خودرو سال ۲۰۲۲ اعلام شد + ویژگی های خودرو منتخب و رقبا

از دست ندهید

نتیجه انتخاب خودرو سال ۲۰۲۲ اعلام شد. این خودرو چه ویژگی هایی داشت که شایسته این عنوان شد؟

بیت ران – کیا EV6 «خودروی سال» ۲۰۲۲ شد. مراسم اهدای جوایز  ۲۰۲۲ در ژنو برگزار شد.

هیات داوران ۶۱ نفره، متشکل از روزنامه نگاران خودرو از ۲۳ کشور، برنده را از بین هفت مدلی که در اولین رای گیری نوامبر سال گذشته / ۲۰۲۱، به دور نهایی راه یافته بودند، انتخاب کردند.

کیا EV6 با جایزه «خودرو سال» برنده معتبرترین و پرافتخارترین جایزه در دنیای خودرو شد که از سال ۱۹۶۴ ارائه شده است.

فرانک یانسن، رئیس هیئت داوران خودرو سال پس از اعلام نتایج گفت: «بردن این جایزه برای کیا EV6 شگفت‌انگیز است.  زمان آن بود که برند کیا و گروه تولید این خودرو پاداش دریافت کنند، زیرا آنها برای این خودرو سخت کار کرده اند. سرعت پیشرفت کیا واقعا چشمگیر است.”

جیسون جئونگ، رئیس کیا اروپا، نیز هنگام گرفتن جایزه گفت: «این افتخار بزرگی است که با EV6 برنده خودروی سال اروپا ۲۰۲۲ شدیم، اولین کیا که این جایزه معتبر را از آن خود کرده است.

EV6 واقعاً یک پیشرفت برجسته است که از همان ابتدا طراحی شده تا با ترکیب رانندگی بسیار چشمگیر در دنیای واقعی، قابلیت های شارژ فوق سریع، فضای داخلی جادار با فناوری پیشرفته و رانندگی واقعا لذت‌بخش، رانندگی و بودن در این خودرو را سرگرم کننده، راحت و قابل دسترس کند. تجربه. EV6 نشانه هیجان انگیزی است از آنچه هنوز در خط تولید برقی در حال تکامل ما، در در حال انجام است.»

نتایج رای گیری هفت نامزد نهایی به ترتیب بیشترین رای به شرح زیر است: 

کیا EV6 با ۲۷۹ امتیاز

رنو مگان E-Tech Electric با ۲۶۵ امتیاز

هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز

پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز

Skoda Enyaq iV با ۱۸۵ امتیاز

فورد موستانگ Mach-E با ۱۵۰ امتیاز

Cupra Born (برند برقی سئات) با ۱۴۴ امتیاز

همانند دو سال گذشته، مراسم ۲۰۲۲ فقط به صورت زنده پخش شد، زیرا امسال نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (GIMS) به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا لغو شد.

به گفته ساندرو مسکویتا، مدیر عامل GIMS، انتظار می‌رود که سنت حضور در این رویداد بین المللی در سال ۲۰۲۳ به روال عادی بازگردد.

وی تاکید کرد: “ما سخت کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که دوره بعدی نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو می‌تواند در سال ۲۰۲۳ برگزار شود. سال “مراسم نقش خود را به عنوان رویداد افتتاحیه روزهای مطبوعاتی GIMS بازی خواهد کرد، به ویژه که در سال آینده شصتمین برنده خود را جشن می گیرد.”

Kia EV6 را بشناسید

اگر تصور می کنید که با خودرویی ارزان قیمت از کره جنوبی رو به رو هستید باید به شما بگوییم قیمت EV6 از ۴۰/۸۹۵ پوند شروع می شود. این خودرو خواهر هیوندای ioniq 5 بشمار می رود. از همین رو مشخصات فنی این دو خودرو نیز به یکدیگر بسیار نزدیک هستند.

کیا EV6 خودرو سال 2022
 کیا EV6

EV6 زمانی که به بازار معرفی شد تنها در دو مدل قابل خرید بود. مدل پایه این خودرو از یک موتور الکتریکی که در محور عقب قرار دارد بهره می برد. این نسخه ۲۲۶ اسب بخار قدرت دارد و ۷۷ کیلووات ساعت حجم باتری آن است. این خودرو در نسخه پایه قابلیت طی مسافتی بالغ بر ۵۰۹ کیلومتر را دارد که بسیار خوب است.

در نسخه میانی که از دو موتور در محور های جلو و عقب استفاده می کند، قدرت موتور به ۳۲۱ اسب بخار می رسد. بر خلاف نسخه پایه که شتاب صفر تا صد کیلومتر ۷/۳ دارد، در ورژن میانی این رقم به ۵/۲ رسیده است.

کیا EV6 خودرو سال 2022

اما هیجان انگیز ترین نسخه از این خودرو نمونه GT آن است. در این مدل شما یک خودرو برقی با قدرت ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار خواهید داشت. گشتاور این ورژن به ۷۴۰ نیوتن متر می رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن؛ فقط ۳/۵ ثانیه است! شعاع حرکتی این مدل هم ۶۳۶ است.

کاندیدا خودرو سال ۲۰۲۲ - داخل کابین کیا EV6
داخل کابین کیا EV6

شاید بگویید که تسلا با مدل های مختلف آن شتاب بهتری دارند. اما نکته این است که این عملکرد هم زمان با کیفیت عالی داخل کابین و متریال بکار رفته در آن همراه است. کیفیتی که مدل های مختلف تسلا اصلاً از آن بهره مند نیستند.

برای آشنایی بادیگر کاندیداهای ماشین سال ۲۰۲۲ اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

شاسی بلند اسمارت در ابعادی کوچک با همکاری جیلی ؛ خودرو هشتگ یک معرفی شد

جدیدترین خودرو برقی بنز رقیب قوی‌ترین مدل‌های تسلا و پورشه تایکان

خودرو هنری ب ام و رونمایی شد؛ قیمت: ۳۵۰ هزار دلار

قیمت سوخت در ترکیه رکورد زد / هر لیتر بنزین ۳۲ هزار تومان شد!




3 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط