تیگارد X35 و آپشن‌هایی که با آن به بازار می آید + قیمت

از دست ندهید

تیگارد X35 احتمالاً نخستین خودروی چینی بازار ایران خواهد بود که هیچ کدام از امکانات رفاهی آن حذف نشده است! موضوعی که خود می تواند برگ برنده ای برای این شاسی بلند کوچک باشد.

تیگارد X35 فروش فوق العاده سانیار موتور

بیت ران – محمد فتح اللهی – چینی ها به ما آپشن های روز را نمی دهند. این موضوع را پیش تر در زمان معرفی خودروهای گوناگون در کشورمان دیده و تجربه کرده ایم. اما چطور تیگارد X35 یا همان Beijing X3 بصورت فول آپشن به بازار ایران معرفی شد؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا لیست امکانات رفاهی این خودرو جمع و جور را مرور کنیم. در کاتالوگ رسمی تیگارد X35 آپشن هایی چون استارت دکمه ای و سقف پانورامیک را می توان مشاهده کرد.

این امکانات تنها در نسخه فول تیگارد X35 در بازار چین دیده می شوند. نسخه ای که Star Edition نام دارد و قیمت آن برای چینی ها ۸۷/۹۰۰ یوان است.

نسخه Star Edition

در این نسخه گران قیمت از تیگارد X35، امکاناتی چون ایرکاندیشن دستی، برف پاکن عقب، آیینه های جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی را می بینیم.

در تکمیل این لیست بیجینگ مواردی چون تنظیم نور چراغ های جلو، چراغ بدرقه، چراغ روشنایی روز و چراغ های LED را نیز اضافه کرده است. شش بلندگو صدای سیستم صوتی را در داخل کابین پخش می کنند و سرنشینان جلو می توانند از دو خروجی USB بهره مند شوند.

بلوتوث، مانیتور تاچ ۸ اینچی پاپ آپ، زیر آرنجی صندلی های جلو، فرمان با روکش چرم مصنوعی و کامپیوتر سفری غیر رنگی از دیگر امکانات نسخه فول آپشن تیگارد X35 بشمار می روند.

اگر به این موارد راضی نیستید باید استارت بدون کلید، کروز کنترل، روف رک، سقف پانورامیک، رینگ های ۱۷ اینچی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی ها، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، ایربگ راننده و سرنشین کناری (برخی از سایت‌های داخلی به اشتباه ایربگ جانبی و پرده‌ای را نیز برای این خودرو عنوان کرده‌اند!)، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها، سامانه های کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای ABS و EBD و ترمز پارک الکترونیکی را نیز به موارد بالا اضافه کنید.

امکانات رفاهی تیگارد X35 در نسخه فول آپشن تماماً شامل موارد اشاره شده بود! حال این پرسش بوجود می آید که اگر این نسخه فول است، پس در نسخه های استاندارد چه مواردی وجود دارند؟

نسخه Glory Version

باید عنوان کرد که نسخه پایه Glory Version رینگ های ۱۶ اینچی دارند. کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف پانورامیک و استارت دکمه ای در این ورژن دیده نمی شوند!

ضمن اینکه فرمان این مدل پلاستیکی بوده و بجای شش بلندگو، چهار بلندگو صدای سیستم صوتی را در داخل کابین پخش می کنند. قیمت نسخه پایه این تیگارد X35 در بازار خودرو چین، ۵۹/۹۰۰ یوان است.

اگر انتظار داشتید که دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی و مواردی از این دست را در این خودرو مشاهده کنید باید گفت که خیر! چنین امکاناتی حتی در نسخه فول این خودرو نیز دیده نمی شوند.

پس از مرور لیست امکانات رفاهی این خودرو مشاهده می شود که X35 هیچ کدام از آپشن های به روز دنیا را در اختیار ندارد. این خودرو در حقیقت یک کراس اوور کامپکت اقتصادی است.

به همین دلیل نباید انتظار وجود آپشن های به روز دنیا را در این خودرو داشت. همین امر نیز باعث شده تا خودروساز داخلی موفق شود تا آن را بصورت فول آپشن در بازار کشورمان عرضه کند. چرا که اساساً چیزی بیش از این توسط خودروساز چینی برای تیگارد X35 پیش بینی نشده بود!

در غیر این صورت این خودرو هم همانند سایر هموطنان نسبتاً به روز خود، با آپشن های حذف شده به بازار کشورمان ورود می کرد.

عملکرد سانیار موتور

سانیار موتور در انتخاب این محصول عملکردی بسیار خوب داشت. چرا که اولاً نسخه فیس لیفت این خودرو برای بازار ایران انتخاب شدهو دوماً نسخه فول آپشن آن به بازار کشورمان معرفی شده است.

در حقیقت هدف سانیار موتور آن قشر از خریدارانی است که انتخابی به غیر از JAC S3 یا هایما S5 نداشتند. پس اگر این شرکت در بحث عرضه و خدمات پس از فروش نیز عملکردی موفق از خود نشان دهد، می توان گفت که رقیب تازه ای در رده کراس اوورهای کوچک در بازار ایران دیده خواهد شد.

باید اشاره کرد که خودروسازان بسیاری در طول یک یا دو سال گذشته محصولات جدیدی به بازار ایران معرفی کرده اند. اما هیچ کدام از آنها به مرحله معرفی رسمی نرسیده اند. از بی وای دی تانگ جدید گرفته تا غیره…

تیگارد X35 خودرویی به روز و با امکانات قابل قبولی بشمار می رود. اما باید دید وضعیت فروش این خودرو در بازار چین نیز چگونه است؟

فروش تیگارد X35 در بازار چین

میزان محبوبیت این خودرو در میان چینی ها به هیچ وجه بالا نیست. این خودرو در ژانویه سال جدید میلادی ۷۴۲ مشتری داشت. این رقم در فوریه امسال به تنها ۲۶ مشتری در کل بازار چین رسیده بود!

X35 در سال ۲۰۲۱ فروشی ۱۶/۶۴۷ دستگاهی داشت. رقمی که به هیچ وجه برای یک کراس اوور با چنین قیمتی توجیه کننده نیست.

پر فروش ترین کراس اوور ساب کامپکت در بازار خودرو چین همانطور که تصور می شود یک خودرو چینی نیست! هوندا HR-V هنوز هم پس از ماه ها در رده اول فروش این رده خودرویی در کشور چین است.

برای مقایسه جالب است بدانید که این خودرو تنها در ماه گذشته میلادی ۱۰/۹۸۹ مشتری در کشور چین داشت. از لحاظ جایگاه فروش در چین، تیگارد X35 پایین تر از چری تیگو ۳x – ام وی ام X22 pro (رده هفدهم) در رده سی و ششم دیده می شود. اما این رده بالاتر فروش خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸ (رده ۴۳) و سوزوکی جیمنی (رده ۴۹) است.

مشخصات فنی تیگارد X35

همانند بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار ایران، تیگارد X35 نیز از موتور ۱/۵ (۱۴۹۹ سی سی) توربو بهره مند است. موتوری که ۱۴۷ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور خروجی آن به ۲۱۰ نیوتن متر می رسد.

تیگارد X35 فروش فوق العاده سانیار موتور

تیگارد با دو گیربکس شش سرعته دستی و CVT در بازار چین به فروش می رسد. نسخه ای که قرار است به دست مشتریان ایرانی برسد مجهز به گیربکس CVT است.

تیگارد X35 فروش فوق العاده سانیار موتور

وزن این خودرو به ۱۳۴۰ کیلوگرم می رسد و رقم اعلام شده برای مصرف سوخت آن ۷/۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو با گارانتی پنج ساله و ۱۵۰/۰۰۰ کیلومتر در بازار خودرو چین به فروش می رسد.

قیمت تیگارد X35

تیگارد X35 فروش فوق العاده سانیار موتور

نسخه‌ای که برای بازار ایران انتخاب شده در تاریخ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دارای برچسب قیمت ۸۷/۹۰۰ یوانی داشت. یعنی یک فرد چینی با رقمی معادل ۳۸۰/۱۶۷/۵۰۰ میلیون تومان می توانست این خودرو را از نمایندگی آن تحویل بگیرد. براساس اتفاقاتی که در کشورمان رخ می‌دهد، در اردیبهشت ماه پیش بینی می‌شد احتمالاً این محصول در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به دست مشتری ایرانی خواهد رسید. رقمی که آن را رو به روی جک S3، ام وی ام X22 pro و X33s اتوماتیک قرار می دهد.

حالا اما در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ سانیار موتور پارسیان در طرح فروش ویژه خود این محصول را با موعد تحویل ۶۰ روز کاری به قیمت یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

بایک X35 فیس لیفت یک خودرو درجه دو چینی دیگر / مشخصات، قیمت

جایگزین پراید با طراحی پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا / چهار خودرو ارزان در راه




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط