فهرستی از قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروها و دیگر تسلیحات نظامی

از دست ندهید

در گزارشی از جدیدترین فناوری های نظامی ، با قدرتمندترین، انقلابی‌ترین، و آینده‌نگرترین هواپیماها، پهپادها، خودروها و دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی آشنا شوید.

بیت ران – شاید مدت ها پس از طراحی و بکارگیری تسلیحات نظامی از وجود آنها باخبر شویم، زیرا بسیاری از این پروژه ها فوق محرمانه هستند.

هر ساله شاهد عرضه محصولات نظامی مختلف توسط کشورهای صاحب فناوری در این زمینه هستیم. این در شرایطی است که شاید مدت ها پس از طراحی و بکارگیری این تسلیحات از وجود آنها باخبر شویم زیرا بسیاری از پروژه های نظامی فوق محرمانه هستند.
در ادامه فهرستی از انقلابی‌ترین، آینده‌نگرترین و قدرتمندترین هواپیماها، پهپادها، خودروها و دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی ارائه شده است. این مطلب در چند بخش ارائه خواهد شد.
فناوری ادپتیو بیایئی سیستمز

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

“ادپتیو” (Aadaptiv) یک فناوری استتار فعال است که توسط شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز برای محافظت از وسایل نقلیه نظامی و پرهیز از تشخیص آنها توسط نیروهای دشمن به ویژه در برابر دستگاه های دید در شب فروسرخ معرفی شده است.

این فناوری که سطح پیشرفته ای از استتار را ارائه می کند برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

این سامانه شامل مجموعه ای از صفحات شش ضلعی می شود که می توانند به سرعت گرم و سرد شده و با ایجاد تصویری دلخواه، وسیله نقلیه را از دید سامانه های دشمن پنهان کنند.

ربات “گربه وحشی”

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

طراحی ربات “گربه وحشی” در نگاه نخست شاید گول زننده باشد، اما این ربات که توسط بوستون داینامیکس معرفی شده برای فعالیت در هر گونه محیطی آماده است.

ربات “گربه وحشی” یک واحد رزمی محسوب نمی شود، و برای حمل و نقل بار یا اطلاعات از مسیرهای ناهموار، برفی یا شنی طراحی شده است.

خودرو زرهی آرکاس اسکارابی

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

آرکاس شرکتی فرانسوی است که وسیله نقلیه زرهی اسکارابی را معرفی کرده است. این خودرو زرهی سبک به پیشرانه هیبریدی مجهز است.

در زمان طراحی این خودرو زرهی، پنهان کاری و انجام مخفیانه ماموریت مورد توجه بوده و موتور الکتریکی آن می تواند حرکت بی صدا را ممکن سازد. در این شرایط اثر صوتی و فروسرخ خودرو کاهش می یابد و به خودرویی بی سر و صداتر و دشوار برای شناسایی توسط حسگرهای فروسرخ تبدیل می شود.

پهپاد چشم جغد

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

پهپاد چشم جغد هواگردی محصول کشور روسیه است که به شکل یک جغد استتار شده و برای نفوذ در خطوط دشمن با کاهش احتمال تشخیص آن طراحی شده است. در شرایطی که ممکن است فکر کنید سربازان آموزش دیده با کمک فناوری های تقویت کننده دید به راحتی می توانند تفاوت بین یک جغد رباتیک و یک جغد واقعی را تشخیص دهند، اما نتایج متفاوت شبیه سازی های صورت گرفته می تواند شما را شگفت زده کند.

فناوری روتورکرافت ارتش آمریکا

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

ارتش آمریکا بررسی طیف گسترده ای از نسل آینده فناوری های روتورکرافت را دنبال می کند و نمونه های اولیه را در شرایط مختلف آزمایش می کند.

این فناوری ممکن است موجب کاهش سر و صدا، لرزش، بهبود عملکرد روتور و همچنین ارائه یک فناوری سبک‌تر و کارآمدتر شود. برنامه “بالابر عمودی آینده” ارتش آمریکا معرفی بالگردهایی جدید و پیشرفته را هدف قرار داده است و فناوری روتورکرافت نقشی کلیدی در این زمینه دارد.

ساب گلوبالآی

قدرتمندترین هواپیماها ، پهپادها، خودروهای نظامی

گلوبال‌آی یک پلتفرم چند منظوره هشدار و کنترل زودهنگام هوابرد است که توسط بخش دفاعی و امنیتی شرکت سوئدی ساب (Saab) معرفی شده است. این سامانه مجموعه ای از حسگرها را شامل می شود و از رادار و سامانه ماموریت Erieye Extended Range شرکت ساب نصب شده روی یک هواپیمای بمباردیر گلوبال ۶۰۰۰/۶۵۰۰ تشکیل شده است.

برنامه ترن (TERN)

وسایل نقلیه نظامی آینده‌نگر

به رغم وجود تعداد زیاد پهپادهای کوچک در ارتش آمریکا، بیشتر آنها قابلیت استقرار و بازیابی در واحدهای نیروی دریایی را ندارند. برنامه “گره شناسایی با بهره‌برداری تاکتیکی” (Tactically Exploited Reconnaissance Node) توسط دارپا و با همکاری دفتر پژوهش دریایی نیروی دریایی آمریکا شکل گرفته است و پهپادهایی مجهز به سامانه های پرتاب و فرود را شامل می شود.

این برنامه افزایش اثربخشی کشتی هایی کوچک عرشه با استفاده از آنها به عنوان سایت های متحرک برخاستن و بازیابی پهپاد را دنبال می کند. این هواگردهای بدون سرنشین باید ۲۷۰ کیلوگرم مهمات را برای انجام حملات جنگی حمل کنند.

ارباب ناوگان ارواح

وسایل نقلیه نظامی آینده‌نگر

ارباب ناوگان ارواح (Ghost Fleet Overlord) ناوگانی از شناورهای سطحی بدون سرنشین آزمایشی است که توسط نیروی دریایی آمریکا اداره می شود. این برنامه توسط دفتر قابلیت های راهبردی وزارت دفاع آمریکا با همکاری نیروی دریایی این کشور توسعه یافته است. این می تواند آغاز یک انقلاب خودمختار گسترده در نیروی دریایی آمریکا وکاهش نیاز به پرسنل انسانی در آینده باشد.

شکارچی دریا

وسایل نقلیه نظامی آینده‌نگر

“شکارچی دریا” (Sea Hunter) یک شناور سطحی بدون سرنشین خودران است که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه “شناور بدون سرنشین جنگ ضد زیردریایی با قابلیت ردیابی ممتد” دارپا معرفی شد. این محصول توسط شرکت ویگور اینداستریل (Vigor Industrial) ساخته شده است. با توجه به رادارگریزتر شدن زیردریایی های جدید، “شکارچی دریا” می تواند ابزاری کلیدی در میدان نبرد دریایی و شناسایی آنها باشد.

وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین تاکتیکی گلادیاتور

وسایل نقلیه نظامی آینده‌نگر

برنامه وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین گلادیاتور برای پشتیبانی از تفنگداران دریایی آمریکا توسعه یافت. گلادیاتور قادر به انجام ماموریت های نظارتی، شناسایی، حمله و نفوذ در پیکربندی فنی پایه خود است. این وسیله نقلیه زرهی از سرعت و انطعاف پذیری خوبی برخوردار است و می توان از آن علیه سربازان و وسایل نقلیه دشمن استفاده کرد. گلادیاتور ابزاری چند منظوره است که می تواند به صورت خودکار یا کنترل از راه دور عمل کند.

بیشتر بخوانید:

بایراکتار TB2 ترکیه زیر ذره‌بین / سلاح مخفی اوکراین را بشناسیم

همه چیز درباره هواگرد ضربتی لاکهید اف-۱۱۷ نایت‌هاوک

ناوهای هواپیمابر قدرت‌های نظامی جهان را بشناسید

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی ؛ اعلام کشورهایی که مشتری این محصول روسیه هستند

تانک کرار تحویل نیروی زمینی سپاه شد؛ با تانک تی ۷۲ ام ارتقا یافته آشنا شوید

تاریخچه و مشخصات جنگنده سوپر اتاندارد + استفاده در جنگ ایران و عراق

بزرگترین پهپاد تهاجمی روسیه رونمایی شد؛ جزئیات اوخوتنیک اس ۷۰

شرکت هواگرد روسی میگ را بشناسید + انواع جنگنده تولیدی آن

آشنایی با هواپیمای F-22 رپتور پیشرفته‌ترین جنگنده‌ جهان

هواگردهای جنگنده نسل پنجم جهان را با جزئیات بشناسید

با برترین موشک‌های هوا به زمین آشنا شوید

با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان آشنا شوید

منبع: عصر ایران




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط