زمان ابطال تاییدیه استاندارد خودرو برای خودروهای انبار شده اعلام شد

از دست ندهید

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران زمان ابطال تاییدیه استاندارد خودرو و تعهدات خودروسازان برای تامین ایمنی بیشتر تولیدات داخلی را اعلام کرد.

بیت ران – احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس تعهدنامه اخذ شده از خودروسازها اگر خودرو تازه تولیدی بیش از ۲ ماه در انبارهای خودروسازها بماند تاییدیه بازرسی کیفی استاندارد آن خودرو حذف خواهد شد.

وی گفت: براساس تعهدنامه اخذ شده از خودروسازها اگر خودرو تازه تولیدی بیش از ۲ ماه در انبارهای خودروسازها بماند تاییدیه بازرسی کیفی استاندارد آن خودرو حذف خواهد شد.

ساده افزود: خودرو تولید شده در صورتی که مدت طولانی در توقفگاه و در هوای آزاد نگهداری شود، تحت تاثیر نور آفتاب، خاک و شن و ماسه و هوازدگی قرار گرفته و دیگر خودرو نو محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: اداره استاندارد در باره ایمنی خودروها تذکر جدی به خودروسازان داده و جلسات متعدد با آنان برگزار نموده و نسبت به رفع اشکالات موجود به آنها تذکر و هشدار داده است.

تعهدات خودروسازان برای تامین ایمنی بیشتر تولیدات داخلی

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: جلسات متعدد منجر به اخذ تعهدات ۱۴ گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعهدات ۱۵ گانه تولیدکنندگان ۲ خودورساز عمده شده که یکی از آنها ابطال تاییدیه های بازرسی برای خودروهای انبار شده است.

وی افزود: ایجاد سیستم هوشمند “کیو.آر.کد” و ردیابی محصولات از این طریق و الزام خودروسازان به استفاده از قطعات دارای استاندارد اجباری و تشویقی از دیگر تعهدات خودروسازان برای تامین ایمنی بیشتر تولیدات داخلی است.

ساده ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان برای خودروهای انبار شده خود دریافت تاییدیه های مجدد استاندارد را از واحدهای بازرسی استاندارد آغاز کرده و اخذ این تعهدات در حال انجام است.

استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو

وی با بیان اینکه شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال با حضور رییس جمهوری برگزار شد گفت: در جریان این جلسات موضوع استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو نیز مطرح گردید.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران به مغفول ماندن اعمال استاندارد در حوزه خدمات پس از فروش کالا اشاره کرد و افزود: استانداردسازی خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز در دست اقدام است، قیمت لوازم خانگی کم نیست لذا نباید مصرف کنندگان در جریان خدمات پس از فروش دچار مشکل شوند.

بیشتر بخوانید:

استاندارد جهانی عملکرد ایربگ خودرو + دلایل عمل نکردن کیسه هوا در تصادف بهبهان

همه چیز درباره استاندارد آلایندگی یورو ۵ / آیا در ایران رعایت می شود؟

چرا استاندارد یورو ۷ می تواند موتورهای درون سوز را حذف کند؟

استاندارد یورو چیست؟ با انواع و دلایل وضع این استاندارد آشنا شوید

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ از دلایل کیفیت پایین خودروهای داخلی گفت

خودرو چینی از کرمان آمد؛ قیمت‌آلمانی، کیفیت درجه دو چینی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط