دانگ‌ فنگ SERES E3 با گارانتی ۴ ساله پس گرفتن خودرو در ترکیه عرضه شد

از دست ندهید

دانگ‌ فنگ SERES E3 در ترکیه عرضه خواهد شد. خودرویی چینی که با قیمت ۷۷۰/۰۰۰ لیری آرزوی بسیاری از ترک‌ها خواهد بود. این شاسی بلند برقی چینی در حالی به ترکیه رفته که در بازار چین نیز با استقبال بسیاری رو به رو نشده است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – مردم کشور ترکیه علاقه‌ای به خودروهای چینی ندارند. این موضوع را می‌توان از تردد خودروهای اروپایی و آسیایی در این کشور متوجه شد.

در حقیقت ترک‌ها ترجیح می‌دهند با بودجه خرید یک خودرو چینی، خودروهای دست دوم اروپایی خریداری کنند. آنهایی هم که ریسک خرید خودروهای دست دوم اروپایی را نمی‌پذیرند، به سراغ برندهای ژاپنی یا کره‌ای دست دوم می‌روند.

اما سابقه حضور خودروهای چینی در ترکیه برخلاف باور بسیاری، طولانی است. برندهای جیلی و چری سال‌هاست در این کشور حضور دارند. البته مشتری چندانی هم نداشتند و در عمل فروش آنها با شکست همراه بود.

افزایش قیمت سوخت در ترکیه بسیاری از مشتریان را به سمت خرید خودروهای برقی کشانده است. این روزها بحث اینکه با یکبار شارژ چند کیلومتر می‌توان حرکت کرد نقل محفل بسیاری از خودرو دوستان در این کشور است.

زیر ساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی نیز در این کشور به وفور یافت می‌شود. چرا که برندهایی چون مرسدس بنز و پورشه با مدل‌های برقی خود سالهاست در ترکیه فرمانروایی می‌کنند.

البته شمار زیادی از مردم این کشور توان خرید خودروهای برقی مرسدس بنز و پورشه را ندارند. از همین رو چینی‌ها فرصت را غنیمت شمرده و در حال ورود به بازار خودروهای برقی ارزان قیمت هستند.

دانگ فنگ که در کشورمان به نوعی اصلی‌ترین برند چینی در بخش خصوصی است، سعی دارد در بازار ترکیه حضور بیشتری داشته باشد. در حال حاضر تنها خودرویی که از این برند در بازار ترکیه وجود دارد، مدل Rich است. وانتی که در کشورمان نیز وجود دارد.

قیمت فنی دانگ‌ فنگ SERES E3

دانگ‌ فنگ SERES E3 در سه تیپ مختلف در بازار چین حضور دارد. تیپ‌هایی که با نام‌های Zhiyue، اسمارت و Zhizun شناخته می‌شود و به ترتیب ۱۲۹/۸۰۰، ۱۳۹/۸۰۰ و ۱۴۹/۸۰۰ یوان قیمت دارند.

قیمتی که برای دانگ‌ فنگ SERES E3 در بازار خودرو ترکیه در نظر گرفته شده ۷۷۰/۰۰۰ لیر است. رقمی که فراتر از بودجه شمار بسیاری از مشتریان ترک است و عملاً آنها را به سمت برندهای دیگر سوق می‌دهد.

این قیمت معادل ۱/۴۰۱/۴۰۰/۰۰۰ تومان است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که اختلاف قیمتی دانگ‌ فنگ SERES E3 در چین و ترکیه ۷۸۴/۲۲۴/۰۰۰ میلیون تومان است!

پیش‌تر اعلام شده بود که دانگ‌ فنگ SERES E3 در بازار ترکیه ۴۴۰/۰۰۰ لیر قیمت خواهد داشت. این رقم تنها ۱۸۳/۶۲۴/۰۰۰ میلیون تومان با قیمت فروش این خودرو در چین اختلاف داشت. کاهش ارز لیر و بالارفتن نرخ ارزهای خارجی این اختلاف قیمت را افزایش داده است.

مشخصات فنی دانگ‌ فنگ SERES E3

E3 تنها با یک پیشرانه الکتریکی در چین به فروش می‌رسد. نمونه‌ای که در ترکیه نیز عرضه شده از همین موتور الکتریکی بهره می‌برد.

موتوری که ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمامی قدرت تولید شده توسط این موتور الکتریکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

دانگ‌ فنگ E3 خودرویی ۱۶۹۰ کیلوگرمی است. اما با وجود آن می‌تواند در ۸/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. البته این شتابگیری نهایتاً تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ادامه دار است.

این شاسی بلند چینی از یک پک باتری ۵۲/۵۶ کیلوواتی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری‌های E3 تنها در ۳۰ دقیقه با بهره‌گیری از قابلیت فست‌شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد پر شده اما مدت زمان شارژ آن ۸ ساعت اعلام شده است.

دانگ فنگ همچنین عنوان کرده که شعاع حرکتی این محصول با یکبار شارژ مسافتی معادل ۴۰۵ کیلومتر است. رقمی که برای بسیاری از شهرهای ترکیه کاملاً کافی به نظر می‌رسد.

البته این رقمی است که دانگ فنگ براساس NEDC (چرخه رانندگی در اروپا) اعلام کرده است. عددی که در آگهی عرضه این خودرو در ترکیه دیده می‌شود شعاع گردشی E3 را ۳۱۰ کیلومتر عنوان کرده است.

گارانتی دانگ فنگ SERES E3

محصولات مختلف دانگ فنگ در خودروسازان خصوصی کشورمان نیز به تولید می‌رسند. دانگ فنگ محصولات به روز خود را در اختیار خودروسازان ایرانی قرار نمی‌دهد. اما در بازار ترکیه شرایط بسیار متفاوت است.

نه تنها E3 در بخش امکانات رفاهی در کامل‌ترین پکیج خود عرضه می‌شود، بلکه گارانتی آن هم در مقایسه با بازار چین یک سال بیشتر است!

این خودروساز چینی برای E3 در بازار خودرو ترکیه گارانتی ۸ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری در نظر گرفته است. علاوه بر این، دانگ فنگ گارانتی ۴ ساله پس گرفتن خودرو را برای خریداران ترک تدارک دیده است. یعنی در طول چهار سال استفاده از خودرو در صورت نارضایتی می‌توانید آن را به نمایندگی پس دهید!

امکانات رفاهی دانگ فنگ SERES E3

ترمزهای ABS و EBD از جمله امکانات استاندارد این خودرو برقی بشمار می‌روند. سامانه‌های کنترل کشش و کنترل پایداری هم از سوی دانگ فنگ برای E3 در نظر گرفته شده‌اند.

سامانه کنترل فشار باد تایرها، کیسه هوا سرنشینان جلو، ایربگ جانبی برای ردیف جلو و پرده‌ای برای ردیف دوم، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، انتخاب حالات رانندگی بین اسپرت، کامفورت و اکونومی، پارک اتوماتیک، کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها، کنترل سرعت خودرو در سرازیری‌ها و رادار حرکت بین خطوط هم از جمله امکانات رفاهی این خودرو بشمار می‌روند.

علاوه بر این موارد، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، شارژر وایرلس تلفن همراه، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین کناری، مانیتور لمسی ۱۰/۲۵ اینچی، WiFi، چراغ‌های جلو LED، سنسور باران و خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب هم در آپشن لیست دانگ فنگ SERES E3 دیده می‌شوند.

آمار فروش دانگ فنگ SERES E3 در چین

Seres E3 در چین مشتری ندارد. این خودرو در تمامی طول سال ۲۰۲۰ تنها ۳۲۲ مشتری داشت. در سال گذشته میلادی هم دانگ فنگ توفیقی در فروش آن بدست نیاورد. بطوری که مجموع تمامی خریداران این خودرو در چین به رقم ۴۸۸ نفر رسید!

دانگ فنگ SERES E3 در ترکیه

دانگ فنگ به خوبی می‌داند که فروش E3 در ترکیه بسیار سخت است. در نظر بگیرید که ترکیه جولانگاه فیات‌ها و فولکس‌واگن‌هاست. پس یک خودرو چینی باید تلاش بسیاری برای بدست آوردن سهم در این بازار بکند.

از همین رو، دانگ فنگ نسبت به سایر خودروهای برقی در ترکیه E3 را به قیمت مناسبی عرضه کرده است. رقم پرداختی برای این خودرو در مقایسه با خودرو مردمی ترکیه یعنی فیات EGEA دو برابر بیشتر است. اما در مقایسه با ارزان‌ترین آگهی مرسدس بنز EQC دست دوم، رقمی در حدود ۸۳۰/۰۰۰ لیر ارزان تر است!

در حال حاضر یک مرسدس بنز EQC دست دوم با کارکرد ۳۷/۰۰۰ کیلومتر در بازار ترکیه ۱/۶۰۰/۰۰۰ لیر قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز این رقم معادل ۲/۹۱۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان است.

برادر کوچکتر EQC یعنی EQA نیز در ترکیه حضور دارد. این خودرو در نمونه صفر کیلومتر ۱/۵۵۰/۰۰۰ لیر قیمت دارد. رقمی که نزدیک به دو برابر نرخ فروش دانگ فنگ E3 است!

البته رقیب هم وطن E3 یعنی MG ZS برقی نیز در ترکیه به فروش می‌رسد. هنوز نمونه‌های ۲۰۲۲ ام جی به ترکیه نیامدند. اما مدل صفر کیلومتر ۲۰۲۱ این خودرو در ترکیه ۶۴۹/۰۰۰ لیر قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه خط آهن سراسری ایران ؛ نقش «قُلی»هایی که مبدع و مجری آن بودند

خروج گسترده خودروسازان از روسیه

سراتو هیبریدی مپنا با شتاب صفر تا صد زیر شش ثانیه معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط