لارک QuanJie Q1 محصول جدید خودروسازان راین / مشخصات فنی و قیمت

از دست ندهید

لارک QuanJie Q1 محصول جدید خودروسازان راین است که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. خودروسازان راین پس از همکاری با برندهایی چون هیوندای، گریت وال و اف ای دبلیو (فاو) به سراغ محصولی قدیمی، از خودروسازی گمنام رفته است. بررسی مشخصات فنی، تجهیزات ایمنی و رفاهی ، زمان عرضه و قیمت خودرو را در این گزارش بخوانید.

بیت ران – مهدی درفشی: پس از مدت ها زمزمه فعالیت دوباره خودروسازان راین زیر مجموعه کرمان موتور، با عرضه محصولی جدید به بازار ایران شنیده می شود.

لارک QuanJie Q1 محصول جدید خودروسازان راین که قرار است به زودی با نام لارک R3 وارد بازار شود و احتمالا فروش لارک Q1 پس از رونمایی در نمایشگاه تهران، آغاز شود.

نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش بیت ران، نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از ۲۶ بهمن به مدت سه روز در شهر آفتاب، برگزار خواهد شد. تاکنون بسیاری از خودروسازان داخلی برای شرکت در این رویداد مهم خودرویی اعلام آمادگی کردند.

از سال ۹۶ شمسی به بعد، دیگر خبری از برندهای مطرحی چون پژو، رنو، تویوتا ولکسس در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران نیست و عرصه دو دستی به خودروسازان داخلی و شرکای چینی آن ها تقدیم شده است!

لارک QuanJie Q1 احتمالا گل سر سبد تمام خودروهای ساخت چین باشد که بازار ایران اخیرا به خود خواهد دید. چرا که به مراتب منسوخ تر و قدیمی تر از سایر خودروهای چینی است که به زودی وارد بازار خواهد شد. لارک Q1 از سال ۲۰۱۰ توسط چانگان با نام CX20 وارد مدار تولید شده و تاکنون حداقل بین سه خودروساز چرخیده است.

قیمت احتمالی لارک QuanJie Q1 در بازار

قیمت خودرو لارک QuanJie Q1 در چین در بازه ۵۷ هزار و ۸۰۰ تا ۷۵ هزار و ۸۰۰ یوان قرار دارد. بر اساس نرخ یوان چهار هزار و ۴۷۰ تومانی، این خودرو بین ۲۵۸ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان تا ۳۳۸ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان قیمت دارد. البته احتمال این که خودروسازان راین، لارک Q1 را با کمترین سود ممکن به بازار عرضه کند به دور از تصور است.

پیشرانه لارک QuanJie Q1 خودروسازان راین

خوشبختانه خبری از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی یا توربو نیست و همین تنوع محدود نیز جای شکر دارد. لارک Q1 به پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۱ اسب بخار و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته در وب سایت رسمی لارک، حجم پیشرانه ۱.۳ لیتر اعلام شده است که جای تعجب دارد. احتمالا این خودرو با جعبه دنده خودکار به بازار عرضه شود. با این مشخصات، قاعدتا نمی توان از لارک QuanJie Q1 انتظار زیادی در شتاب و مانور پذیری داشت.

ابعاد و رقبا

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۳۹۷۰، ۱۷۳۰ و ۱۶۱۵ میلی متر است.فاصله بین دو محور Q1 نیز ۲۴۵۰ میلی متر است. با توجه به مشخصات فنی و ابعاد، لارک Q1 رقبایی چون بایک سابرینا، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و رنو ساندرو را در بازار ایران دارد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

لارک QuanJie Q1 احتمالا با تجهیز به امکاناتی چون دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سانروف، آینه های برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب وارد بازار حواهد شد. همانند بخش فنی، در این بخش نیز خبر خاصی نیست و کاملا با یک خودرو اقتصادی طرف هستیم.

آمار فروش در چین

در بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، از لارک QuanJie Q1 تعداد ۹ هزار ۶۶۷ دستگاه به فروش رفت. نکته جالب توجه این است که در سال ۲۰۲۱ این خودرو آمار فروش هزار و ۸۷۷ دستگاه را ثبت کرده است. این آمار برای خودرویی چون لارک QuanJie Q1 با این مشخصات و بازار متنوع چین، کمی جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید:

بایک Beijing X7 کراس‌اوور احتمالی مکث موتور را بشناسید / مشخصات فنی + قیمت

مکث موتور و شریک تجاری چینی جدید / تمام احتمالات عرضه محصولات بررسی شد

خودرو سایپا ساینا فیس لیفت در راه است / وانت تیبا هم تولید می شود؟

ایران خودرو از توقف تولید پژو ۲۰۶ خبر داد / خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶

جایگزین وانت پراید مشخص شد؛ وانت سپهر سایپا تولید خواهد شد

جایگزین پراید در راه بازار / هر آنچه از خودرو ارزان ایران خودرو می‌دانیم




1 دیدگاه

  1. گفته می شود نزدیک به ۱۱۰ شرکت خصوصی ودولتی وجود دارند که به نوعی دست اندرکار تولید و یا مونتاژ خودرو هستند. اگر وزیر محترم سمت بتواند از رشد قارچ گونه ی این به اصطلاح خودرو سازان جلوگیری کند و بتواند راهبردی اتخاذ کند تا این شرکتها و امکاناتشان در هم ادغام شودو با تیراژ بالا و صرفه اقتصادی تولید کنند شاید کمکی به حال اقتصاد ایران باشند در غیر این صورت معضلی برای کشور خواهند بود

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط