمانی که پادرا دیزل قیمت نهایی این خودرو را اعلام می کند باید انتظار دیدن ارقامی در حدود دو برابر آن را داشته باشیم.

جایگاه فروش کینگ لینگ تاگا در چین

تاگا اکنون در رده ۴۴ فروش خودرو در بازار چین است. رده ای پایین تر از ایسوزو D-Max (رده دهم)، جک T8 (رده ۲۷) و JMC تایگر (رده ۲۲).

کینگ لینگ تاگا در ایران هم رقبایی خواهد داشت. خودروهایی چون آمیکو آسنا، کلوت مکث موتور، T8 کرمان موتور، یواز پاتریوت پیک آپ، فوتون تونلند ایران خودرو دیزل و ریچ ۶ سایپا که همگی از هموطنان آن هستند!

امکانات رفاهی کینگ لینگ تاگا

از آنجایی که این خودرو رسماً از سوی پادرا دیزل معرفی نشده است، نمی توان درباره امکانات آن بطور قطع سخن گفت. چرا که باید دید پادرا دیزل کدام نسخه را برای بازار ایران انتخاب کرده است.

اما این پیک آپ چینی بطور استاندارد از امکاناتی چون نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سنسور باد، سامانه پیشگیری از تصادف، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، ایربگ راننده و شاگرد، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه (در نسخه‌های فول)، کنترل حرکت در سربالایی ها، رادار خطی (در نسخه‌های فول)، کیلس استارت، ورود بدون کلید و خروجی تهویه برای ردیف دوم بهره مند است.

بیشتر بخوانید:

سری هفت جدید معرفی شد / موتور V8 یا باتری‌، انتخاب با شماست!

ایران شانزدهمین خودروساز جهان شد




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط