هواپیمای سوپرسونیک X-59 ناسا برای پرواز آماده می شود + جزئیات

از دست ندهید

هواپیمای سوپرسونیک X-59 ناسا که به تازگی تست های انجام شده را با موفقیت پشت سر گذاشته است، برای پرواز آماده می شود. اما آیا مشکل صدای این هواپیما هنگام پرواز حل خواهد شد؟

بیت ران – ناسا مدت‌هاست روی هواپیمای سوپرسونیک X-59 کار می‌کند و اهداف جذابی برای آن دارد.

آژانس فضایی آمریکا می‌خواهد صدای تولیدی توسط این هواپیما را کاهش دهد تا هنگامی که از بالای مناطق شهری از سرعت صوت پیشی می‌گیرد، صدایی مانند انفجار جمعیت را اذیت نکند.

حالا این هواپیمای مافوق صوت ناسا توانسته چندین تست زمینی مهم را با موفقیت پشت سر بگذارد تا به پرواز نزدیکتر شود.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرده که این هواپیما پس از این تست‌ها به تاسیسات شرکت لاکهید مارتین در کالیفرنیا بازگشته است.

تست‌های زمینی هواپیمای سوپرسونیک X-59 ناسا

ناسا در بیانیه‌اش هدف از انجام تست‌های زمینی را اطمینان از مقاومت این هواپیما در برابر پرواز سوپرسونیک اعلام کرده:

«تست‌های زمینی برای اطمینان از توانایی X-59 برای مقاومت در برابر بار و فشار ناشی از سفر سوپرسونیک یا سفر با سرعت بالاتر از یک ماخ انجام شد. سیستم سوخت این هواپیما هم کالیبره شد و در تاسیسات لاکهید مارتین مورد آزمایش قرار گرفت. با بازگشت X-59 به کالیفرنیا، آزمایش‌های زمینی بیشتری انجام می‌شوند تا فرایند توسعه‌ این هواپیما تکمیل شود و در مسیر پیشرفت برای اولین پروازش قرار بگیرد.»
آزمایش‌های بعدی X-59

در ادامه باید مراحل دیگری تا پیش از اولین پرواز این هواپیما انجام شود که یکی از آن‌ها، انجام اندازه‌گیری‌های مستقل ناسا و سازمان فضایی ژاپن، JAXA از یک مدل در مقیاس کوچک است.

اگر همه چیز بدون مشکل پیش برود، یک تاریخ برای اولین پرواز اعلام خواهد شد که احتمالا در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی خواهد بود.

در سال ۲۰۲۳ پروازهای اعتبارسنجی صوتی بیشتری انجام خواهد شد و به دنبال آن، در اوایل سال ۲۰۲۴ پرواز‌های اجتماعی برنامه‌ریزی خواهند شد.

در نهایت ناسا می‌خواهد در سال ۲۰۲۷ نتایج این پروازها را در اختیار سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی و اداره هوانوردی فدرال قرار دهد.

سازمان‌های مذکور پس از دریافت نتایج، باید درباره امکان استفاده از هواپیماهای سوپرسونیک یا مافوق صوت تصمیم‌گیری کنند که انتظار می‌رود این تصمیم در سال ۲۰۲۸ اعلام شود.

ناسا سخت تلاش می‌کند که مشکلات مربوط به انفجار صدا در هنگام پیشی گرفتن از سرعت صوت را برطرف کند و پروازهای مافوق صوت، تجاری شوند. با این پروازها می‌توان سریع‌تر به مقصد رسید، هرچند همه‌گیری کرونا نشان داد که می‌توان تماس‌های ویدیویی را جایگزین بسیاری از سفرها کرد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید ناسا به موفقیت دست می‌یابد یا نه و در صورت موفقیت، از چنین ایده‌ای استقبال می‌شود یا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای برای صنعت هوانوردی در پی ندارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پروازهای جام جهانی قطر / تعیین قیمت بلیت هواپیما

همه چیز درباره هواگرد ضربتی لاکهید اف-۱۱۷ نایت‌هاوک

ناوهای هواپیمابر قدرت‌های نظامی جهان را بشناسید

سوخو-۵۷ جنگنده برتری هوایی ؛ اعلام کشورهایی که مشتری این محصول روسیه هستند

فالکون متفاوت ترین هواپیما در جهان می شود + جزئیات و تصاویر

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲

منبع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط