شاهین با موتور تارا / ایران خودرو به سایپا موتور داد

از دست ندهید

رنو کاجار نسل دوم در راه است

رنو با معرفی نسل دوم کاجار در سال ۲۰۲۱ به رقبات با رقبایی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج...
معاون فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد:

زمان تعیین قیمت تارا دستی و تارا اتوماتیک ایران خودرو

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو درباره زمان تعیین قیمت تارا دستی و تارا اتوماتیک برای تحویل به...

ارزان ترین خودرو برقی جهان از چین می آید + قیمت و مشخصات فنی

ارزان ترین خودرو برقی جهان از چین می آید. اما این خودرو با ابعادی بسیار کوچک و چند موتور...

شرکت ایران خودرو بالاخره قبول کرد که به سایپا موتور بدهد و حالا شاهین با موتور تارا  عرضه خواهد شد.

بیت ران – شرکت ایران خودرو بالاخره قبول کرد تا به سایپا موتور تارا را بدهد و در سال آینده آریا و شاهین با موتور تارا عرضه خواهد شد.

شاهین با موتور تارا را می‌توان شکست سایپا در زمینه موتور کنونی این خودرو دانست .

موتور کنونی شاهین هشت سوپاپ است و توسعه یافته و توربو شده موتور تیبا است. در سال گذشته گزارش‌هایی از خرابی و آتش سوزی شاهین منتشر شده بود.

شاهین با موتور تارا

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو گفته است:«طبق مذاکرات و تفاهم اولیه‌ای که با مدیرعامل شرکت سایپا صورت گرفته، به زودی امکان بهره‌مندی این شرکت از توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم خواهد شد.در سال آینده ایران‌خودرو، ۱۰ هزار موتور و گیربکس برای تجهیز محصول شاهین سایپا تولید خواهد کرد.»

پیش از این سایپا خبر از تولید موتور TU5 پلاس داده بود. اما حالا این شرکت دست به دامان ایران خودرو شده است.

شرکت سایپا هم اکنون با بحران نداشتن موتور مناسب روبرو است و موتور شاهین همچنان نسخه توربو شده موتور تیبا است این موتور دارای تکنولوژی قدیمی هشت سوپاپ است.

آرمان رضاپور رییس بخش ساخت داخل شرکت مگاموتور پیش از این خبر از تولید موتور TU5 پلاس در سایپا داده بود.

وی به بیت ران گفته بود:«پروژه موتور ۱۶ سوپاپ با نام ME16 در حال اجرا است.این موتور از پیشرانه EC5 ایده و الگو برداری شده است. با توجه به استانداردهای روز، تغییراتی در آن پیشرانه لحاظ شده است. قطعات آن نیز بومی سازی شده است.»

موتور TU5 پلاس

گفتنی است موتور TU5 پلاس درواقع همان موتور EC5 است. بنظر می رسد پروژه ساخت این موتور در سایپا طولانی شده است و برای سال آینده این شرکت به سمت ایران خودرو رفته است.

موتور شاهین  ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد و دارای تکنولوژی قدیمی هشت سوپاپ است. Tu5 پلاس که موتور کنونی تارا است دارای ۱۱۰ اسب بخار قدرت است.

موتور تارا تنفس طبیعی و ۱۶ سوپاپ است.این موتور نسبت به موتور  هشت سوپاپ توربو شده تیبا که روی شاهین است دوام بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی

خودرو کوچک ایرانخودرو

نظر طراح سری شش ب ام و درباره طراحی خودرو تارا و شاهین

مشخصات موتور ۱۶ سوپاپ سایپا چیست؟ / اشتراک موتور تارا با شاهین؟

موتور تندر ۹۰ سایپا مشخص شد

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایران خودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

نادر فقیه‌زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

مشخصات فنی گیربکس شش سرعته دستی ایرانخودرو و توانایی های آن

گیربکس شش سرعته جدید روی کدام محصولات ایران خودرو نصب می شود؟

ایرانخودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

سایپا شاهین چگونه شاهین شد؛ داستان خودرو جدید سایپا

پلت فرم شاهین چگونه است؟

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

نبرد در مونیخ / ویژه برنامه فلاشر برای نمایشگاه خودرو مونیخ

از گیربکس های ایران خودرو تا تارای برقی و بازار لاستیک ایران 

قیمت لنت ترمز خودروهای ایرانی و خارجی/ علائم تمام شدن لنت ترمز

بررسی بهترین دیسک و صفحه کلاچ در بازار و قیمت انواع لوازم کلاچ

قیمت روغن موتور در بازار + معرفی شرکت های برتر تولید کننده روغن

کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

زمانی برای تست یک خودروی خودران

مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز

آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی

علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟

آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار

بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران




38 دیدگاه

  1. باز خوبه از موتور پرایدی توربو شده شاهین که اندازه تکنولوژی تی یو فایو منسوخ معمولی هم کارایی نداشت!
    تی یو فایو هم ۱۶ سوپاپ هستش هم شتاب بالایی داره هم اینکه موتور پراید نیست :))
    امیدوارم با مجهز شدنش به تی یو فایو قیمت شاهین پرواز نکنه که میکنه!

    • جالبه که همون ef7شاتون می زنه و tu5 هم که باید تو مسافرت با ترس و لرز روشنش کرد و سرعت ۱۲۰ رو که رد کرد باید منتظر هر اتفاقی باشیم .تنها موتور خوب موتور ال ۹۰ بود که اون هم متوقف شد .باز صد رحمت به موتور تیبا که لااقل خوب جواب داده موتور پراید ۱۳۰۰ سی سی بود موتور تیبا ۱۵۰۰ دمشون گرم اگه تونستن حجم موتور رو تغییر بدن .این آپشن هنوز تو آلمان قفله

      • چرت نگو ، من ۴۰۵ اس ال ایکس داشتم و نه صدایی داشت نه از ۱۲۰ به بالا اتفاقی می‌افتاد! با چهارتا مقاله خوندن فکر نکن مهندس شدی

    • دقیقا از چه ماهی این موتور نصب میشه من برج 4 تاریخ تحویلمه ای کاش با موتور جدید باشه

    • یعنی خودرو شاهین که ثبت نام کردم و قراره بهمن ۱۴۰۱ تحویل بگیرم با موتور تارا خواهد بود ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  2. ِمتاسفم به سایپا به نهادهای نظارتی به مهندسان کهته افکار پول پرست

    این ماشین هست دادید به بازار بااین صدای وحشتناک داخل کابین
    خدا به زمین گرم بزنه کسی نیست تو دهن رانت خواران ؟ تا کی ….
    میدونم انتشار نمیدید ولی فردای قیامت شمایی که حرف مردم رابه گوش مسئولان سانسور میکنی جوابگو خواهی بود

  3. چرا خبر کذب منتشر میکنید!

    شاهین سایپا بهترین و به روز ترین خودروی تولیدی فعلی ایران هست…
    موتورهای کم استهلاک سایپا شاید تکنولوژی به روزی نداشته باشند اما بسیار بادوام تر از موتورهای همتای ایران خودرویی خودشون هستن…
    رسانه بیت ران از همون ثانیه اول تولید شاهین هنوز در حال پخش اخبار کذب و بمب باران تبلیغاتی هستند…
    گذشت زمان کیفیت شاهین و تارا رو به مصرف کننده نشان خواهد داد…

  4. باسلام آیا اگه مشتریانی که قبلادخودروشاهین تحویل گرفتن می‌توانند با هزینه شخصی خود موتور تویو فای ایران‌خودرو بذارند روی خودروی خریداری شده خودشون

  5. شاهین با موتور تارا.
    تارا با صندوق تیبا
    تیبا با کاپوت رانا
    رانا با اتاق مزدا……..
    وانت پراید با موتور +++TU5
    با وجود ما مردم و این مسئولین
    تا آخر دنیا همین آشه و همین کاسه…..

  6. سلام، مدیر مسئول محترم لطفا منبع خبر منتشره را نیز بفرمایید؛ خیلی از مردم باید تصمیمات سختی بگیرند و اینکه چقدر این خبر صحت داره؛ لطفا پاسخ صریح بدهید

  7. شتر گاو پلنگ ب روایت تصویر
    اینا روز روزش جواب گو نبودن تو نمایندگیا
    اینجوری بشه میگن کمک عقب روغن زد واسه موتور ایران خودروس

  8. سلام و عرض ادب
    از کی قراره این اتفاق بیفته
    من ثبت نام کردم یکساله و قرار اردیبهشت ۱۴۰۱ تحویل بدن
    کسی می‌دونه راهنمایی کنه لطفا 🤞🤞🤞

    • سلام من قرار بود هفته اول برج ۱۰ سال گذشته تحویل بگیرم از ابتدای برج ۱۲ با نامه خودشون تکمیل وجه کردم هنوز ندادن شما رو اگه تو برج ۶ دادن کلاهتون رو بندازید هوا

  9. بااین بی تدبیریه مسعولین حالا حالا باید در آرزویه یه ماشین با ایمنیه خوب و قیمت مناسب که قشم ضعیف بتونه بخره آخه سوار از پیاد خبر نداره آخه تا کی بی تدبیری تا کی بکفایتی مسولین بدا به حالا کارگرا بدا بحاله گرفتا حیفه این همه شهید که رفتندو ما موندیم با این گرونیا

  10. مطمان باشید در آینده مردم سراغ شاهین های سری اول را خواهند گرفت.به شما قول میدهم شاهین به شدت کم استهلاک تر از تارا خواهد بود.
    ایران خودرو بیهوده موتور خودشو به سایپا نمیده مگر کلکی در کار باشه که هست.
    از بس که اخبار کذب در مورد موتور شاهین در فضای مجازی منتشر شد سایپا مجبور به این کار شد.وگرنه خیلی ها نزدیک به بیست هزار کیلومتر با این ماشین رفتند و هیچی نشده.
    حالا موتور تارا که اون هم خیلی عیب داره می‌بندند و بقیه جاهاش میشه تقلبی.
    در ضمن بدونید هزینه موتور اولیه شاهین برای سایپا بالا بود و کم سود.

  11. من میگم سایپا لیاقت این موتور رو نداره حالا ببینین کی گفتم قضیه مثل موتور زانتیا نیست این بار و خیلی داستاندارتره.

  12. سلام ببخشیداز کی متورتارابرروی شاهین نصب میشود.آخه من درتایخ تیر۱۴۰۱ تحویلش میدن میشه جواب سوالم رو بدین ممنونم رنگشم مشکی هستش

  13. سلام بخاطر اینکه توربوی شاهین که از المان وارد شده ۱۰۰ میلیون برای سایپا هزینه برمیدارد سایپا تصمیم گرفت موتور ارزون پژو ایرانی رو استفاده کنه گشتاور شاهین ۱۷۸ نیوتن هست وپژو ۱۴۲نیوتن تو سایت نوشته

  14. ای کاش یه موتور بود با قیمت مناسب و هردو خودروساز روش کارمیکردن تا بهترش کنند من موندم چرا مردم موش ازمایشگاهی هستند اول ازمون خطا بکنید بعد از رفع ایرادها بفروشید تاوان رو مردم میدهند راه حل اینه واردات ازاد بشه مردم ماشین ژاپنی کره ای بخرن والا شرف داره اونا حداقل محصول استاندارد دارند

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط