لاماری ایما در پیست آزادی / ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار

از دست ندهید

قیمت برخی خودروهای وارداتی بازار / در مقایسه با ماه گذشته تفاوت چشمگیر است

قیمت برخی خودروهای وارداتی بازار در یک ماه گذشته افزایش داشته است. بیت ران - قیمت برخی خودروهای وارداتی بازار...

ارزان‌ترین خودروهای اتومات بازار را بشناسید + قیمت و بررسی آپشن ها

بازار خودرو روزهای عجیبی را سپری می کند؛ افزایش های بی دلیل و ساعت به ساعت، خریداران را سردرگم...

وعده از سرگیری تولید خودروهای سواری دوگانه سوز در ایران خودرو

مدیر پیش توسعه و تکوین محصول ایران خودرو از شروع تولید دوباره خودروهای سواری دوگانه سوز در این شرکت...

لاماری ایما یا دانگ فنگ T5 ایوو، محصول جدید آرین موتور است که به زودی وارد بازار خواهد شد؛ ظاهر زیبا و کیفیت متوسط متریال، از جمله شاخصه های این خودرو هستند. توان خروجی موتور آن نیز نسبت به قدرت حدود ۲۰۰ اسب بخار، چندان راضی کننده نیست!

بیت ران – مهدی درفشی: آرین موتور پس از حضور با محصولات دی اس و میتسوبیشی، به زودی با لاماری ایما حضورش را در بازار احیا خواهد کرد. در آرین موتور نیز رد پای همکاری با دانگ فنگ دیده می شود و لاماری ایما، ثمره این همکاری است. این خودرو در واقع همان دانگ فنگ T5 ایوو است.

پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور ۱.۵ لیتری توربو!

سه گانه پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور ۱.۵ توربو فصل مشترک اکثر بررسی‌های این روزهای صنعت خودرو ایران است. احتمالا لاماری ایما آخرین کراس اوور ۱.۵ لیتری چینی است که اواخر سال جاری، در پیست آزادی تست شد.

رخ زیبای کار

لاماری ایما از جمله خودروهایی است که به طراحی آن، ایراد خاصی نمی توان گرفت. البته انگار اکثر چشم بادامی ها، استفاده از جلو پنجره بزرگ، چراغ های نافذ و چند تکه در جلو و چراغ های پیوسته در عقب را در دستور کار طراحان قرار داده اند! ایکس ۲۲ پرو، تیگو هفت پرو، کی هفت و ایما از همین سبک بهره مند هستند. البته از لحاظ طراحی و فرم بدنه، بهمن دیگنیتی توانایی رقابت مستقیم با محصول جدید آرین موتور را دارد. چرا که هر دو نقش یک کراس اوور کوپه را بازی می کنند.

۱۹۵ اسب بی بخار در میدان

حقیقتا در پیست، از لاماری ایما انتظار بیشتری نسبت به خودروهای دیگری چون تیگو هفت پرو که قبلا در آزادی تست شد، داشتیم. اما متاسفانه ایما نتوانست چندان موفق عمل کند. ایما به موتور ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متری مجهز است. نیروی موتور به واسطه جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه ی تر به محور جلو منتقل می شود.

حین تست، انگار پیشرانه ایما همانند تیگو هفت پرو، حدود ۱۵۵ اسب بخار قدرت داشت. در مقایسه با لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخاری، جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری توربو، ظاهرا عملکرد بهتری دارد.

با این قدرت موتور، از لاماری ایما انتظار شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ده ثانیه را داشتیم. اگر چه این خودرو توانست در حدود ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در مقایسه با رقبا، لاماری ایما از چابکی مناسبی برخوردار است. هماهنگی گیربکس و موتور معقول و واکنش پذیری نسبت به عملکرد راننده مناسب است. البته حالت تعویض دنده تیپ ترونیک در این خودرو وجود ندارد و راننده باید مطابق با سلیقه گیربکس رفتار کند.

عملکرد لاماری ایما در پیچ ها

در پیچ ها، فرمان پذیری مناسب بود و بیش یا کم فرمانی مشاهده نشد. البته عقب خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر داشت. بادی رول بدنه در پیچ ها نیز باعث فعال شدن سیستم کنترل کشش و پایداری می شد. همچنین عملکرد ترمز لاماری ایما با وجود ساعت ها تست در پیست آزادی مناسب ارزیابی شد. البته حین تست، دو مرتبه حین ترمز گیری ناگهانی خودرو به سمت چپ کشیده شد. سیستم تعلیق نیز در جلو و در عقب از نوع است.

۵۰۰ دستگاه اول؛ لو اپشن

آرین موتور در ابتدا، تعداد ۵۰۰ دستگاه ار لاماری ایما را از طریق فروش به نمایندگی ها وارد بازار خواهد کرد. این تعداد از آپشن های کمتری نسبت به نمونه های بعدی برخوردار هستند. احتمالا نسخه های عرضه شده بعد از این ۵۰۰ دستگاه اولیه، به سنسور پارک و دوربین جلو، دوربین ۳۶۰، رادار و گرم کن صندلی ها مجهز شوند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

لاماری ایما در نسخه پایه به شش کیسه هوا، کی لس استارتر، صندلی برقی راننده، فرمان کمک برقی، اتو هلد، دوربین ثبت وقایع، رینگ های 19 اینچی، اتو هلد، سیستم کنترل پایداری و سقف پانوراما مجهز است.

رقبا و نتیجه گیری

بهمن دیگنیتی پرایم، فونیکس تیگو هفت پرو و KMC K7 از رقبای لاماری ایما در بازار ایران هستند. صرف نظر از تفاوت های ظاهری و تجهیزات، از لحاظ فنی خودروهای مذکور عملکرد تقریبا مشابه ای دارند. قیمت نهایی از فاکتورهای اساسی موفقیت یک محصول در بازار است. احتمالا لاماری ایما با قیمت بین 950 تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لاماری ایما و آپشن های حذف شده آن در بازار ایران / دانگ‌فنگ به خودروسازان آپشن نمی‌دهد؟
تست و بررسی ارزش خرید خودرو تیگو ۷ پرو / تیگو هفت پرو + قیمت
تست و بررسی تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی

1 دیدگاه

  1. به نظرم اعداد اعلامی چینی ها مثل خود خودرو هاشون یه عدد الکیه.خودرو هلی فرانسوی، کره ای، و توهین نشه به المانی ها با قدرت موتور کمتر بسیار بهتر میرن …

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آخرین خبر از واردات خودرو ؛

پاسخ به ابهامات واردات خودرو لادا روسیه / پای گروه بهمن در میان است؟

در پی انتشار اخباری مبنی بر واردات لادا روسیه دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو توضیحاتی داد. وی همچنین از...

سهام پارس خودرو به صورت بلوکی واگذار می شود؛...

شرکت سایپا آگهی فراخوان متقاضیان جهت واگذاری سهام شرکت پارس خودرو را منتشر کرده است. کدام شخص حقیقی یا حقوقی می تواند مالک بعدی...

کشنده پیلسان بررسی شد؛ چقدر ارزش خرید دارد؟

کشنده پیلسان با موتور و گیربکس ارتقا یافته قرار است وارد بازار شود. این کشنده تحت لیسانس شرکت مان چه مشخصات ظاهری و فنی...

آخرین اخبار از واردات کامیون ؛ شرط اسقاط کامیون...

واردات کامیون شرایطی دارد که باعث شده است کامیون های وارد شده در گمرک کشور خاک بخورند. در آخرین اخبار شرط اسقاط کامیون گره...

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران خودروهای صفر کیلومتر بلافاصله نمی‌توانند...

پست‌های مرتبط