بایک X35 فیس لیفت یک خودرو درجه دو چینی دیگر / مشخصات، قیمت

از دست ندهید

بر اساس شنیده ها، بایک X35 فیس لیفت به زودی توسط دیار خودرو عرضه خواهد شد. طی دو سال گذشته، حدود ۵۸ هزار دستگاه از این خودرو در بازار چین به فروش رسید. البته این آمار تنها مربوط به نسخه فیس لیفت است. با این تفاسیر، بایک نیز راهی مشابه با دیگر خودروسازان چینی را در ایران پیش گرفته است. چرا که طبق گمانه زنی ها، مکث موتور نیز از شرکای تجاری جدید بایک در ایران است.

بیت ران – مهدی درفشی: دیار خودرو مدت ها است که به عنوان شریک بایک در ایران، مشغول عرضه سابرینا است. البته در بازه های مختلف، X25 نیز توسط دیار خودرو عرضه شد. حال بر اساس شنیده ها، بایک X35 فیس لیفت برای تست و دریافت مجوزها، توسط دیار خودرو وارد کشور شده است. با این تفاسیر، بایک نیز راهی مشابه با دیگر خودروسازان چینی را در ایران پیش گرفته است. چرا که طبق گمانه زنی ها، مکث موتور نیز از شرکای تجاری جدید بایک در ایران است.

آمار فروش بایک X35 فیس لیفت

بهترین آمار فروش بایک X35 در فروش مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی است. در این سال ۷۴ هزار و ۱۸۲ دستگاه به فروش رسیده است. در سال ۲۰۱۷ تعداد ۴۴ هزار و ۲۶۴ دستگاه، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۶ هزار و ۱۲۷ دستگاه و در سال ۲۰۱۹، تعداد هزار و ۱۳۳ دستگاه بایک X35 به فروش رسید. نکته جالب توجه این است که در سال ۲۰۲۱، تنها دو دستگاه بایک X35 در ماه آگوست به فروش رسیده است. این نشان می دهد این خودرو در بازار چین اصلا مطرح نیست و باز با یم خودرو درجه دو چینی روبرو هستیم.

البته در سال ۲۰۱۹، X35 فیس لیفت شد و نام آن به سنوا Zhida X3 تغییر یافت. نسخه فیس لیفت نیز در ابتدای عرضه، آمار فروش ۲۲ هزار و ۸۷۶ دستگاه را ثبت کرد. پس از آن در سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۵ هزار و ۵۸ دستگاه و سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۱ هزار و ۶۷۳ دستگاه از سنوا Zhida X3 به فروش رسید.

قیمت؟

بایک X35 فیس لیفت یا همان سنوا Zhida X3 در بازار چین بسته به نوع موتور، گیربکس و تجهیزات، بین ۶۵ هزار و ۹۰۰ یوان تا ۸۵ هزار و ۹۰۰ یوان قیمت دارد. با تبدیل یوان به تومان (هر یوان معادل ۴ هزار و ۱۸۰ تومان) به رقمی معادل ۲۷۵ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان تا ۳۵۹ میلیون و ۶۲ هزار تومان می رسیم. البته مشخص نیست که دیار خودرو، با چه قیمتی این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد. دور از انتظار نیست که این شرکت، عملکردی همانند سایر شرکت های دیگر داشته باشد!

کدام نسخه وارد بازار ایران خواهد شد؟

طبق شنیده ها، دیار خودرو موتور ۱.۵ لیتری توربو را برای محصول جدیدش درنظر گرفته است. بایک X35 تنها با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به بازار چین عرضه شد. اما نسخه فیس آن، با دو موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد A151 و ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد A151R1 عرضه می شود. موتور تنفس طبیعی ۱۱۶ اسب بخار و موتور توربو، ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. طبیعتا احتمال عرضه سنوا Zhida X3 در بازار ایران، بیشتر است.

بایک X35 فیس لیفت به موتور ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. وظیفه انتقال قدرت را یک جعبه دنده CVT عهده دارد. از تجهیزات آن می توان به ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز پارک برقی، رینگ های آلومینیومی و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هایما ۷X از سوی ایران خودرو به بازار می آید / مشخصات فنی + آپشن ها و قیمت
Sehol E10X خودرو برقی کرمان موتور با ۳/۶ متر طول و ۳۰۲ کیلومتر پیمایش به بازار می آید

لاماری ایما و آپشن های حذف شده آن در بازار ایران / دانگ‌فنگ به خودروسازان آپشن نمی‌دهد؟

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط