لاماری ایما در پیست آزادی / ظاهر فریبنده با اسب های بی بخار

از دست ندهید

جزئیات تخفیف بیمه در معامله خودروی دست دوم

بیمه خودروهای کارکرده و امتیازی که فروشندگان از دست می دهند

بیمه مرکزی جزئیاتی را درباره بیمه خودروهای کارکرده در خرید و فروش اعلام کرده است که در نتیجه آن...

پراید سال جدید را با چه قیمتی آغاز کردند؟ + قیمت انواع پراید

در حالی که نرخ های اعلامی نمایشگاه ها برای فروش پراید تغییراتی اندک را نسبت به آخرین روز کاری...
با وعده تولید انبوه از زمستان ۱۴۰۱؛

موتور سه سیلندر ایران خودرو رونمایی شد + مشخصات فنی و تصاویر

موتور سه سیلندر ایران خودرو رونمایی شد. بیت ران - امروز در مراسمی با حضور مسئولان ایران خودرو در محل...

لاماری ایما یا دانگ فنگ T5 ایوو، محصول جدید آرین موتور است که به زودی وارد بازار خواهد شد؛ ظاهر زیبا و کیفیت متوسط متریال، از جمله شاخصه های این خودرو هستند. توان خروجی موتور آن نیز نسبت به قدرت حدود ۲۰۰ اسب بخار، چندان راضی کننده نیست!

بیت ران – مهدی درفشی: آرین موتور پس از حضور با محصولات دی اس و میتسوبیشی، به زودی با لاماری ایما حضورش را در بازار احیا خواهد کرد. در آرین موتور نیز رد پای همکاری با دانگ فنگ دیده می شود و لاماری ایما، ثمره این همکاری است. این خودرو در واقع همان دانگ فنگ T5 ایوو است.

پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور ۱.۵ لیتری توربو!

سه گانه پیست آزادی، کراس اوور چینی و موتور ۱.۵ توربو فصل مشترک اکثر بررسی‌های این روزهای صنعت خودرو ایران است. احتمالا لاماری ایما آخرین کراس اوور ۱.۵ لیتری چینی است که اواخر سال جاری، در پیست آزادی تست شد.

رخ زیبای کار

لاماری ایما از جمله خودروهایی است که به طراحی آن، ایراد خاصی نمی توان گرفت. البته انگار اکثر چشم بادامی ها، استفاده از جلو پنجره بزرگ، چراغ های نافذ و چند تکه در جلو و چراغ های پیوسته در عقب را در دستور کار طراحان قرار داده اند! ایکس ۲۲ پرو، تیگو هفت پرو، کی هفت و ایما از همین سبک بهره مند هستند. البته از لحاظ طراحی و فرم بدنه، بهمن دیگنیتی توانایی رقابت مستقیم با محصول جدید آرین موتور را دارد. چرا که هر دو نقش یک کراس اوور کوپه را بازی می کنند.

۱۹۵ اسب بی بخار در میدان

حقیقتا در پیست، از لاماری ایما انتظار بیشتری نسبت به خودروهای دیگری چون تیگو هفت پرو که قبلا در آزادی تست شد، داشتیم. اما متاسفانه ایما نتوانست چندان موفق عمل کند. ایما به موتور ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متری مجهز است. نیروی موتور به واسطه جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه ی تر به محور جلو منتقل می شود.

حین تست، انگار پیشرانه ایما همانند تیگو هفت پرو، حدود ۱۵۵ اسب بخار قدرت داشت. در مقایسه با لاماری ایما ۱۹۵ اسب بخاری، جک اس پنج با موتور ۱.۵ لیتری توربو، ظاهرا عملکرد بهتری دارد.

با این قدرت موتور، از لاماری ایما انتظار شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ده ثانیه را داشتیم. اگر چه این خودرو توانست در حدود ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در مقایسه با رقبا، لاماری ایما از چابکی مناسبی برخوردار است. هماهنگی گیربکس و موتور معقول و واکنش پذیری نسبت به عملکرد راننده مناسب است. البته حالت تعویض دنده تیپ ترونیک در این خودرو وجود ندارد و راننده باید مطابق با سلیقه گیربکس رفتار کند.

عملکرد لاماری ایما در پیچ ها

در پیچ ها، فرمان پذیری مناسب بود و بیش یا کم فرمانی مشاهده نشد. البته عقب خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر داشت. بادی رول بدنه در پیچ ها نیز باعث فعال شدن سیستم کنترل کشش و پایداری می شد. همچنین عملکرد ترمز لاماری ایما با وجود ساعت ها تست در پیست آزادی مناسب ارزیابی شد. البته حین تست، دو مرتبه حین ترمز گیری ناگهانی خودرو به سمت چپ کشیده شد. سیستم تعلیق نیز در جلو و در عقب از نوع است.

۵۰۰ دستگاه اول؛ لو اپشن

آرین موتور در ابتدا، تعداد ۵۰۰ دستگاه ار لاماری ایما را از طریق فروش به نمایندگی ها وارد بازار خواهد کرد. این تعداد از آپشن های کمتری نسبت به نمونه های بعدی برخوردار هستند. احتمالا نسخه های عرضه شده بعد از این ۵۰۰ دستگاه اولیه، به سنسور پارک و دوربین جلو، دوربین ۳۶۰، رادار و گرم کن صندلی ها مجهز شوند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

لاماری ایما در نسخه پایه به شش کیسه هوا، کی لس استارتر، صندلی برقی راننده، فرمان کمک برقی، اتو هلد، دوربین ثبت وقایع، رینگ های 19 اینچی، اتو هلد، سیستم کنترل پایداری و سقف پانوراما مجهز است.

رقبا و نتیجه گیری

بهمن دیگنیتی پرایم، فونیکس تیگو هفت پرو و KMC K7 از رقبای لاماری ایما در بازار ایران هستند. صرف نظر از تفاوت های ظاهری و تجهیزات، از لحاظ فنی خودروهای مذکور عملکرد تقریبا مشابه ای دارند. قیمت نهایی از فاکتورهای اساسی موفقیت یک محصول در بازار است. احتمالا لاماری ایما با قیمت بین 950 تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لاماری ایما و آپشن های حذف شده آن در بازار ایران / دانگ‌فنگ به خودروسازان آپشن نمی‌دهد؟
تست و بررسی ارزش خرید خودرو تیگو ۷ پرو / تیگو هفت پرو + قیمت
تست و بررسی تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی



1 دیدگاه

  1. به نظرم اعداد اعلامی چینی ها مثل خود خودرو هاشون یه عدد الکیه.خودرو هلی فرانسوی، کره ای، و توهین نشه به المانی ها با قدرت موتور کمتر بسیار بهتر میرن …

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط