توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن اعلام شد + قیمت روز خودرو

از دست ندهید

مدیرعامل سایپا از توقف تولید تیبا و زمان اجرای آن خبر داد. دلیل اصلی این توقف زیان ده بودن تولید این خودرو به نظر می رسد. قیمت امروز این محصول در بازار و کارخانه چقدر است؟

بیت ران – مدیرعامل سایپا در همایش “زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱، اعلام کرد که سایپا قصد دارد در سال ۱۴۰۱ فرآیند توقف تولید خط تولید تیبا را آغاز کرده و در نهایت این خودرو را از سبد محصولات خود خارج کند. آنطور که از شواهد امر بر می آید، این تصمیم نه بخاطر سخت گیری های سازمان استاندارد و پلیس، بلکه بخاطر سود کم و زیان ده بودن تولید تیبا اتخاذ شده است.

با توجه به گفته‌های سایپا می‌خواهد در سال ۱۴۰۱ توقف خط تولید تیبا را در دستور کار خود قرار دهد. این خودرو به مرور از زنجیره تولید سایپا حذف شده و فقط به اندازه تعهداتی که دارد تولید خواهد شد.

به نظر می‌رسد عمده‌ترین دلیل سایپا برای توقف تولید تیبا زیان‌دهی بالای این محصول است. گفته می‌شود سایپا به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان را متحمل می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در خصوص جایگزین خودرو تیبا توضیح داد: «به جای خودروی تیبا محصول جدید آریا به خط تولید ما اضافه خواهد شد. تمام تمرکز ما روی تولید یک قوای محرکه مطابق با مستندات و دانش روز است. برای تولید این موتور تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.»

تیبا دو

کاهش دسترسی مصرف کنندگان به خودروهای اقتصادی و ارزان

نه تنها سایپا که ایران‌خودرو نیز بارها عنوان کرده است که تولید بسیاری از محصولات این شرکت با زیان همراه است.

خودروسازان کشورمان عموما تیراژ تولید محصولاتی که تولید آن‌ها با زیان همراه است را کاهش داده و عرضه آن‌ها را کم می‌کنند. به همین جهت نیز احتمالا تعهدات سایپا برای خودرو تیبا رقم قابل‌توجهی نخواهد بود.

متاسفانه این راهکار عملا به معنای توقف تولید خودروهای ارزان قیمت و تشدید تولید خودروهای گران قیمت تمام می شود که دسترسی مصرف کنندگان به خودروهای اقتصادی و ارزان را کاهش داده و به ضرر قشر متوسط و ضعیف جامعه منجر می شود.

قیمت روز انواع تیبا در بازار و کارخانه

                                                                                                       قیمت در بازار                    قیمت در کارخانه

برای آگاهی از قیمت روز انواع خودرو در بازا رو کارخانه اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم

توقف تولید سمند ؛ “این خودرو با ظاهر فعلی‌اش رفتنی است”

ایران خودرو از توقف تولید پژو ۲۰۶ خبر داد / خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

خودرو سایپا ساینا فیس لیفت در راه است / وانت تیبا هم تولید می شود؟

منبع: دیجیاتو




3 دیدگاه

  1. بهتر! خودرو با طراحی شبیه بیگلی بیگلی با حداقل امکانات! باز طراحی تیبا دو بهتر از تیبا صندوقدار و ساینا هست! این طراحی های زشت فقط از دست سایپا میاد و بس!

  2. من خودم امسال یک تیبا دو گرفتم برج هشت با ساینا و کوئیک هیچ فرقی نداره و نسبت به ساینا سواری نرم تری داره نظر همه محترم هست ولی من طراحی تیبا و تیبا دو نسبت به ساینا بهتر میدونم و حتی از پژو ۴۰۵ و پارس طراحی ظاهری بهتری داره اما موتور تیبا و کلا خانواده تیبا که ساینا ک کوئیک و آریا و وانت که جدیدا قراره بیاد موتور نسبتا متوسطی داره و به روز نیست ولی همین موتور هزینه نگهداری نسبت به موتور تیوفایو کمتر میباشد

  3. دنیا بسمت خودرو برقی رفته اینها ۱۵هزار میلیارد تومان روی موتور بنزینی سرمایه گذاری کردن….

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط