شاسی بلند اسمارت در ابعادی کوچک با همکاری جیلی ؛ خودرو هشتگ یک معرفی شد

از دست ندهید

شاسی بلند اسمارت در ابعادی بسیار کوچک با نام هشتگ یک (۱#) که با همکاری جیلی با همکاری جیلی، خودروساز چینی ساخته شده است معرفی شد.

بیت ران – اسمارت تصاویری از اولین مدلی که با همکاری جیلی، خودروساز چینی ساخته است را منتشر کرد. این ماشین یک شاسی‌بلند بسیار کوچک الکتریکی است که نامش هشتگ یک (۱#) است و قرار است امسال رونمایی شود.

مرسدس-بنز اواخر دهه نود میلادی اسمارت را با هدف ساخت ماشین‌های بسیار کوچک لوکس تاسیس کرد.

اسمارت در طول فعالیت خود زیان‌ده بود و مرسدس-بنز در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که در معامله‌ای با جیلی پنجاه درصد از اسمارت را به کارخانه چینی واگذار کرده است.

خودرو شاسی بلند اسمارت، هشتگ‌ یک، اولین محصول کارخانه با مدیریت مشترک است. این ماشین در آلمان طراحی شده و قرار است در کارخانه‌ای در چین تولید شود.

مدیران شرکت می‌گویند قرار دادن هشتگ در نام خودرو با هدف جلب جوانان بوده است. آنها امیدوارند که استقبال جوانان چینی از محصولات اسمارت این کارخانه را سودآور کند.

مشخصات هشتگ یک

پیش از این در نمایشگاه خودرو مونیخ در سپتامبر سال ۲۰۲۱، مدل مفهومی اسمارت شماره یک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بیت ران از محل نمایشگاه، این مدل به عنوان یک کراس اوور برقی نه چندان کوچک وارد نمایشگاه خودرو مونیخ شد. این خودرو تقریبا هم اندازه مینی کانتریمن است.

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۰۵ میلادی، نخستین بار اسمارت از یک مدل مفهومی با نام ForMore که یک کراس اوور بود رونمایی کرد. البته بنا به دلایل مالی، ForMore هرگز وارد مرحله تولید انبوه نشد و به عنوان یک ایده باقی ماند.

اما حالا در سال ۲۰۲۱، اسمارت با مدل مفهومی #۱ رویای خود برای تولید کراس اوور را به نمایش گذاشت. اوضاع اسمارت نسبت به سال ۲۰۰۵ به شدت تغییر کرده است. اکنون ۵۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به دایملر و ۵۰ درصد دیگر، متعلق به جیلی است.

مدل مفهومی هشتگ یک نشان دهنده ایده های این شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی در آینده و البته بزرگتر از مدل های FourTwo و FourFour است. این کراس اوور ۴.۲۹ متر طول، ۱.۹۱ متر عرض و ۱.۷۰ متر ارتفاع دارد. این خودرو تقریبا هم اندازه مینی کانتریمن است.

مدل مفهومی شماره یک که امروز در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد، نشان دهنده ایده های این شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی در آینده و البته بزرگتر از مدل های FourTwo و FourFour است.

این کراس اوور ۴.۲۹ متر طول، ۱.۹۱ متر عرض و ۱.۷۰ متر ارتفاع دارد. این خودرو تقریبا هم اندازه مینی کانتریمن است.

بیشتر بخوانید:

جیلی مسئولیت ساخت اسمارت برقی را در چین بر عهده گرفت

اولین بلیزر برقی رونمایی شد؛ جزئیاتی از شورولت Equinox و Blazer

مرسدس بنز ویژن EQXX رونمایی شد؛ ایرودینامیک‌ترین خودرو سدان جهان را بشناسید

توگ / Togg خودروی ملی ترکیه ؛ از معرفی به بازار چین تا خرید پلت‌فرم توسط ترک ها

ایمن ترین خودرو های ۲۰۲۱ را بشناسید / مرسدس بنز جای ولوو را گرفت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط