باک خالی بنزین و بلایی که سر خودرو می آورد

از دست ندهید

مشکلات باک خالی بنزین و بلایی که سر خودرو می آورد را در این گزارش بخوانید. راندن خودرو با سوخت کم موجب چه آسیب هایی به خودرو می شود.

بیت ران – برای همه ما پیش آمده است که در هنگام رانندگی ناگهان چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می کند.

چراغ هشدار سوخت نشان می دهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده می کند که این مقدار از سوخت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت باک سوخت است.

پس در چنین مواقعی باید هرچه سریعتر به پمپ بنزین رفت تا سوخت کافی برای اتومبیل خود را تامین کنیم. اما آیا می شود با باک خالی نیز رانندگی کرد و چشمک زدن چراغ هشدار سوخت را نا دیده گرفت؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در حین رانندگی بنزین تمام کنید و چراغ بنزین شروع به چشمک زدن کند ، عکس العملتان در این مواقع چیست آیا راحت از کنار آن می گذرید و آن را نادیده می گیرید و یا به پمپ بنزین برای پر کردن باک خودرو می روید.

راندن خودرو با باک خالی بنزین

سماجت خودرویتان مبنی بر سوخت گیری دوباره را نادیده نگیرید

اگر جزو دسته اول هستید باید بدانید هیچ وقت سماجت خودرویتان مبنی بر سوخت گیری دوباره را نادیده نگیرید زیرا با تمام شدن بنزین به طور بالقوه به خودروی خود آسیب می زنید. همانطور که گفتیم هنگامی که چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می کند حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت باک سوخت باقی مانده است که شما می توانید تا قطره آخر از آن استفاده کنید.

اما باید بدانید با این کارتان کنار جاده متوقف می شوید، در این صورت یا باید منتظر یدک کش باشید و یا باید دبه ای در دست بگیرید و از ماشین های دیگر مقداری بنزین بگیرید که این کار به حد کافی شرمنده کننده است و می تواند برایتان گران تمام شود زیرا پر کردن باک بنزین در پمپ بنزین بسیار ارزان تر خواهد بود.

در باک سوخت خودرو وسیله ای به نام پمپ سوخت وجود دارد که بنزین را از باک به پیشرانه می فرستد. یکی از راه هایی که باعث می شود پمپ سوخت همواره خنک بماند و عملکرد روانی داشته باشد این است که در بنزین غوطه ور است در حقیقت از بنزین به منظور خنک ماندن و روان ماندن استفاده می کند.

مصرف بنزین

راندن خودرو با سوخت کم موجب چه می شود؟

راندن خودرو با سوخت کم موجب می شود پمپ روان و درست کار نکند و بیش از حد داغ شود. در نتیجه پمپ بسوزد و یا نیم سوز شود که این خرابی پمپ هزینه زیادی در پی دارد.

خرابی پمپ سوخت منجر به کارایی پایین خودرو در زمان شتاب گیری و عدم روشن شدن خودرو می شود. اگر با باک خالی خودرو را برانید فیلتر سوخت موجود در پمپ سوخت خودرو به سرعت کثیف می شود.

اگر این رسوبات و لجن های سوخت به کف باک برسند فیلتر سوخت سریع مسدود می شود و این مسدود شدن بسیار هزینه بر است. نادیده گرفتن هشدار کمبود سوخت خودرو و راندن خودرو در این شرایط موجب مشکلات جدی و گران در بخش سیستم سوخت رسانی خودرو می شود پس حتما هنگامی که چراغ باک خودرو روشن شد به پمپ بنزین مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

زشت‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید + عکس
دلایل لرزش موتور خودرو را بشناسید + راه حل
بهترین روغن موتور ایرانی چیست؟ راهنمای انتخاب روغن موتور
بریدن ترمز خودرو و مواردی که می تواند جان شما را نجات دهد
۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن موتور دارد
هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید
کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم می‌کند؟
افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو + قیمت کارخانه ایران خودرو و سایپا
از آتش سوزی و فراخوان‌های شاهین تا خودرو جدید ایرانی
حذف کاتالیزور خودرو مفید یا مضر؟ تجربه حذف کاتالیزور EF7 + قیمت کاتالیزور
شمع مناسب خودرو ایرانی را بشناسید+شمع مناسب محصولات سایپا و ایران خودرو
ادعای دیزلی سازان داخلی و بررسی بازار و قیمت کامیون ، کشنده و خودروهای سنگین

منبع: نمناک




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط